Gjest Gjest Skrevet 10. juni 2006 #1 Del Skrevet 10. juni 2006 Det er vell ingen toll overganger en må inn i når en reiser med tog?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 10. juni 2006 #2 Del Skrevet 10. juni 2006 Jeg kan ikke tenke meg at det ikke er det... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 10. juni 2006 #3 Del Skrevet 10. juni 2006 Grensepassering er grensepassering, men det er kanskje ikke samme kontrollfeelingen som når man er på en flyplass. Det hender jo det kommer tollere og/eller politier ombord i toget ved grensepassering. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nella Skrevet 10. juni 2006 #4 Del Skrevet 10. juni 2006 Da jeg tog toget den veien kom de på på første norske stasjon, 2 tollere og en narkehund. Gikk ganske nøye å kikket i vognene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 10. juni 2006 #5 Del Skrevet 10. juni 2006 jeg har reist denne turen ganske mange ganger med buss og har aldri blitt stoppet da jeg hopper av i Oslo...Det er jo bare å gå av bussen å så er en fri;) Har da bare hatt med en vin eller to for mye altså Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amadea Skrevet 10. juni 2006 #6 Del Skrevet 10. juni 2006 Dette er vel litt utenom tema, men toll-fri kvoten for vin ökes altsaa fra 1. juli. Nye regler Saa kanskje du ikke trenger aa bekymre deg for evt. kontroll? (Hvis du holder deg til kvoten da) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillesky Skrevet 10. juni 2006 #7 Del Skrevet 10. juni 2006 Jeg har hørt om flere busser som blir stoppet ved grensa. Også toget kan bli stoppet på grensa. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 11. juni 2006 #8 Del Skrevet 11. juni 2006 Toller med narkohund er nesten obligatorisk på toget. Ellers kan du uten problemer ta med mer enn kvoten - bare du toller inn. :kgblunk: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 11. juni 2006 #9 Del Skrevet 11. juni 2006 jeg har reist denne turen ganske mange ganger med buss og har aldri blitt stoppet da jeg hopper av i Oslo...Det er jo bare å gå av bussen å så er en fri;) Har da bare hatt med en vin eller to for mye altså ← Jeg har tatt buss og den ble stoppet på grensa. Hunder og alt:-) Men det skjer jo ikke hver gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 11. juni 2006 #10 Del Skrevet 11. juni 2006 jeg har reist denne turen ganske mange ganger med buss og har aldri blitt stoppet da jeg hopper av i Oslo...Det er jo bare å gå av bussen å så er en fri;) Har da bare hatt med en vin eller to for mye altså ← Må være dårlig stelt med deg, som velger å gjøre deg til lovbryter for mellom 35 og 70 kroner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grooo Skrevet 11. juni 2006 #11 Del Skrevet 11. juni 2006 Har i alle fall blitt stoppet med buss flere ganger, tog har jeg ikke kjørt over grensa. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elze ii Skrevet 11. juni 2006 #12 Del Skrevet 11. juni 2006 Noen år siden jeg har tatt tog over grensen nå, men det pleide å komme tollere ombord, ja. Typisk nok var de som regel mest opptatt av folk med et "utenlandsk" utseende. Pleide som regel bare å gå gjennom toget, av og til har jeg blitt spurt hvilken bagasje som var min. Har også opplevd å bli stoppet da jeg gikk av Stockholmstoget på Oslo S, fordi de syntes jeg hadde for lite bagasje Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elfrida Skrevet 11. juni 2006 #13 Del Skrevet 11. juni 2006 Jeg har blitt stoppa av tollere på Oslo S to ganger da jeg kom med Københavntoget. Da jeg viste billetten min hvor det sto at jeg kom fra Fredrikstad var det greit...jeg må ha sett litt tvilsom ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majka Skrevet 12. juni 2006 #14 Del Skrevet 12. juni 2006 Jeg har tatt både buss og tog over grensen flere ganger. Husker det kom en toller rundt på toget en gang. Han spurte hvilken bagasje som var min, og om jeg hadde noe å fortolle. Da jeg sa nei, gikk han videre. Kan ikke huske å ha blitt kontrollert på buss, men mener at bussjåførene har gjort passasjerene oppmerksom på at også bussen kan stoppes i tollen. Av andre som har reist med buss og tog over grensen har jeg hørt at de er mer opptatt av smugling av narkotika enn alkohol. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå