Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har de siste par dagene begynt å fundere om hvordan "stemningen" på KG er...

Har primært brukt KG som et forum hvor jeg kan stille spørsmål jeg lurer på, og har fått mange flotte svar!Takker for det!!! :) Har i tillegg kommet med noen innlegg på en del tråder som har vært spennende, morsom, engasjerende osv.

Den siste tiden har jeg sittet med en litt "flau" smak i munnen om at det er mye grums her inne... Da tenker jeg spesielt på skittkasting mellom brukere, men også på interne saker som jeg ikke kan utdype hva er fordi jeg ikke helt får tak i hva det er... Denne følelsen har jeg fått etter at jeg begynte å lese trådene litt mer nøye, og begynte å kikke inn på flere temaer dere har her inne...

Er ikke noen erfaren forumsbruker - dette er det eneste forumet jeg er på. Mulig dette er en vanlig "forumsjargong"... Er det jeg som er helt på jordet, eller er det andre som sitter med samme følelse som meg???

Men bare så det er sagt: Synes KG i det store og det hele er en trivelig plass med mye bra meningsutveksling, men likevel... Det er et eller annet her som jeg ikke får helt til å stemme...

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest1
Skrevet

Er for mange damer med forskjellige meninger på ett sted, det er dømt til å bli noe bitchy av det ;)

Skrevet

Jeg syns alltid stemmningen på KG har vært veldig preget av hat, misunnelse, feilaktig rådgivning, "intriger", osv osv...

Er ikke noe nytt det, men så har jeg vært her en god stund.

Ganske morsomt, da. Å følge med på noen av "intrigene" som oppstår her inne.

Noen brukere finner hverandre (kvinner og menn), også slår de opp, også får forumet vite det and sooo on.

Så har man disse beryktede klikkene, da, som heier på hverandre i enkelte "hete" debatter.

Også har vi kosemoserne som hater meg. :smilbla:

Skrevet

Synes KG er et greit forum, jeg. Er medlem av et par andre forum også, og har enda et par som jeg stikker innom i ny og ne, men KG er faktisk det minst "klikkete" av dem. De andre er gjerne preget av mye internsjargong.

Det forekommer selvsagt her også, men siden KG er såpass stort så blir ikke alle "interne".

Dermed blir nok dette mitt "stamsted på nett" en god stund til.

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg trives også her. Jeg har vært her i tre år nå, godt og vel.

Jeg har et par andre fora hvor jeg titter innom i ny og ne, det ene er Veggavisen i Nettavisen, men der kjeder jeg meg fort. Der er det lite fleip og moro, og mye seriøsitet. I hvert fall i de trådene jeg har tittet innom. Og det er jo ikke hver dag man orker seriøse debatter. Som regel vil jeg bare leke, og da er KG en fin plass.

Jeg frekventerer også Asylet forholdsvis ofte, men det er et lite forum ennå, så det er ingen fart der. Det er god takhøyde og mer fleip enn seriøsitet, men det trenger flere brukere slik at det kan bli litt raskere utvikling i trådene og flere tråder.

Så alt i alt, er KG et sted jeg trives. Det er flere tusen registrerte brukere her inne, og nye tråder og innlegg postes kontinuerlig.

Med så mange brukere er det klart det må bli noen gnisninger, men det er jo også med på å skape liv her inne da.

Innimellom blir det rene kriger som kan skyldes enkeltbrukere som bare ikke kan la være og slenge med leppa, gjester som kun er innom for å slenge spydigheter og merkelig moderering.

Når det gjelder kosemosing, så kan det ta litt av innimellom, og det har vært tendenser i retning sladring/moderering her inne som vitner om at "alle må være venn med alle så ingen blir lei seg"-mentaliteten råder hos enkelte. Litt sånn som man kjenner igjen fra da ungene gikk på barneskolen.

At noen av oss som har vært her lenge blir bedre kjent gjennom dagbøker og det at man oppdager at man har samme humor, verdigrunnlag også videre, er jo ikke så merkelig. Det er jo sånn man får venner ute IRL også. Man treffer folk man er på bølgelengde med. At disse vennskapene gjenspeiler seg i debatter her inne, er vel heller ikke så rart. Man tåler litt mer av venner enn av totalt fremmede.

Som sagt har jeg vært her i tre år, men jeg tror ikke jeg følte noen tilhørighet i hvert fall det første året, kanskje ikke før langt inne i år nr to. Men etter hvert som man deltar, så blir man et kjent nick, og man blir oppfattet utifra de innleggene man skriver. Oppfører man seg som folk, blir man behandlet som folk. Oppfører man se uhøflig, så blir man behandlet deretter. Akkurat som ute i verden. Det er jo de samme menneskene som sitter her, som du treffer ute.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...