Gjest Hilde K S Skrevet 10. juni 2006 #1 Skrevet 10. juni 2006 Vi har kjøkkeninnredning, helt vanlig og hvit. Jeg tror det er folierte plater. Hvordan går jeg fram om jeg skal male disse dørene? Hvor lenge holder malingen seg?
Thomasine Skrevet 10. juni 2006 #2 Skrevet 10. juni 2006 Er ikke helt sikker, men tror de dørene vi har også er folierte. Vi pussa ned, vasket godt og malte med liten rulle. Det er nå 3 år siden og de er like fine.
Gjest Dingo Skrevet 10. juni 2006 #3 Skrevet 10. juni 2006 Vask godt med f.eks. salmiakk, slip lett over med fint sandpapir, avstøv, grunn med oljebasert heftgrunning, sparkle ugjevnheter med sparkel for treverk akrylbasert, slip... avstøv, gjenta sparkling om nødvendig, grunn over sparkelen. Deretter to toppstrøk med halvblank oljemaling. Gjør dere alt dette + evt det jeg har glemt, så får dere ett resultat som vil vare i mange år. Sparkle gjerne igjen hullene til knotter og håndtak, og kjøp deg nye. For da får du helt "ny" kjøkkeninnredning. Lykke til! Og sorry for de lange og dårlige setningene
Gjest KATTAstrofe Skrevet 11. juni 2006 #6 Skrevet 11. juni 2006 Pappa leide en sånn sprayflaske for maling og spraymalte frontene. Det har holdt i nesten 20 år nå.
Gjest Gjesta Skrevet 12. juni 2006 #7 Skrevet 12. juni 2006 Pappa leide en sånn sprayflaske for maling og spraymalte frontene. Det har holdt i nesten 20 år nå. ← Da er malingen som er årsaken, ikke sprayflasken.. Så lenge grunnarbeidet er gjort riktig blir resultatet bra. Om man ruller, koster eller sprayer..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå