Grooo Skrevet 11. juni 2006 #1 Skrevet 11. juni 2006 IKEA sine speilfliser er 30*30, og det er akkurat 2-3 cm for lite der jeg trenger to stykker.. Noen som har sett større fliser noe sted? Ev. andre speil som er 35*50 (eller litt større) UTEN ramme slik at de kan festes på veggen slik spelflisene gjør? Minste på IKEA da er 60*60 og det blir litt bredt...
Gjest Gjest Skrevet 11. juni 2006 #2 Skrevet 11. juni 2006 Du kan kjøpe dem på IKEA og få en glassmester til å kutte dem til rett størrelse, hvis du ikke finner noen i rette størrelsen
Grooo Skrevet 11. juni 2006 Forfatter #3 Skrevet 11. juni 2006 Jo, men da får jeg slike skarpe kanter, ønsker fliser som er "skråskjært" på kantene slik at jeg slipper lister etc. rundt. Tar en runde i byggevarehusene i morgen jeg!
Gjest Gjest Skrevet 11. juni 2006 #4 Skrevet 11. juni 2006 Glassmesteren har utstyr for å lage skrå kanter og det meste man ellers kan ønske seg i glass, mener jeg å huske fra da jeg datet en.
Grooo Skrevet 11. juni 2006 Forfatter #5 Skrevet 11. juni 2006 Skrå kanter kan de lage ja, men det jeg trenger er slike speil som er "støpt" på skrå langs kantene. Altså kan de ikke kuttes, de må være laget sånn
Gjest Gjest Skrevet 11. juni 2006 #6 Skrevet 11. juni 2006 Hva er forskjellen på om de er skåret på skrå eller støpt på skrå? Bare av nysgjerrighet Ellers kan det kanskje være en ide å dra innom flisebutikker og butikker som fører baderomsinnredning.
Gjest Gjest Skrevet 11. juni 2006 #7 Skrevet 11. juni 2006 Glassmestere lager akkurat det du vil ha. De kan bue eller skrå eller litt begge deler. Bare ha riktige mål og forklar hva du ønsker deg.
Grooo Skrevet 12. juni 2006 Forfatter #8 Skrevet 12. juni 2006 Okei, jeg får vel gi meg da.. *ler* Dere har sikkert rett. Jeg skal ha dem på veggen over stellebordet på badet, trodde at hvis glassmesteren skar dem ville kantene bli skarpere enn de som er laget for slike ting med helt "myke" kanter. Uansett tror jeg ganske sikkert at det blir billigere hvis jeg finner noe i rett størrelse enn å først måtte kjøpe og så få skåret til...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå