Gå til innhold

å finne ut om noen er død

Anbefalte innlegg

Gjest Gjesta
Skrevet

hvordan kan jeg sjekke om en person er registrert død? altså, går det an å se alle dødsfall i Norge på nett et sted?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette har jeg også lurt på, uten å finne noe.

*følger med*

Gjest Gjest
Skrevet

Det finnes et nettsted der man kan søke opp dette. Skal se om jeg finner det igjen. Lurer på om det er en liten avgift men det er det vel verdt i såfall? Du kan jo også søke opp personen når skattelistene legges ut, det kan gi deg en viss pekepinn.

Gjest Gjesta
Skrevet

ble ikke så mye klokere der ...

Skrevet

www.digitalarkivet.no: Dødsfall i Norge 1995-april 2001 (1947-2001)

På DIS Norge har de en database med registrerte gravminner i Norge (gravsteiner)

Adr. dit er : http://www.disnorge.no/

Kanskje disse kan hjelpe?

Gjest Gjesta
Skrevet

Takk for fin link, men den jeg skal ha tak i er eventuellt død etter 2004 ;)

Skrevet

Ok..

Det e likevel "verdt forsøket" å søke på Dis Norge.

Her er det frivillige som tar på seg ansvaret å samle disse gravminnene, og det holdes fortsatt på med dette. Dermed er det fullt mulig å finne noen fra rundt 2004 der.

Skrevet
......død etter 2004 ;)

Kan du ikke ringe folkeregisteret da? Si hva saken gjelder så hjelper de deg sikkert :)

Gjest Gjesta
Skrevet

Tror du man får sånn info der?

En gang ringte jeg de for å finne ut hvem som bodde i et hus, men det ville de ikke svare på...

Skrevet

Ja nå spørs det da hva saken gjelder så klart. Men, ta f.eks min setting; jeg er med i en komite som skal lage 20 års jubileum. Det var en jente jeg ikke klarte å finne. Hadde hun gifta deg? Dødd? Flytta til utlandet? What liksom....

Så jeg ringte folkeregisteret her i byen og forklarte saken. Sa at hun het Nina XXXX (etternavn) er født på høsten i 1970 og bodde i min by iallefall i 1986. Dama søkte på fornavn, høsten, året og by - og kom fram til at hun hadde flytta til Bergen, og hadde fått nytt etternavn. Jeg spurte om jeg kunne få vite etternavnet hennes og adresse noe jeg fikk. Sjekka med telefonkatalogen.no for tlf nr og ringte henne. (det skal også nevnes i denne historien at hun ble VELDIG overrasket - og glad når jeg ringte :) )

Gjest Gjest
Skrevet
Ja nå spørs det da hva saken gjelder så klart. Men, ta f.eks min setting; jeg er med i en komite som skal lage 20 års jubileum. Det var en jente jeg ikke klarte å finne. Hadde hun gifta deg? Dødd? Flytta til utlandet? What liksom....

Så jeg ringte folkeregisteret her i byen og forklarte saken. Sa at hun het Nina XXXX (etternavn) er født på høsten i 1970 og bodde i min by iallefall i 1986. Dama søkte på fornavn, høsten, året og by - og kom fram til at hun hadde flytta til Bergen, og hadde fått nytt etternavn. Jeg spurte om jeg kunne få vite etternavnet hennes og adresse noe jeg fikk. Sjekka med telefonkatalogen.no for tlf nr og ringte henne. (det skal også nevnes i denne historien at hun ble VELDIG overrasket - og glad når jeg ringte :) )

Dette skal ikke skje!

Gjest Gjest
Skrevet
Dette skal ikke skje!

Hvorfor ikke? Så lenge personen ikke er registrert med kode så kan en få opplysninger.

Jeg har også fått det. Fikk opplysninger om faren til mitt barn. Han hadde flyttet nok en gang uten å melde fra til meg, dermed måtte jeg selv finne ham.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...