Gå til innhold

"jeg er eldre og bedre enn deg"

Fremhevede innlegg

Gjest gjest1
Skrevet
GENERELL basis er vel de fleste på 40 mer moden enn en 20-åring (det håper jeg i hvertfall!!!). Desverre er det noen, som er kommet opp i årene, som bruker alder som en hersketeknikk i diskusjoner, og det er kjempesynd! Har bestandig hatt den innstillingen at man skal lytte til det som blir sagt, uansett hvem som kommer med innspill!!! De som velger å la være å lytte pga alder eller andre grunner, anser jeg som hovmodige og arrogante - kort sagt: ingen hyggelig person!!!

Det er det jeg sier. At om en 40-åring hadde vært mindre moden enn meg, ville jeg trodd hun hadde hatt en disability (jeg husker nå ikke det norske ordet). Men når hun bruker det mot meg, blir det litt å motsi seg selv. "jeg er modnere enn deg så". Flashbacks fra skolegården hvor vi kranglet om hvem sin pappa som var sterkest.

Så der er mine fordommer skapt. 40-åringer som driver på sånn har en eller annen form for skade i systemet.

Jeg kan godt si jeg ikke tror det, men da ville jeg lyve. Ingen normale folk driver iallfall på sånn.

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest1
Skrevet
Jeg har ikke lagt merke til det. Kanskje det er fordi jeg er blant dem med livserfaring som vet best, da? Det må det være. Towelie, du er alt for for ung, du har ikke peiling på dette her!

jeg tror det stemmer jeg, gamla.

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg kan ikke fatte hva livserfaring har med preferanser til intimbarbering, så hvis noen har brukt alderen din imot deg i en sånn diskusjon så er det klart urimeligt.

Med alderen kommer også livserfaring.

Da kan vi se tilbake og innse at vi har brutt de fleste leveregler vi satte oss i 20 årene.. :sjenert:

Det kan nesten bli irriterende da å høre på en 20 åring proklamere at slik og sånn kommer hun aldrig til å gjøre.

Jeg bruker ikke alder som argument i en debatt.

Om noen i fremtiden vil bruke det mot meg, vel da vil jeg selvsagt følge opp. :sjarmor:

Uten å ha lest trådene du sikter til, synes jeg du kan gå litt i deg selv..

Jeg leste den mote.no tråden, og du med flere brukte alderen deres mot dem hele tiden for å drite dem ut.

En flau tråd spør du meg..

Gjest gjest1
Skrevet

Og helt useriøs. Det tror jeg at jeg nevnte også?

Når en først blir møtt av brukere fra mote (ja de diskuterer "oss" der og) og de sier vi alle er gamle snerpete kjerringer, er det ikke da lov å spøke tilbake?

Jeg synes ikke tråden er flau. Og jeg sto fram med brukernavnet mitt i hvert eneste innlegg istedenfor å logge meg ut som gjest NETTOPP fordi de som har lest et innlegg eller 3 av meg vet at jeg ikke er mest seriøs (jeg kan være det og jo. Jeg er ikke deres personlige klovn.)

Hva skal jeg gå i meg selv etter? Jeg har aldri satt meg andre mål for mitt 40-årige selv enn at jeg ikke skal være snerpete og dømme andre etter alderen. Jeg syns det høres ut som et fint mål jeg, og ikke noe som vil påvirke andre negativt.

Men nå var det strengt tatt ikke motetråden dette handlet om.

Gjest gjest1
Skrevet

Vel jeg synes fremdeles tråden var flau, og jeg dro den fram siden jeg husket at den var så basert på akkurat alder. Derfor syntes jeg den kunne være relevant å nevne..

Jeg har ikke noe kjennskap til det forumet, så jeg har jo ikke noe forutsetning til å vite om vi blir spøkt med . At du da spøkte er vel gått flere forbi, både her inne og på mote.

Uff, Jeg hadde ikke tenkt å komme med kritikk. Du er vel en av de som er flinkest til å stå uavhengig av andre her inne, og ikke minst , stå for meningen din.

Det er sikkert også grunnen til at det er deg jeg husker fra den tråden. At det bare var klovneri er godt å høre.

Gjest gjest1
Skrevet

Å bruke alderen sin som argument tyder vel helst på at en har gått tom for gode argumenter.

Gjest Embla s
Skrevet

Nå skal ikke jeg forsvare de som bruker alderen sin som hersketeknikk, men jeg kan godt innrømme at når jeg hører svært unge mennesker uttale seg skråsikkert, svart/hvitt og bastant om "livet&kjærligheten", ja da tenker jeg innimellom mitt. Jeg tror at for de fleste av oss så får livet flere nyanser og man blir mindre bombastisk og skråsikker med alderen. Det kan jo være noe av dette de som har fornærmet deg i tråden du nevner har ment?

Gjest gjest1
Skrevet
Vel jeg synes fremdeles tråden var flau, og jeg dro den fram siden jeg husket at den var så basert på akkurat alder. Derfor syntes jeg den kunne være relevant å nevne..

Jeg har ikke noe kjennskap til det forumet, så jeg har jo ikke noe forutsetning til å vite om vi blir spøkt med .  At du da spøkte er vel gått flere forbi, både her inne og på mote.

Uff, Jeg hadde ikke tenkt å komme med kritikk. Du er vel en av de som er flinkest til å stå uavhengig av andre her inne, og ikke minst , stå for meningen din.

Det er sikkert også grunnen til at det er deg jeg husker fra den tråden.  At det bare var klovneri er godt å høre.

Ok, men da fikk jeg iallfall sagt det her nå :)

Det ble kanskje litt barnslig, det at jeg angrep dem for å kun interessere seg i klær og sminke "og sånn", men det var kun etter at de begynte å styre med mitt antall innlegg og at jeg sikkert var stygg og mongo. Da må en gjerne krangle tilbake, det er jo underholdene. Barnslig men underholdene.

Gjest gjest1
Skrevet
Nå skal ikke jeg forsvare de som bruker alderen sin som hersketeknikk, men jeg kan godt innrømme at når jeg hører svært unge mennesker uttale seg skråsikkert, svart/hvitt og bastant om "livet&kjærligheten", ja da tenker jeg innimellom mitt. Jeg tror at for de fleste av oss så får livet flere nyanser og man blir mindre bombastisk og skråsikker med alderen. Det kan jo være noe av dette de som har fornærmet deg i tråden du nevner har ment?

Jeg skjønner ikke helt hva du mener her.

jeg var bastant på at jeg aldri skulle få en pulevenn etter brudd igjen. Se hva som skjedde. Jeg skjønner nå at jeg ikke skal si noe, og heller la det som skjer skje, så slipper jeg å sitte og skrive som en feilet spådame her inne.

Gjest Gjest
Skrevet

Du har lov uansett alder å mene hva du skal og ikke skal velge å gjøre i framtida, og det tror jeg de fleste gjør på ett eller annet område.

Jeg har gjort masse dumt etter at jeg ble tredve som aldri kunne falt meg inn å gjøre da jeg var tyve, fordi jeg aldri trodde jeg skulle havne i slike situasjoner.

Tror både unge og gamle har mye å tilføre hverandre i livet.

Gjest Embla s
Skrevet
Jeg skjønner ikke helt hva du mener her.

jeg var bastant på at jeg aldri skulle få en pulevenn etter brudd igjen. Se hva som skjedde. Jeg skjønner nå at jeg ikke skal si noe, og heller la det som skjer skje, så slipper jeg å sitte og skrive som en feilet spådame her inne.

Nei nei, mente det ikke sånn! Jeg har ikke lest disse trådene, så jeg aner virkelig ikke. Men jeg mente å si at det kan hende dette med alder osv kommer opp fordi de fleste(?) ser at ting de var skråsikre på før endrer seg med alder. At det kanskje ikke er ment så ille som det høres ut. Men som sagt, jeg har ikke lest trådene så jeg aner ikke.

Og: jeg tar poenget ditt med at man jo da aldri kan si noe, ifall man endrer mening med årene... Litt sånn: "nei, jeg kan ikke ta noe politisk standpunkt, for jeg er bare 25 år, og når jeg blir eldre og klokere vil jeg kanskje mene noe heeelt annet og da vil det irritere meg at jeg stemte motsatt nå".

:eeeh::ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...