-Fisken- Skrevet 10. juni 2006 #1 Skrevet 10. juni 2006 I dag blir det grilling, tenkte jeg skulle lage grillspyd. Forslag til type kjøtt/grønnsaker/marinade?
Brunhilde Skrevet 10. juni 2006 #2 Skrevet 10. juni 2006 Kanskje det står noe om det her? Jeg liker grillspyd med kalvekjøtt og kalvelever, 2 biter kjøtt og en tynn bit lever til spydet er fullt. Disse er best å bare pensle med litt nøytral olje samt salte og pepre. Ingen grønnsaker på spydet, men det du liker best ved siden av. Ellers er det godt med grillspyd av svinekjøtt, da vil jeg gjerne har en llitt søt grillolje/marinade som jeg lager selv av olje, ketchup, salt, pepper, sukker, tabascosaus, soyasaus og hva jeg ellers måtte føle for. Rød paprika og maiskolbe i biter er fint å ha mellom kjøttbitene her.
Gjest Gjest Skrevet 10. juni 2006 #3 Skrevet 10. juni 2006 Biter av oksekjøtt, svin,kylling, kalkun - hva du måtte ha for hånden, gjerne marinert. Innimellom kjøttbitene pleier jeg å ha mais, cherry tomater, paprika, ananas, squash, sjampignon, sjarlott løk.....kort sagt det jeg måtte ha i huset.
-Fisken- Skrevet 10. juni 2006 Forfatter #4 Skrevet 10. juni 2006 Det ble grillspyd med svinefilet, løk, champinjong og søtpotet. Meningen var også å ha mais, men det hadde jeg ikke, og butikken fristet ikke. La grillspydet i en deilig marinade og laget salat til, så nå gleder jeg meg til å dra til Frognerparken og grille, drikke vin og kose meg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå