Gå til innhold

Er det bare meg....

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Hei hei

ja ja... nå er vi halveis i året kan man si og jeg er i gang med planleggingen av julegaver.

Sitter her med en litt for lang liste, men faktisk er julehandeln påbegynt så det letter jo litt.

Ja jeg er julegal og gleder meg som en unge, men er det bare meg som er så ivrig?? noen fler som meg der ute??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror nok jeg kan regne meg selv som galere enn deg siden jeg allerede er ferdig med mange gaver, både bursdag og jul.

Grunnen til å handle tidligere er ikke mest m.t.p. alle utgiftene man får med innkjøp av gaver og mat i èn og samme mnd, men faktisk mest det at jeg kjøper noe når jeg finner det.

Jeg hater å tråle rundt i desember uten noen idèer, men jeg MÅ finne noe fort..

Derfor handler jeg som jeg gjør. Gjerne tar med hjem fra ferieturer e.l.

Det jeg derimot er veldig obs på er at om jeg handler litt større ting som er nedsatt på f.eks. januarsalget ( :sjenert: ), så holder jeg meg innenfor samme sum til hver person senere i året også.

En ting kan være stor og koste det samme som en veldig liten ting, men summen bør være lik uansett hva og hvem man kjøper til.

Dvs. jeg bruker èn sum på foreldre/svigerforeldre , èn sum på søsken, èn på nieser/nevøer & venner.

Mann og egne barn får jo alltid mer enn de andre da, men prinsippet er fortsatt det samme: samme sum totalt til ungene.

En annen ting jeg alltid har gjort:

Har en bok hvor jeg noterer ned hva hver enkelt har fått i gave til bursdag og jul hvert år. Da slipper de å få det samme år etter år fra oss :ler:

Kjøper jeg like gaver til noen som feirer jul sammen, prøver jeg å forandre litt på pakkens form slik at de ikke tenker "å jippi, jeg får det samme som xxx så jeg trenger jo egentlig ikke å åpne denne"...

Gjest Gjesta
Skrevet

Og jeg er av dem som begynner å mase etter juleforumet i august ;)

Skrevet

Vel, jeg har begynt å tenke på det og det er i allefall noe

Skrevet

Heheehe..jeg må no le litt av dere jule-gale jenter ;)

Men, man skal ikke kimse av god planlegging. I fjor (for første gang på 20 år eller no sånt) begynte jeg så smått å kjøpe julegaver allerede i sommerferien (juli). Kjøpte så litt mer i august, september og oktober. Når november kom var jeg HEELT ferdig og kunne bruke desember lønna på baaaare meg (les: vi 3 i familien da)

DET var bra lækkert!! :)

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg er ikke julegal, og handler i allefall ikke julegaver i juni!!!

Jeg reduserer heller antall julegaver, jeg liker naturligvis ikke stress, og julegaver har aldri vært hovedpoenget med julen i vår familie. I fjor kjøpte jeg nøyaktig 6 stk julegaver, alle kjøpte jeg i desember. Ikke ruinerte jeg meg, ikke stresset jeg, ikke fikk vi en eviglang julegaveåpning om kvelden. Ypperlig! (Naturligvis gjør resten av familien og mine venner det på samme måte, det er ikke bare jeg som ikke kjøper gaver til søskenbarn og onkler og tremenninger og gud-vet-hvem, det hadde jo virket litt gnient)

Skrevet

Nei jeg gidder aldri å tenke på jul nå. Snøen har jo nettopp smeltet!

Gjest Gjest
Skrevet

Er ikke så glad i julen, men har gjordt unna de fleste julegavene allerede. Kjekt å slippe å bruke masse penger i november/desember ;) Men det er alltid noen få man ikke får kjøpt til før nærmere jul..

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg pleier å gjøre ferdig julegavene på høsten, utrolig deilig å slippe det peset i desember! Jeg er ikke gla i å fly rundt i butikker og måtte brøyte meg vei, ei heller stå i lange køer for å kjøpe en liten ting.

For min del er hvertfall det motsatte av hysteri, for det er nettopp det jeg slipper :)

Jeg kjøper også gaver når jeg er på ferie og lager en del selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...