Gjest Gjest Skrevet 11. juni 2006 #1 Skrevet 11. juni 2006 Jeg har brent cd-er mange ganger. Pga masse tull måtte jeg installere Nero på nytt. Nå når jeg laster ned musikk fra Limewire også bruker nero for å få det inn på cd-ene, så får jeg opp etterpå at brenneprossessen var gjennomført uten feil. Men når jeg putter cd-en i spilleren, står det at det ikke er cd der!! Dette har skjedd av og til før også, men nå skjer det hele tiden!! Jeg har nå prøvd mange cd-er og det skjer med alle. Og jeg har prøvd cd-spilleren, dvd-spilleren, den bærbare cd-spilleren. I alle står det at der ikke er satt inn cd. Først trodde jeg at det var pga billige cd-er (kjøpt på Claes Olson). Men nå har jeg kjøpt cd-er på en butikk hvor de sa at det var god kvalitet og han som stod der sa at han aldri har opplevd det som jeg sa og han har bare brukt de platene. Men da jeg kom hjem og prøvde, skjedde det samme igjen. Kan noen hjelpe? Hva er det som skjer?
Piff Skrevet 11. juni 2006 #2 Skrevet 11. juni 2006 (endret) Prøv et annet program? Endret 11. juni 2006 av Piff
Gjest Gjest Skrevet 11. juni 2006 #4 Skrevet 11. juni 2006 Det står ikke bare på testbrenning vel? Man kan simulere brennerprosessen for å sjekke at den går ok gjennom. Litt usikker på hva melding man får etterpå da. Du kan brenne en cd i win xp. Du kan jo teste å brenne en der.
Gjest Gjest Skrevet 11. juni 2006 #5 Skrevet 11. juni 2006 Står cd brenneren oppført som egen enhet dersom du ser i "min datamaskin"?
Gjest Gjest Skrevet 11. juni 2006 #7 Skrevet 11. juni 2006 Har dessverre ikke noe svar på hva som er problemet, men jeg har iallefall lastet ned med Limewire, og brent med Nero. Så det skal kunne gå an. Kan spilleren din spille mp3, og hvis ikke; har du konvertert filen til f.eks. wav?
Gjest Gjest Skrevet 11. juni 2006 #8 Skrevet 11. juni 2006 Står cd brenneren oppført som egen enhet dersom du ser i "min datamaskin"? ← Nei, den står ikke der. Hvordan fikser jeg det?
enden Skrevet 11. juni 2006 #9 Skrevet 11. juni 2006 Du er sikker på at du brenner en lyd-CD og ikke en data-CD? En data-CD vil inneholde mp3-filene, og mange anlegg takler ikke dette
yvoesp Skrevet 12. juni 2006 #10 Skrevet 12. juni 2006 jeg sliter med samme problemet, men har ingen løsning
SW20 Skrevet 13. juni 2006 #11 Skrevet 13. juni 2006 Les innlegget til "enden" og prøv igjen. Vet dere ikke hvordan dere får det til, spør her
Scorpina Skrevet 13. juni 2006 #12 Skrevet 13. juni 2006 Hvordan plate har du satt inn? Skal du brenne en cd (musikk f.eks) skal det stå "CD+RW" på den (altså cd re-writeble) Invester også i en cd som koster mer. Har så mye å si for kvaliteten. Før kjøpte jeg bare sånne plater til en 10,- men ofte ble cd'n hakkete i lyden etc etc. Kjøp en plate som er MENT for f.eks musikk-filer.
enden Skrevet 14. juni 2006 #13 Skrevet 14. juni 2006 Hvordan plate har du satt inn? Skal du brenne en cd (musikk f.eks) skal det stå "CD+RW" på den (altså cd re-writeble) Invester også i en cd som koster mer. Har så mye å si for kvaliteten. Før kjøpte jeg bare sånne plater til en 10,- men ofte ble cd'n hakkete i lyden etc etc. Kjøp en plate som er MENT for f.eks musikk-filer. ← En RW-CD vil absolutt ikke være det beste valget. Mange avspillere i det typiske brunevare-segmentet liker dårlig alt som ikke lukter vanlig CD, og da er det CD-R (og til en viss grad CD+R) som er alfa og omega.
Gjest Gjest Skrevet 14. juni 2006 #14 Skrevet 14. juni 2006 du kan også få problemer hvis du ikke krysser av for "finalize session" eller "finalize cd". rewritable cder har jeg veldig dårlige erfaringer med.
iviking Skrevet 16. juni 2006 #15 Skrevet 16. juni 2006 konverter filene til waw først så brenn dem på cd.
Gjest Gjest Skrevet 16. juni 2006 #16 Skrevet 16. juni 2006 Tusen takk for svar. Har kjøpt andre cd-er (cd-r) og brukte et annet program. Da fikk jeg det til. Trådstarter
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå