evilla Skrevet 11. juni 2006 #1 Skrevet 11. juni 2006 Hvilke sang/sanger kan vi bruke til en event. brudevals?
Bronce Skrevet 11. juni 2006 #2 Skrevet 11. juni 2006 Jeg og mannen valgte bort den formelle valsen - og danset til en ballade som var spesiell for oss Dette har de fleste av våre gifte venner også gjort - tror det er ganske vanlig for tiden.. eller kanskje det bare er i vår landsdel..
Gjest Gjest Skrevet 11. juni 2006 #3 Skrevet 11. juni 2006 Vi skal danse etter "I don't want to miss a thing" med aerosmith. En helt nydelig ballade som vi begge liker veldig godt. AnneT Vi gifter oss 1.juli 2006
Gjest Cosmic Girl Skrevet 11. juni 2006 #4 Skrevet 11. juni 2006 Vi har vært på valsekurs for å lære å danse ordentlig brudevals. Og det var en utrolig hyggelig kveld. Absolutt å anbefale! Sjekk ut en del av de danseskolene som har brudevals-kurs. De har også gjerne en del forslag. Kom over en annen tråd her inne som inneholdt link til et nettsted med rundt 10 forskjellige valseforslag. Den hjalp oss godt. Ellers må vi jo innrømme at vi begge liker Leonard Cohen's Take this Waltz. Den fant vi ut at har ganske bra tempo. Dessuten har vi ikke lyst til å danse til en sånn typisk valse-sang som ingen av oss føler noe særlig for. Vi vil heller ha noe personlig, og som vi begge liker.
evilla Skrevet 11. juni 2006 Forfatter #5 Skrevet 11. juni 2006 Det var jo ikke så dumt med en personlig sang. Men det må vel være en i rett tempo. Jeg har ikke peiling på vals, men håper å lære det før den store dagen. Men vet ikke om vi tar kurs, er det dyrt?
Gjest Gjest_Månestråle_* Skrevet 12. juni 2006 #6 Skrevet 12. juni 2006 Vi har også vært på kurs og lært oss vals, dvs engelsk vals. Det gikk veldig bra, da vi begge har god takt og rytme, vi ville bare lære trinnene helt ordentlig + få litt tips. Damen som hjalp oss hadde spilt inn to sanger på en CD for oss der den ene er sånn: When I need you I just close my eyes and I am with you osv... Veldig fin, men vi prøver å finne en annen kjærlighetssang vi kan danse til. Har tenkt på Perfect Day men har ikke prøvd det ut. Skal snakke med min musikalske søster og be henne om å hjelpe oss. Noen andre som har tips så blir vi veldig glad
Gjest Cosmic Girl Skrevet 12. juni 2006 #7 Skrevet 12. juni 2006 Vi var på kurs på Kom og Dans, og betalte 400,- pr par. Varte i 3 timer. Fikk en veldig god innføring, og nå gjelder det bare å øve, øve, øve hjemme. Blir gøy!!
Lykketrollet Skrevet 12. juni 2006 #8 Skrevet 12. juni 2006 Vi var på kurs på Kom og Dans, og betalte 400,- pr par. Varte i 3 timer. Fikk en veldig god innføring, og nå gjelder det bare å øve, øve, øve hjemme. Blir gøy!! ← Samme her. Vi skal valse til Moon River og Perfect Day
Netten Skrevet 12. juni 2006 #9 Skrevet 12. juni 2006 Vi danset til Tir 'na Noir! Nyyydelig og i perfekt tempo!
Gjest Gjest Skrevet 12. juni 2006 #10 Skrevet 12. juni 2006 Tror dere Kiss from a rose med Seal kan duge?
BIRE Skrevet 15. juni 2006 #11 Skrevet 15. juni 2006 Kiss er bra.. Vi skal ha :the promise I swear med Higland Glory.. Bire
Callie Skrevet 16. juni 2006 #13 Skrevet 16. juni 2006 Så utrolig kult at det ikke bare er "tradisjonelle" brudevalser! Jeg trodde vi var skikkelig sære, men ser at vi ikke er de eneste. :-) Vi har tenkt å ha "Take this waltz" med Leonard Cohen. Forresten... JEG SKAL GIFTE MEG! HURRA, HURRA HURRAAAAA!
Gjest Gjest Skrevet 16. juni 2006 #15 Skrevet 16. juni 2006 Tenkte at siden siden du kaller deg for Tuscany, så liker du kanskje noe som er italiensk? Både min mann og jeg er store "Italiafan", av alt det som landet har å by på. Så i vårt bryllup vi gikk for valsen fra "The godfather". Nydelig låt og lett å danse til. Den kan iallefall jeg anbefale! Lykke til da!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå