yourkittty Skrevet 10. juni 2006 #1 Skrevet 10. juni 2006 (endret) Hva er det egentilig med folk? (som tror de er alene i verden) Jeg tenker på: -Hun som sniker i køen på Kiwi for å komme ut av døra 4 sekunder før deg -Han som omtrent dreper deg i fotgjengerfeltet fordi han ikke viser antydning til å vri på hodet for å sjekke om noen kommer -Han som slenger døra i trynet på deg når du står der med armene full av bøker og kaffekopper og tydelig ikke greier åpne døra selv -Hun som krangler høylytt med kjæresten på mobilen på tbanen linje 5 til Vestli -Hun som setter seg på innerste sete på den stappfulle bussen og plasserer veska på setet nærmest midtgangen -De som stiller seg på tvers på det smaleste partiet i Bogstadveien en lørdags formiddag, med 2 barnevogner, 1 bikkje og 3 unger på sykkel med støttehjul Og JA, jeg har hatt en bare middels bra dag! Endret 10. juni 2006 av yourkittty
Snasen Skrevet 10. juni 2006 #3 Skrevet 10. juni 2006 Jeg tror veldig mange i storbyene går rundt og irriterer seg over nettopp det du snakker om. Man blir stressa og irritert over all "trafikken". Jeg blir det også. Mest sannsynlig tenker de akkurat det samme som deg, men de har forstått at de fleste tenker sånn som deg (og meg) og gir derfor faen og kjører på. Det gjør jeg. Man må det.
SW20 Skrevet 10. juni 2006 #4 Skrevet 10. juni 2006 -Han som slenger døra i trynet på deg når du står der med armene full av bøker og kaffekopper og tydelig ikke greier åpne døra selv ← Det er ikke sikkert han der har sett deg da Ellers er det vel noe i begrepet toleranse, som alle synes er så sinnsykt gjevt og politisk korrekt for tida. Folk kan ha en dårlig dag, og da er det jo fint å kunne tilgi dem selv om de ødelegger fælt for oss.
yourkittty Skrevet 10. juni 2006 Forfatter #5 Skrevet 10. juni 2006 Ellers er det vel noe i begrepet toleranse, som alle synes er så sinnsykt gjevt og politisk korrekt for tida. Folk kan ha en dårlig dag, og da er det jo fint å kunne tilgi dem selv om de ødelegger fælt for oss. ← Ehm...jeg ville ikke hatt noen problemer med å "tilgi" noen av disse, men det er heller ikke poenget med innlegget. Og ja, det er lov å ha en dårlig dag; men disse tingene er noe jeg opplever stadig vekk og som jeg desverre ikke greier å slutte å irritere meg over. Folk er så j**** navlebeskuende...
SW20 Skrevet 10. juni 2006 #6 Skrevet 10. juni 2006 Ehm...jeg ville ikke hatt noen problemer med å "tilgi" noen av disse, men det er heller ikke poenget med innlegget. Og ja, det er lov å ha en dårlig dag; men disse tingene er noe jeg opplever stadig vekk og som jeg desverre ikke greier å slutte å irritere meg over. Folk er så j**** navlebeskuende... ← Mente det ikke spesifikt til deg Det var et generelt innlegg. Irriterer meg ofte over lignende saker selv, eneste vi kan gjøre med det er å endre oss selv.
yourkittty Skrevet 10. juni 2006 Forfatter #7 Skrevet 10. juni 2006 Irriterer meg ofte over lignende saker selv, eneste vi kan gjøre med det er å endre oss selv. ← Til å bli like egoistiske??
SW20 Skrevet 10. juni 2006 #8 Skrevet 10. juni 2006 Til å bli like egoistiske?? ← Hehe, tror ikke den løsningen fører frem gitt Hvis ikke andre tar hensyn, så får heller vi ta hensyn, og håpe at vi klarer å påvirke andre gjennom det.
Gjest Gjest_hydra_* Skrevet 10. juni 2006 #9 Skrevet 10. juni 2006 Har irritert meg over det samme, men prøver å ikke bli slik selv,lettere sagt enn gjort.- Ikke lett når folk sperrer passasjen med handlevogna på matvarebutikker, og det gjør folk temmelige ofte!!.... virker som de tror de at de er alene i butikken. Noe av dette skylder jeg på tankeløshet, rett og slett, at man feks treffer noen man ikke har snakket med på lenge- og så står man der og sperrer veien for andre. Har gjort det selv Men virker som om spesielt pensjonister bruker matbutikker som treffsted....to handlevogner på tvers og ikke mine til å flytte seg. Men, har aldri skjønt vitsen med å sette handlevogna på tvers foran melkeskapet(eller hva det heter) slik at ingen andre kommer til............hallo! det er flere som skal ha melk her.............! Jeg er som oftest hyggelig og blid og spør om de kan være vennlige å flytte vogna, men burde være unødvendig å måtte be om det,syns jeg. Og ja, jeg prøver å gå foran som et godt eksempel.
Gjest Hilde K S Skrevet 10. juni 2006 #10 Skrevet 10. juni 2006 Hva det er med dem? De er selvopptatte. ← Ikke nødvendigvis. De kan være slitne, syke eller rett og slett bare ubetenksomme i det de utførte udåden. Tenk deg et menneske med sosialangst på tur med buss. Hun har kanskje startet et behandlingsopplegg som innebærer eksponering av situasjoner hun er veldig redd for, for eksempel å sitte på en full buss. Kanskje la hun håndvesken sin i det ledige setet fordi tanken på å måtte ha noen ved siden av seg rett og slett ble for mye den dagen?
Gjest gjest1 Skrevet 10. juni 2006 #11 Skrevet 10. juni 2006 Ikke nødvendigvis. De kan være slitne, syke eller rett og slett bare ubetenksomme i det de utførte udåden. ← Med selvopptatt mener jeg ikke nødvendigvis en bevisst egoistisk tanke. Men når man er i sine egne tanker og ikke enser at man sperrer for andre i butikken, på toppe av rulletrappen osv så er man selvopptatt. Der og da. Ubetenksom er nok et litt mer positivt og forsonende ord ja. Det var omtrent det jeg mente.
Caramba Skrevet 12. juni 2006 #12 Skrevet 12. juni 2006 Det jeg ikke skjønner er alle dem som SKAL presse seg på toget/T-banen/bussen før folk får gått av. Bussen kjører ikke fra deg om du venter til det er din tur. Heller ikke skjønner jeg alle dem som skal snike i køen på Gardemoen. Der må man passe på som en smed, ellers så er tantene på vei på jentetur forbi deg i køen før du aner ordet av det...
Gjest 1111 Skrevet 12. juni 2006 #13 Skrevet 12. juni 2006 Tenk deg et menneske med sosialangst på tur med buss. Hun har kanskje startet et behandlingsopplegg som innebærer eksponering av situasjoner hun er veldig redd for, for eksempel å sitte på en full buss. Kanskje la hun håndvesken sin i det ledige setet fordi tanken på å måtte ha noen ved siden av seg rett og slett ble for mye den dagen? ← Jeg ville ikke ha satset på at det er derfor folk setter seg på et sete og samtidig holder av det ved siden. Det kan være at det i 1/1000 tilfeller er snakk om det, men tror det handler mest om at folk enten er selvopptatte, ikke er så flinke til å registrere det som foregår rundt dem/ikke så flinke til å tenke på andre på bussen osv.
Bobeline Skrevet 12. juni 2006 #14 Skrevet 12. juni 2006 - Han som slenger døra i trynet på deg når du står der med armene full av bøker og kaffekopper og tydelig ikke greier åpne døra selv ← Det sies at dette er typisk norsk Når jeg kom tilbake til Norge etter et langt opphold ute i Europa var jeg ikke forbredt på å ta imot døren fra personen foran meg med en gang han var over dørstokken. Det ble gledelig gjensyn med Norge og nordmenn. Nå har jeg lært at her i landet er det ingen som holder døren open til nestemann som følger bak, den må vi ta imot før førstemann er ute. Har også oppdaget at de som oppfører seg slik sydover gjerne er norske turister ute på tur. Jeg tror det er slik i dette landet fordi vi vil ha det slik
Gjest gjest1 Skrevet 12. juni 2006 #15 Skrevet 12. juni 2006 Det sies at dette er typisk norsk Når jeg kom tilbake til Norge etter et langt opphold ute i Europa var jeg ikke forbredt på å ta imot døren fra personen foran meg med en gang han var over dørstokken. Det ble gledelig gjensyn med Norge og nordmenn. Nå har jeg lært at her i landet er det ingen som holder døren open til nestemann som følger bak, den må vi ta imot før førstemann er ute. Har også oppdaget at de som oppfører seg slik sydover gjerne er norske turister ute på tur. Jeg tror det er slik i dette landet fordi vi vil ha det slik ← Jeg holder alltid døren oppe for dem som kommer bak meg, og jeg er ikke mann engang. Det er jo alminnelig høflighet og ikke slippe døren i fjeset på folk, er det ikke det da? Det hender forøvrig at jeg setter vesken min på bussetet ved siden av meg også, men jeg tar den på fanget når jeg ser at bussen fylles opp. I mellomtiden kan det jo hende at noen har sett på meg som selvopptatt.
mallina Skrevet 12. juni 2006 #16 Skrevet 12. juni 2006 Jeg tror at det kanskje er slik at folk her i landet er flau av å gjøre ting som kanskje hjelper andre, slik som å holde døren åpen, eller i det hele tatt å åpne døren for en funksjonshemmet. At folk vil gjøre minst mulig av seg selv, men ender med å være de man legger mest mulig merke til. Det som irriterer meg mest er de som ikke hjelper folk med barnevogn inn på bussen, ingen løfter på ræva, og ingen flytter seg, og er det kø i bussen, så må føreren tilslutt hjelpe dama, og skonde seg til å få hun til å betale, for så å kjøre videre i full fart, for å ikke bli enda mer forsinket. Dette har jeg sett gang på gang, og det som oftest for at jeg sitter ved vinduet, og ikke kan komme forbi, bare fordi ingen vil flytte seg.
Gjest Gjest Skrevet 12. juni 2006 #17 Skrevet 12. juni 2006 Jeg er også sånn som lett lar meg irritere over sånne ting. Men jeg har tenkt over at det hjelper ikke, for de skjønner det ikke selv. De vet det ikke. Det er slik høflighet som må læres, etter det jeg har skjønt. Også er det jo noen smarte som kan tenke selv...
Gjest Gjest Skrevet 19. juni 2006 #18 Skrevet 19. juni 2006 Dette er vel et "Oschlo" fenomen. Er sjeleglad for at jeg ikke bor i der ja. Har forøvrig hatt den tvilsomme gleden å ta lokaltog ut av byen i rush tiden. Skal Aldri bo i "oschlo" nei. brrrrr!
Gjest Gjest Skrevet 19. juni 2006 #19 Skrevet 19. juni 2006 Kollektivtrafikken kan være en prøvelse på middels bra dager Min 3 på topp liste over irritasjoner i kollektivtrafikken: 1. Folk som presser seg inn i bussen/banen før andre passasjerer kommer seg ut 2. Folk som setter vesker etc på setet ved siden av, selv om bussen er full 3. Fjortiser som ikke reiser seg opp for tydelig setetrengende personer 4. At folk ikke kan si "unnskyld, jeg skal av på neste holdeplass". I stedet rasler de med poser og liknende..aaarg. Ellers skulle jeg ønske at folk med barnevogn var klar over hvor stor plass de tar på fortauet. Her på Bjølsen er det stadig vekk to venninner som går tur og sperrer HELE fortauet. Veldig morsomt å komme syklende bakfra (skulle tro de var døve for ringeklokker også..)
Gjest Gjest Skrevet 19. juni 2006 #20 Skrevet 19. juni 2006 *visker diskre vekk et 3-tall og erstatter det med 4*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå