Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Helt til nå har jeg vært fornøyd med såkalte billigprodukter når det gjelder hudpleie, men i det siste har det begynt å dukke opp små kviser og urenheter (i pannen og på nesen) i min ellers så babyglatte hud, pluss at den er tørr og gusten og grå! (og det er ikke fordi jeg ikke er flink til å rense, for det er jeg!!! :lol: )

Så nå vurderer jeg å investere litt mer i gode renseprodukter. Men hva er det verdt å bruke pengene på? (Milla nå trenger jeg din ekspertise!)

Sminkefjerner, øyesminkefjerner, rensekrem, ansiktsvann, ansiktsmasker, fuktighetskrem, foundation...???? What???

Og så et annet hudproblem; jeg synes huden min er så ujevn, altså hudfargen(rødmusset noen steder etc.). Hva kan jeg gjøre med dette???

Jeg liker ikke å gå med veldig tung og dekkende foundation, men...

Håper noen kan hjelpe meg!!!

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet
(Milla nå trenger jeg din ekspertise!)

Jeg iler til :-)

Det høres ut som om dine renseprodukter ikke lenger har effekt og at huden din er stresset, det er ikke uvanlig at det skjer med billig-produkter etter en tids bruk så jeg ville forsøkt Biotherms renseserie med rensemelk og oppfriskende ansiktsvann. Den løser opp fett, make-up og skitt uten at du må skure ned huden.

Når det gjelder peeling så vær litt forsiktig med det i begynnelsen, men ansikspeelingen fra Clarins er både mild og gir flott reaultat.

En ideell ansiktskrem nå i denne kalde vintertid er HydraZen fra Lancome. Den roer ned stresset hud og tilfører god med fuktighet. Øyengeleen fra HydraZen er helt fantastisk- ha den i kjøleskapet og påfør hver kveld før du legger deg.

En maske kan også være lurt å kjøpe inn, hvertfall nå i begynnelsen. Shiseido har en meget god fuktighetsmaske for såkalt "stresset hud" som burde være perfekt for deg.

Når det gjelder øyensminkefjerner så bruker jeg kun Clarins, den fetter ikke og løser opp all mascara og øyeskygge uten at du må gni. Den er mild og vanvittig drøy. En flaske på 150 ml. holder i nesten 1 år.

Å dekke til huden med foundation er aldri en god løsning, ikke er det det spor pent og det fremhever alle ujevnheter og kviser. Når du får begynt med bedre rens og huden roer seg ned så vil du ikke trenge veldig dekkende foundation. Krempudderet fra YSL som jeg bruker er gjennomsiktig og holder kontroll på blankheten i huden. Trenger du noe mer dekkende nå men ikke fullt så tungt så forsøk krempudderet fra enten Kanebo eller Shiseido men pass på at du ikke kjøper for mørk farge og ikke bruk for mye. Litt og litt på svampen om gangen. De er begge ekstremt lette å legge så du trenger ikke og bekymre deg for sjolder. Resultatet blir naturlig og veldig pent og de irriterer ikke huden.

Milla

Skrevet

Jeg kan også anbefale Kanebo pudderet på det sterkeste. Vet ikke hvordan jeg skulle klart meg uten. :D

Gjest KATTAstrofe
Skrevet

Og peelingen fra kanebo, den er uten korn, men inneholder enzymer som løser opp døde hudceller.

Skrevet

Jeg bruker bare hudprodukter fra Decleor og er kjempefornøyd med det.

Anbefales på det varmeste.

Om sommeren har jeg en type dagkrem, men jeg bruker en litt fetere krem nå om vinteren, da jeg har litt tørr hud. Jeg trenger kun å smøre meg i ansiktet en gang om dagen, etter at jeg har dusjet. Når det gjelder produkter fra andre leverandører, så må jeg smøre meg flere ganger om dagen.

Øyesminke-fjerneren til Decleor er den eneste av de jeg har prøvd, som fungerer godt på meg. Man trenger ikke slite av øyesminken når man skal fjerne den og den svir heller ikke.

I dusjen benytter jeg en egen ansikts-"såpe" fra Decleor.

Hurra for Decleor! :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...