Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Er det vanlig å legge inn "blanke" bud på visningen? Tenker da på bud på 1 kr og sånn. Bare for at man kan ta videre budgivning på tlf.?

Eller kan man levere inn et budskjema uten bud og så ta evt. ta bud på tlf? Noen som vet hva som er lov?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi fikk inn ett bud på 100 000 på leiligheten vår på visningsdagen, var evt. kjøper som kun ønsket å få levert inn skjema siden han ikke hadde fax.

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg har fått inntrykk av at det er ganske vanlig ja, det ble hvertfall gjort på veldig mange av visningene vi var på før vi kjøpte.

Skrevet

Normalt kan man med oppegående meglere som er seriøse gi beskjed om at man ønsker å bli oppring med en gang det er noe aktivitet rundt budgiving. Det skal ikke være nødvendig å legge inn skambud for å være med på noe bud runde. Derimot må det før første bud kan gies leveres et skriflig skjema til megler slik at han har dokumentasjon fra deg/dere for personlaia og finansiering.

Derimot finnes det meglere som er så utrolig dumme at de ikke engang gidder å ringe rundt så lenge de har fått en kjøper for en bolig, dette har jeg selv opplevd. Mistet i fjor en leilighet pga rot fra megler som var helt bortenfor alle fjell. Han klarte ikke å ringe dem som hadde stått på listen en gang bare fordi han hadde fått bud ov visste at denne eldre damen ville akspetere og han fikk sin provisjon. Det er normalt ikke mye mer meglerene tjener på å kjøre knallharde budrunder, dette er det jo selgeren som tjener mest på da de siste 100 eller 200".- ikke gir så mange tusen til megleren.

Gjest Gjest_Trådstarter_*
Skrevet

Opplevde og dette med at megler ikke ringte oss selvom vi sto på listen og var interessert. Det endte med at jeg ringte og da var budrunden alt godt på vei. Ble litt irritert da!

Men betyr dette at vi kan levere inn skjemaet uten at vi gir et konkret bud? Eller bør vi gi et "skambud". Vi har ikke faks, så vi har funnet ut at vi taper veldig på å måtte springe til megler dagen etter med skriftelig bud. *stress*

Gjest Gjest
Skrevet

Dersom budrunden er i gang alt, må du ringe megler, evt spøre når du kommer ned om hva det siste budet er på, og så må dere gå over det. Er jo ikke noe vits å legge inn under for da taper dere jo garantert.

Gjest Gjest_Trådstarter_*
Skrevet

Det jeg skrev om legge inn et blankt bud eller "skambud" mente jeg når man var på visningen. Slik at man slipper å springe ned til megleren dagen etter.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har lagt inn skambud når jeg har vært på visning. Dette fordi resten av budrunden går så mye lettere pr. telefon. (Jeg har ikke fax, så blir litt stress når første bud må leveres skriftlig).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...