Gå til innhold

Koselig ute-restaurant i Oslo?

Anbefalte innlegg

Gjest venter spent
Skrevet

<Skal en tur til hovedstaden i morgen og møte ei venninne.

Men må "slå ihjel" litt tid før vi møtes, og da lurer jeg på hvor jeg kan gå og sitte alene med en kopp kaffe og en avis mens jeg venter.......er litt kjent da, men det må være i nærheten av Oslo S. .....(aker brygge er litt langt unna).

Og gode forslag til et spisested hvor vi to kan sitte og prate og spise litt god mat, uformelt og hyggelig, og ikke for sidrompa eller for hipt. :ler:

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Christiania på Østbanen er veldig hyggelig. Stor uteservering, og en fontene som demper lyden av biltraffikken. God mat har de også.

Skrevet

Uteserveringen på Baccus eller den som ligger ved siden bak Domkirken er kjempekoselig :)

Gjest Gjest
Skrevet

Den ved Domkirken ser kjempekoselig ut, men er full av mus...!!!

Gjest Cosmic Girl
Skrevet

Og hvilken av restaurantene er det som har mus?

Kjenner til Baccus og italiens som også har navn som begynner på B, men tror ingen av de har mus. Mener du at domkirkeplassen er full av mus?

Gjest gjest1
Skrevet

Det er mus (/rotter) overalt i Oslo. Så lenge det ikke er mus inne på kjøkkenet/oppi maten jeg skal spise/rundt beina mine der jeg sitter, så går det greit for min del.

Gjest Cosmic Girl
Skrevet

Har akkurat samme innstilling som Rosin

Skrevet

Jeg har sittet på uteserveringen ved domkirken mange ganger, men har aldri sett hverken mus eller rotter. Det har jeg imidlertid sett ved uteserveringen på Egon på jernbanetorget og på uteserveringene langs Karl Johansgt. Men disse pilte mellom bordene i full fart for å finne et gjemmested. Det er dessuten oftest på kvelden de er fremme.

Gjest Gjest
Skrevet

Hadde kjøpt en av verdens deiligste sjokoladekaker på Baccus og satt i "bakgården", rett ved Domkirka. Da så vi først en mus, så en til, så en til, og da gikk vi! Tviler på om de har mus inne, og jeg har ingenting imot Baccus, men de har mus på uteserveringen sin. Om det er et område av byen jeg må forvente å se mus, driter jeg i. Synes de er ekle å ha rundt beina når man sitter på utekafe for å kose seg. Saras Telt og den ved National som jeg ikke husker hva heter, holder jeg meg også langt unna. Der er det rotter.

PS! Jeg vet Oslo er full av både mus og rotter, men enkelte steder er det større sjangs for å se de...

Skrevet

Skaugum, bakgården på Palace Grill er jo deilig. Riktignok på Solli plass, en kort t-bane tur fra Oslo S.

Gjest venter spent
Skrevet

Takker for innspill og forslag. :)

Gjest Nysjerrig-per
Skrevet

Trådstarter, hvilket utested valgte dere, med eller uten mus?

Gjest venter spent
Skrevet

Vi hadde mus med oss, så vi gikk ett sted uten...... :ler:

Gjest Gjest_Trine_*
Skrevet

Hva med Habibi ved Youngstorget?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...