Gå til innhold

hvordan slutte å amme?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Datteren min er snart et år og jeg tenkte snart å slutte helt med ammingen? Hvordan gjøres det i praksis? Hun får fortsatt morgen og kveld, og jeg føler hun setter virkelig pris på disse "dråpene". Skal jeg bare kutte tvert? Vil ikke det bli litt brutalt?

Hvordan gjorde dere det? Og hva med meg? Vil det tilslutt bare slutte å komme melk.......?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Datteren min er snart et år og jeg tenkte snart å slutte helt med ammingen? Hvordan gjøres det i praksis? Hun får fortsatt morgen og kveld, og jeg føler hun setter virkelig pris på disse "dråpene". Skal jeg bare kutte tvert? Vil ikke det bli litt brutalt?

Hvordan gjorde dere det? Og hva med meg? Vil det tilslutt bare slutte å komme melk.......?

Er du sikker på at det er riktig for dere å slutte? Hvis ikke kan du nok få mange gode råd på AP-norge.com sitt forum! Klem og lykke til.

Skrevet

Den gangen jeg stoppet med amming ved ett årsdagen gikk det helt fint - etter at det de siste månedene kun hadde vært kvelds og morgenamming. Datteren min tok flasken som den naturligste ting i verden, men var også vant med den og erstatning på dagtid og med vann. Og puppen? Den gikk det helt fint med, ingen sprengte saker, det ble bare borte...

Skrevet

Jeg kuttet først kveldsammingen. Det var ganske tidlig siden jeg jobbet en del kvelder fra permisjonen var slutt.

Morgenammingen holdt vi på med til hun var litt over året. Mest fordi det var greit å ta henne inn til oss når hun våknet, og jeg kunne halvsove en stund til mens hun spiste. :sjenert: Etterhvert ble hun mer aktiv og gadd ikke ligge særlig lenge. Da jeg bestemmte meg for å slutte, tok jeg på meg en t-skjorte når hun kom inn i vår seng. Tullet og tøyste litt i stedet for å amme. Det gikk helt problemfritt, ikke en eneste gang viste hun interesse for puppene. Og tro meg, hun visste hvor hun kunne finne dem! ;)

Merket ikke noe spreng eller sånt etterpå, melkemengden på slutten var nok minimal.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...