Gå til innhold

Uformell bryllups-quiz

Anbefalte innlegg

Gjest gjest1
Skrevet

Kom plutseleg på at vi har tenkt å la folk få ark med ein uformell bryllups-quiz på etter middagen i bryllupet, dersom det blir litt dødtid.

Men det hadde eg jo heilt glømt å tenke på!

Er det nokon av de fantastiske jenter som har gode forslag til kva slags spørsmål vi kan ha i ein slik quiz? Dei bør vere litt artige!

Vi kan godt ha alternativ til spørsmåla.

Håpar de kan hjelpe meg litt, eg står heilt fast!

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest1
Skrevet

Når jeg lager Quiz så bruker jeg pfte å trykke på "tilfeldig side" på wikipedia, får ofte en god blanding av spørsmål da, både lette og vanskelige. Så inkluderer jeg et par spørsmål om anledningen være det seg konferanse/feiring/osv.

Gjest gjest1
Skrevet
Når jeg lager Quiz så bruker jeg pfte å trykke på "tilfeldig side" på wikipedia, får ofte en god blanding av spørsmål da, både lette og vanskelige. Så inkluderer jeg et par spørsmål om anledningen være det seg konferanse/feiring/osv.

Går det an altså?

Har ikkje vore borti det før!

*kikke*

Men nokon som har forslag til spørsmål vi kan lage som omhandlar oss då?

Gjest Gjest
Skrevet

Kan dere ikke lage noen spørsmål med alterantiver hvor det ene svaret er sant og gjestene må gjette. Som f.eks. (her må man jo tilpasse spørsmål og svaralternativ så de passer til personene og personlighet)

Har brudgommen noen gang

a) stått på vannsksi og i en sving glapp han taket, landet godt oppå stranda og ødela et strandslott til en stor familie

b) satt på badepølse i syden bak en gammel dame, og i det den velta reiv han tilfeldigvis av henne bh'en

c) da politiet stoppet han for knust baklys ved svenskegrensa utbrøt han: Det må da være lov å ha med seg litt sprit hjem?

Dårlige eksempler, men det er jo slike type spørsmål som har vært i Klassekampen, hvor man må gjette hva som er sant og ikke. Lurt med tre alternativ, så det ikke blir for lett å gjette. Og så må man prøve å finne litt ville og morsomme ting da, men som passer til personligheten. Og så lærer gjestene noe om brudeparet når fasit blir servert.

Gjest gjest1
Skrevet
Kan dere ikke lage noen spørsmål med alterantiver hvor det ene svaret er sant og gjestene må gjette. Som f.eks. (her må man jo tilpasse spørsmål  og svaralternativ så de passer til personene og personlighet)

Har brudgommen noen gang

a) stått på vannsksi og i en sving glapp han taket, landet godt oppå stranda og ødela et strandslott til en stor familie

b) satt på badepølse i syden bak en gammel dame, og i det den velta reiv han tilfeldigvis av henne bh'en

c) da politiet stoppet han for knust baklys ved svenskegrensa utbrøt han: Det må da være lov å ha med seg litt sprit hjem?

Dårlige eksempler, men det er jo slike type spørsmål som har vært i Klassekampen, hvor man må gjette hva som er sant og ikke. Lurt med tre alternativ, så det ikke blir for lett å gjette. Og så må man prøve å finne litt ville og morsomme ting da, men som passer til personligheten. Og så lærer gjestene noe om brudeparet når fasit blir servert.

God ide!!

*notere*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...