Cr@sh Skrevet 10. juni 2006 #1 Skrevet 10. juni 2006 Jeg er ute etter en litt mindre sprinkelseng enn det som er vanlig... Er det noen som vet om det finnes noe sånt? Vi har en gutt på 2 år som snart skal bli storebror. Han har ennå ikke prøvd å komme ut av sprinkelsenga... så vi tenkte vi skulle la ham beholde den en stund til. Vi trenger derimot en seng til den nye babyen.. og kunne tenkt oss en litt mindre en - som ikke tar så stor plass på soverommet vårt. Det er jo ikke snakk om så lenge til toåringen skal sove i sprinkelsengen... kanskje et halvt år el. lign. Og da blir den sengen overtatt av nr. 2. Derfor hadde en liten seng vært optimalt... men jeg har ennå ikke lykkes i å finne noen... Noen som vet?
Cr@sh Skrevet 10. juni 2006 Forfatter #3 Skrevet 10. juni 2006 hva med vogge? ← Hadde ikke akkurat tenkt meg vugge, nei...
Gjest Dalwhinnie Skrevet 10. juni 2006 #4 Skrevet 10. juni 2006 Stokke har ei oval sprinkelseng hvor en kan ta ut midtstykkene på sidene slik at den blir kortere enn normalt. Når babyen vokser, setter dere bare midtstykkene i, og har ei sprinkelseng i vanlig størrelse.
Cathie Skrevet 10. juni 2006 #5 Skrevet 10. juni 2006 Ellers så syns jeg de som IKEA har er ganske små... Men kanskje ikke liten nok
Grooo Skrevet 11. juni 2006 #6 Skrevet 11. juni 2006 Ellers så syns jeg de som IKEA har er ganske små... Men kanskje ikke liten nok ← De er vel bare 5 eller 10 cm mindre enn de vanlige. Men hva med en kurv da? Når vi var i Glasgow solgte de slike kurver over alt, tror da jeg har sett noen her og.
Cr@sh Skrevet 11. juni 2006 Forfatter #7 Skrevet 11. juni 2006 Takk for tips... Skal sjekke opp Stokke + kurv. Brukte kurv til toåringen, men har faktisk bare blokkert ut denne av en eller annen merkelig grunn... :klø: Takk igjen...
Furstina Skrevet 11. juni 2006 #8 Skrevet 11. juni 2006 Korg låter väl som ett bra alternativ för er? Annars är det väl inte för tidigt att prova med stor säng till en 2 åring? Vi flyttade över vår son till en stor säng strax efter 2 år. Lite jobb var det med att springa upp, sitta vid sängen vid nattning och så i början men jag tycker det har gått bra. Han är nu snart 2½ och somnar själv i sin säng de flesta kvällar utan problem. Vi köpte en växasäng på IKEA som är 80 cm bred och 135-200 cm lång. Han är en "stooor kille" nu som inte vill tillbaka i spjälsängen/sprinkelsängen
Gjest Gjest Skrevet 11. juni 2006 #9 Skrevet 11. juni 2006 Jeg har nettopp kjøpt en seng på babyverden. Den er til nyfødt,og kan brukes hvertfall i 6mnd. Den er av sprinkel,og du kan velge om du vil bruke den som vogge eller ikke. Når du ikke vil vugge så setter du på en lås som sitter under sengen. Den kostet 1500kr og merket er Troll.
Trillian Skrevet 12. juni 2006 #11 Skrevet 12. juni 2006 BabyBay er en type sprinkelseng som du kan feste til din egen seng eller sette i en ekstra side - den er ganske liten - 46 x 86 cm
Cr@sh Skrevet 12. juni 2006 Forfatter #12 Skrevet 12. juni 2006 BabyBay er en type sprinkelseng som du kan feste til din egen seng eller sette i en ekstra side - den er ganske liten - 46 x 86 cm ← Den var kjekk!
Gjest miiip Skrevet 12. juni 2006 #13 Skrevet 12. juni 2006 BabyBay er en type sprinkelseng som du kan feste til din egen seng eller sette i en ekstra side - den er ganske liten - 46 x 86 cm ← Trillian, veit du hvor/om man kan kjøpe denne i Norge?
Trillian Skrevet 12. juni 2006 #14 Skrevet 12. juni 2006 Vet ikke om de har den noe sted i Norge, nei ... Denne danske nettbutikken selger den i hvert fall, så mulig å kjøpe over nett.
Gjest M Skrevet 26. juli 2007 #15 Skrevet 26. juli 2007 Trillian, veit du hvor/om man kan kjøpe denne i Norge? Den finnes her: http://www.alexi.no/product_info.php?products_id=3890
Heidipia Skrevet 28. juli 2007 #16 Skrevet 28. juli 2007 På Babyproffsen i Sverige har de små sprinkelsenger. 40x90.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå