Gjest Gjest_emma_* Skrevet 10. juni 2006 #1 Skrevet 10. juni 2006 Hei! Jeg er alenemamma til en gutt på fem år. Vi har alltid sovet på sammer rom. Da det ikke er flere soverom i leiligheten. Hvor lenge blir det sett på som normalt? Vil jo ikke at han skal bli mobbet eller noe når han om et år begynner på skolen...
Murmelmy Skrevet 10. juni 2006 #2 Skrevet 10. juni 2006 Jeg har tenkt at vårt kommende barn skal sove sammen med oss de første seks månedene for så å flytte på eget rom. Men nå har vi mer enn ett soverom da...
Gjest Gjest1 Skrevet 10. juni 2006 #3 Skrevet 10. juni 2006 Jeg tror jeg hadde prøvd å få et eget rom til han når han begynner på skolen. Da trenger han kanskje en plass å ha besøk av venner og da er det ikke så kult å ha mamma på samme soverom kanskje...
Gjest Gjest Skrevet 10. juni 2006 #4 Skrevet 10. juni 2006 Har du ikke økonomi til støre leilighet, kan du ordne deg med sovesofa på stua til deg selv. Så kan gutten din få soveromet helt for seg selv. Dette er bare en ide som kan løse problemet før han begynner på skolen.
melina Skrevet 10. juni 2006 #5 Skrevet 10. juni 2006 Helt enig med gjest over! Du kan jo la gutten få soverommet, så kan du kjøpe deg en sovesofa til stua. Vet om flere som har det sånn, går helt fint det
kkristin Skrevet 10. juni 2006 #6 Skrevet 10. juni 2006 Ville spurt gutten jeg. Hva han mener og har lyst til.
Gjest Gjest Skrevet 10. juni 2006 #7 Skrevet 10. juni 2006 gutten min sier at han vil sove på rom med meg, tror ikke det er så viktig for han, selv om han har eget rom hos faren. Vi bruker soverommet bare til soving. Resten av dagen er vi på stua, kjøkken eller ute. ....og blir nok noen år til vi har to soverom...vil ikke flytte mer usentralt... Har tenkt å legge meg på stua etterhvert... men lurer på når... Fungerer jo bveldig bra sånn vi har det nå. Og her på studentbyen har alle bare ett soverom, så her er det helt vanlig. Men nå skal vi flytte, og da lurer jeg bare på når det vil bli sett på som sært å sove på samme rom.
Gjest Bite me Skrevet 10. juni 2006 #8 Skrevet 10. juni 2006 jeg har oxo bare et soverom. det går fint og avlastningsfamilien sa det d ikke gjorde noe
Gjest Gjest1 Skrevet 10. juni 2006 #9 Skrevet 10. juni 2006 Hvis du allikevel skal flytte ville jeg prøvd å få to soverom. Jeg har selv bodd på stuen på sovesofa mens min datter hadde soverommet en periode. Det går, men det er litt slitsomt.
Gjest gjesta Skrevet 11. juni 2006 #10 Skrevet 11. juni 2006 Jeg har to barn som etter hvert fikk hvert sitt soverom da minstemann var 9 år. Jeg bare tinget en plass i køyesenga. Tok avgjørelsen om at de skulle få hvert sitt rom siden de var av hvert sitt kjønn og 4 år imellom. Jeg brukte kun soverommet til å sove i. Greit med en plass i køysesenga. I dag er minstemann 15 år og jeg er ikke komfortabel med å dele soverom med ham. Jeg sover på sofaen og der det er en seng ledig. Kan egentlig ikke anbefales. Jeg sover dårlig. Det er varm for det er ikke like naturlig å ha det så kjølig i stua. Eldstemann er tidlig oppe men lager seg ikke frokost i frykt for å vekke meg. Alltid en pris å betale enten man velger det ene eller det andre. Siden poden din er så ung så hadde jeg gått for køyeseng.
kkristin Skrevet 12. juni 2006 #11 Skrevet 12. juni 2006 gutten min sier at han vil sove på rom med meg, tror ikke det er så viktig for han, selv om han har eget rom hos faren. Vi bruker soverommet bare til soving. Resten av dagen er vi på stua, kjøkken eller ute. ....og blir nok noen år til vi har to soverom...vil ikke flytte mer usentralt... Har tenkt å legge meg på stua etterhvert... men lurer på når... Fungerer jo bveldig bra sånn vi har det nå. Og her på studentbyen har alle bare ett soverom, så her er det helt vanlig. Men nå skal vi flytte, og da lurer jeg bare på når det vil bli sett på som sært å sove på samme rom. ← Syns ikke du skal tenke på hva andre syns, men bare gjøre det som er best for dere. På AP-norge.com sitt forum vil du treffe mange som har større barn på samme rom.
*Emma* Skrevet 12. juni 2006 #12 Skrevet 12. juni 2006 Snuppa mi flyttet inn på eget rom da hun var 6 mnd - men vi er heldige og har rom å ta av. Hadde jeg vært deg ville jeg gjort som gjesten over her forelår og gitt ham rommet til han begynner på skolen. Det er ikke sikkert han forstår at han ønsker det fordi han ikke har følt behovet enda. Noenganger er det ålreit å komme behovet littegrann i forskudd.... Han vil helt sikkert ha med kompiser hjem når han begynner på skolen - og TRO MEG da er det fint om de kan leke PÅ rommet og ikke i stuen!
Gjest Pet Skrevet 12. juni 2006 #13 Skrevet 12. juni 2006 Sønnen min og jeg sov på samme rom til han var ti år. Vi sov i køyesenger og rommet var innredet som et barnerom. Tror ikke noen av kameratene hans som var på besøk visste at jeg sov der. Det funket fint for oss, til jeg fikk råd til å kjøpe meg større leilighet.
*Emma* Skrevet 12. juni 2006 #14 Skrevet 12. juni 2006 Sønnen min og jeg sov på samme rom til han var ti år. Vi sov i køyesenger og rommet var innredet som et barnerom. Tror ikke noen av kameratene hans som var på besøk visste at jeg sov der. Det funket fint for oss, til jeg fikk råd til å kjøpe meg større leilighet. ← Det var jo også smart! For da har han liksom et rom som er HANS. Som han kan ha venner på.
Gjest gjesta Skrevet 12. juni 2006 #15 Skrevet 12. juni 2006 (endret) Jeg mente det som andre har skrevet her. At rommet ble innredet som et barnerom med køyeseng. Jeg sov i underkøya. Det fungerte utmerket. Når barnet er så lite så går det relativt tidlig og legger seg. Det betyr at det sover når du legger deg. Dere får begge ro når dere skal sovne inn. Denne løsningen fungerte godt for oss til poden var 12-13 år. Da flyttet vi og alle fikk hvert sitt soverom :-D Nå har vi flyttet tilbake igjen og har et soverom for lite så mor ligger på sofaen i stua. Bare venter på at eldstemann skal flytte ut Endret 12. juni 2006 av Persille
Gjest Gjest Skrevet 13. juni 2006 #16 Skrevet 13. juni 2006 Jippi! Jeg har klart å finne en planløsning som gir oss to soverom! Må bare rive en vegg og bygge to nye, men det skal gå greit!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå