Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dersom du går på et offentlig kontor, feks sosialkontor, til helsesøster, Aetat, ville du reagert negativt dersom saksbehandler var kledt i utringet, kortermet topp, kort bukse og pene sandaler i sommervarmen? Enn om det var singlet eller lårkort skjørt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer litt an på hvor kort skjørtet er synes jeg. Er skjørtet så kort at det så vidt dekker rumpa er det uanstendig synes jeg.

Men å ha på singlet er helt greit.

Skrevet

Ja, jeg reagerer på (for) kort skjørt, korte shorts og singlet. Pene sandaler derimot er helt OK :ler:

Offentlig ansatte bør følge en viss standard og jeg tror også de fleste har en eller annen form for skreven (eller uskreven) kleskode å forholde seg til.

Skrevet

På min arbeidsplass har vi kles-koder som sier kortermet skjorte/t-skjorte og skjørt som ikke skal være kortere enn kne-kort. Damene har lov å være uten strømper, men gutta må ha sokker i sandalene (eller helst ikke sandaler).

Shorts er ikke lov!

Jeg synes ikke singlet "passer seg" der det er kunder daglig! Man både bør og skal kle seg "anstendig".

Jobb = jobb.

Fritid = fritid.

Skrevet

Jeg ville nok stusset litt om skjørtekanten var såpass kort at hun måtte vokte seg vel for å bøye seg, shortsen var så kort at det grenser til hotpants eller utrigningen var så dyp at puppestellet truet med å velte ut på skrivebordet - utover det bryr jeg meg ikke så hardt om hvordan offentlig ansatte kler seg - men at det har en del å si for min oppfatning av personen: Helt klart.

Skrevet
...

Jobb = jobb.

Fritid = fritid.

Just presis!!

I fjor sommer skulle jeg innom servicekontoret på rådhuset i byen her og ble møtt av ei tuppe (muligens sommervikar for jeg har aldri sett henne før) med kort-kort topp (slik som viser mage) og noe jeg _tror_ må være en hot-pants! DET synes jeg var "way too much".

At hennes overordnede ikke hadde fått henne til å snaske seg hjem og få på seg LITT mer anstendige klær er jeg ærlig talt litt forundret over...

Nuvel - muligens var rette overordnet på sommerferie... :roll:

Skrevet

Skjørt er da helt greit, så lenge det dekker det det skal dekke. Det finnes mange flotte singletter også som kan brukes på jobb. I stedet for shorts kan man vel bruke cityshorts som er noe lenger og litt penere enn en vanlig shorts.

Gjest Rognebær
Skrevet

Så lenge det ikke er FOR kort eller FOR utringet, legger jeg ikke merke til det engang. Men det er jo greit at det nærmer seg kneet og dekker puppestellet.

Skrevet

hadde ikke reagert på en pen og anstendig singlet og skjørt eller shorts på noe offentlig kontor, men om det ble for kort, for utringet eller nedringet eller slikt, så hadde jeg helt klart reagert.

men tror de fleste slike kontorer har en eller annen kleskode slik at dette ikke skal forekomme.

synes det er mange pene og anstendige singletter, og som en av de som er såpass varm av meg at jeg stort sett BOR i singletter på sommerstid, så synes jeg det er helt ok å bruke singlet også på jobb. så lenge den er pen, og selv om det er en singlett trenger faktisk verken kløft eller pupp synes, du får singletter som ikke er så dype at puppene detter ut.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg bodde på et hotell en gang, hvor resepsjonisten hadde kort-kort dongeriskjørt, rosa singlet med dyp utringing og som ikke rakk helt ned til skjørtelinningen, og noe sandal-greier med åpen tå og som ikke satt fast over foten (sånn at sålen klasket opp i hælen for hvert skritt, dere vet). Nei huff. Hotellresepsjonister skal, etter min mening, være kledt i hvit skjorte og svart bukse/skjørt dersom de ikke har uniform. Ikke noe dongeriskjørt!!

Gjest gjest1
Skrevet

Den gang jeg holdt på med farge- og stilanalyser, lærte vi at man på et offentlig kontor ikke gikk i singlet eller korte skjørt.

Skuldrene skal være dekket til, og skjørtet skal gå rett over kneet... litt motebetinget, men veldig korte skjørt eller shorts har ikke noe på et offentlig kontor å gjøre.

Jobber man i privat sektor og ikke har noe med kunder å gjøre, men sitter gjemt inne på sitt eget kontor, evt i postavdelingen eller hva som helst, får det være opp til hver enkelt bedrift om de vil ha en kleskode eller ikke.

Har man med kunder å gjøre, må man huske at man er firmaets ansikt utad, og det finnes mennesker som kan oppfatte det feil dersom man stiller i fritidsantrekk i arbeidstiden, og dette går igjen utover firmaets renomé.

Gjest Gjesta
Skrevet

Skjørt med lengde til knærne, t-skjorte og sandaler er ok, singlet også om den ikke er for utringet.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg synes man skal kle seg med fornuften. På offentlige kontorer skal man se profesjonell ut, og kort-kort skjørt, magetopper o.l. er ikke passende. Det handler om inntrykket man gir kundene.

På jobbintervju en gang reagerte jeg litt på at en av dem som var tilstede hadde på seg en kvapsete singlet. Kanskje jeg reagerte fordi jeg selv hadde stått med huet i klesskapet hele morgenen for å finne et mest mulig representabelt antrekk. :forvirret:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...