Gå til innhold

Stebarn til brudebarn?

Anbefalte innlegg

Gjest Undrer
Skrevet

Jeg lurer på om det er mange her som skal ha stebarn til brudepiker/svenner? Synes dere at det er greit? Synes partneren at det er greit å ha stebarn til brudebarn?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Om en av partene har barn, og man skal ha brudepiker/-svenner, så vil da vel det være det naturlige valget?

Hvorfor skulle det ikke være greit for partneren at barna til den h*n gifter seg med er med på seremonien?

Skrevet

Det som er den enes stebarn erjo den andres barn. så jeg kan ikke akkurat si at det er UNATURLIG, i et forhold der den ene eller begge har barn fra tideligere forhold.

Har du valgt en partner med barn fra før, ja så har du det, på godt og vondt, og dette er tross alt din utkåredes barn det er snakk om. Det er vel ikke så rart om de skal være brudebarn, egentlig.

Ettersom hverken jeg eller min samboer har barn (og ei heller har gfteplaner) kan jeg kke si noe om mine egne eller hans følelser i så måte, men på genrelt grunnlag må man akseptere at stebrn er en viktig del av ens utkåredes liv¨.

Skrevet

Vi gifter oss 22 juli i år, og skal ha mine to stebarn og min lillesøster til brudepiker / -svenner.

Min kjære har to barn fra før,- en gutt på 7,5 og ei jente på 12.

Lillesøsteren min er 11 år.

For meg så er det helt greit å ha stebarna som brudepiker /-svenner,

- det viser jo også at vi nå blir en " ordentlig " familie. :)

Jeg tror også at det vil skape et enda tettere bånd mellom meg og stebarna mine, og på den måten være noe positivt på sikt!

Gjest Gjest
Skrevet

Når kjæresten min og jeg gifter oss 29. juli skal hans to barn være brudepike (4 år) og ringbærer (8 år). I tillegg skal nevøen min (6 år) være brudesvenn og toastmasterens datter (3 år) skal være brudepike.

For meg og oss er det HELT naturlig at barna hans er brudebarn - det motsatte ville vært helt unaturlig for oss hvertfall. Nå har vi begge et veldig nært og godt forhold til alle barna som skal være brudebarn og vi gleder oss alle til den store dagen.

Jeg er så enig med deg C - dette vil knytte ungene og meg enda tettere sammen og det kan jo ikke være noe annet enn positivt.

Skrevet

For meg så høres det helt naturlig ut å ha stebarn med på dette. Man har jo dessuten gjerne venners barn som brudepiker/svenner om en ikke har (små) barn i omgangskretsen selv.

Om stebarnet/barna ikke tidligere har følt seg "fullverdig" i familien, så er dette en flott måte å vise at alle betyr like mye, spesielt på en slik stor dag.

Gjest Gjest
Skrevet

vi skal gifte oss den 24 juni....

og min mann har et barn fra før...

selv har vi 2 barn sammen .. og alle 3 sakl være brudepiker og brudesvenn......

lykke til

Skrevet

Me gifter oss i september, og då er stesønnen min på 7 år brudesvenn og systera mi på 6 brudepike. Skal vi fyrst ha brudebarn er det heilt naturlig at han får vera ein del av det, det er jo pappen hans som skal gifte seg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...