yvoesp Skrevet 10. juni 2006 #1 Skrevet 10. juni 2006 Sønnen min på to år er en skikkelig ryddefreak. Han har det etter meg som er litt hyper der Han hjelper med å vaske hus, tømme oppvaskmaskinen, legge sammen klær, kaste i bosset osv. Om han tar av seg bleien selv, så går han strake veien mot bosspannet. Søsteren hans er to år eldre men ligner mer på sin far der ja Sønnen min er så utrolig nøye og blir sint hvis ikke alt går etter planen. Da hopper han opp og ned og grynter Rydder opp leker o.a. uten å få beskjed om det tusen ganger. Jeg lar ungene hjelpe til med mest mulig selv om det blir mye søl og kaos. Tenker som så at "nekter jeg dem nå som de VIL hjelpe, så nekter de når de blir eldre". Likevel- dette er noe "medfødt" med han. Jeg har ikke terpet og mast, men han kopierer rett og slett ting han ser jeg gjør. Jeg misunner hans fremtidige kone om han fortsetter som nå
Gjest Ava Skrevet 10. juni 2006 #2 Skrevet 10. juni 2006 Det hørtes jo ganske deilig ut - mine to sønner må være fremtidige marerittmenn i så måte Men så er de noen år eldre enn din.
Madammen Skrevet 10. juni 2006 #3 Skrevet 10. juni 2006 Nyt det mens du kan. Sønnen min var også sånn da han var på den alderen - nå er han skolegutt og hadde vel rota bort snoppen sin hvis den ikke satt fast Han kan stå med en ting rett ved siden av seg og spørre meg om jeg vet hvor denne tingen har gjort av seg. Ganske lik faren sin når jeg tenker meg om...
Gjest Gjest Skrevet 10. juni 2006 #4 Skrevet 10. juni 2006 Ja, man utvilker seg jo radikalt i løpet av barne- og ungdomstida. I min søskenflokk er de mest ryddegale de som rota mest da vi bodde hjemme. Og omvendt når det gjelder de som var ryddige da de var små.
Heidipia Skrevet 11. juni 2006 #5 Skrevet 11. juni 2006 Ja, man utvilker seg jo radikalt i løpet av barne- og ungdomstida. I min søskenflokk er de mest ryddegale de som rota mest da vi bodde hjemme. Og omvendt når det gjelder de som var ryddige da de var små. ← He he sånn er det blandt mine søsken og....jeg fikk alltid høre rommet mitt så helt bomba ut,trengte kart og kompass for å finne senga og andre mindre festlige utsagn. Men hvem har det mest ryddige huset nå!!!??!! Nemlig...meg.
Rannva Skrevet 11. juni 2006 #6 Skrevet 11. juni 2006 Min datter er også sånn, men etter det jeg forstår synker viljen til å hjelp omvendt proposjonalt med evnen til å hjelpe. Så jeg tror ikke det varer livet ut. Iallefall om hun slekter på foreldrene..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå