Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 10. juni 2006 #1 Skrevet 10. juni 2006 Går til behandling for ryggplager, og han jeg går til behandling hos og jeg flørter hemningsløst. Men hvor alvorlig kan man ta det? Hva legger dere gutta i flørting? Hvordan kan vi jentene skjønne at dere mener mer enn bare å flørte? Mener dere alvor når flørtingen varer over tid, hva med når dere legger merke til, og da mener jeg legger merke til, hva vi jentene faktisk sier. Komenterte skoene hans i går og da tøyset han fælt med det og etterpå lovte han meg at han skulle gå med de hver gang jeg kom. Og han gjør nok det. Etter bare noen få timer, har vi utviklet en intern humor og han husker det fra gang til gang. Han har ringt meg privat en gang også, var ikke nødvendig, han kunne sendt meg en sms, men ringte. Jeg er helt fortvila og aner ikke hvordan jeg skal tolke han i det hele tatt. Jeg ønsker ikke og gå helt av skaftet for en mann, men har aldri opplevd maken til kjemi og jeg trives så godt med han. Vi ler det meste av tiden og prater om alt. Men fortell meg hvordan dere flørter når dere er interessert...........Og fortell meg hvordan vi kan vite at dere legger noe mer i det enn bare flørting. Jeg er 34 år og han er like gammel, så vi er godt voksne og burde vita når ting skjer, men jeg er helt rådvill. En annen ting var i går, så snakket vi om et eller annet og da sa han plutslig: ja, det er mye som ikke er lov. Og etterpå så han meg rett i øynene. Jeg trenger virkelig hjelp til og tolke denne fyren. PS! En "behandler" kan vel egentlig ikke legge an på en pasient, men hvis pasienten er med på moroa, trenger vel ingen vite det.......Jeg er jo et selvstendig voksent individ.
Gjest Gjesta Skrevet 10. juni 2006 #2 Skrevet 10. juni 2006 (endret) Jeg ville ikke legge så altfor mye i det hadde jeg vært deg... Endret 13. juni 2006 av foxylady
Gjest Gjesta Skrevet 10. juni 2006 #3 Skrevet 10. juni 2006 Men det var kanskje mannlige svar du var ute etter...
Cognizance Skrevet 10. juni 2006 #4 Skrevet 10. juni 2006 PS! En "behandler" kan vel egentlig ikke legge an på en pasient, men hvis pasienten er med på moroa, trenger vel ingen vite det.......Jeg er jo et selvstendig voksent individ. ← Det der er fryktelig tynn is. Får helsetilsynet vite om det, ryker autorisasjonen rimelig kjapt.
Gjest Gjest Skrevet 10. juni 2006 #5 Skrevet 10. juni 2006 Det er ikke forbudt å holde en hyggelig tone, men er dette en autorisert person - fysioterapeut, lege eller kiropraktor - så bør du nok holde deg unna en som er villig til å innlede et forhold til deg som pasient. Men forhåpentlig blir du bra i ryggen. Når behandlingsforholdet er over, så kan du jo invitere på en kopp kaffe eller noe og ta det derfra om dere har funnet tonen...
Viviwoom Skrevet 10. juni 2006 #6 Skrevet 10. juni 2006 jeg ville nok ikke ha gjort noe med det, dersom fyren var terapeuten min. Men hvis du virkelig vil vite om det er noe, så kan du kanskje gå til behandling et annet sted? Også be ham med på en kopp kaffe, eller noe sånt? Ellers så kan du jo vente til du er ferdig med behandlingen. Uansett hva du velger å gjøre, så får du holde oss oppdatert, ja
Gjest Embla s Skrevet 10. juni 2006 #7 Skrevet 10. juni 2006 Høres jo absolutt ut som om det "er noe" der... Hvis du vil finne det ut syns jeg du skal gjøre som andre her sier; bytt behandler og be han ut på en kopp kaffe!
Gjest #Spidergirl# Skrevet 10. juni 2006 #8 Skrevet 10. juni 2006 (endret) Eg har assistenter som jobber for meg som er gutter. Tonen mellom oss er veldig bra. Men med han eine bestemte vi oss at det var bedre at eg betalte middag enn at han fekk lønn. Me er forsatt bare kompiser men da hadde me liksom mulighet til litt flytande grenser. Me var venner fra før. Eg hadde aldri blitt sammen med nokon av mine assistenter eller behandlerer. Eg hadde eg venta til pasientforholdet var avviklet. Endret 10. juni 2006 av #Spidergirl#
Gjest Gjest Skrevet 10. juni 2006 #9 Skrevet 10. juni 2006 Blir det ikke noe mellom dere så kan du jo alltid si at han knuste hjerte ditt men knekte ryggen din på plass!
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 10. juni 2006 #10 Skrevet 10. juni 2006 Jeg som startet innlegget.... Men hvis vi ser borti fra at han er min behandler......Kjempeteit spørsmål, men hvordan kan jeg skjønne om han faktisk flørter eller bare tuller? Han virker så alvorlig samtidig som han flørter. Virker som han er like så klar over det som meg alt dette med kjemien og at det er noe mer enn bare tull, hvis dere skjønte det da... Han ser meg ganske alvorlig inn i øynene samtidig som han har en fleipete tone, vi ler godt og tar kommentarene fra hverandre kjapt. Det er noe med denne magefølelsen...Hvis dere skjønner......Er så redd for og tråkke i baret, men
Gjest Gjest Skrevet 10. juni 2006 #11 Skrevet 10. juni 2006 Trykket litt kjapt der.. Jeg er fullstendig klar over mine følelser, men er ikke helt naiv og går rundt og tror at han føler det samme... Det er noe der, men trenger andres hjelp til og forklare for meg om jeg virkelig misforstår så fullstendig... Det kan aldri skje noe som kan skade hans yrke, men det er vel opp til oss også om andre får vite om hvordan dette startet. Han har jo ikke misbrukt meg eller sin stilling. Dette er/har vi vært to om...Men jeg skjønner tankegangen, men det er ingen fare for hans jobb.
Gjest #Spidergirl# Skrevet 10. juni 2006 #12 Skrevet 10. juni 2006 Ta ein prat med han det skader jo ingen. Spør han om han mener at han føler det samme.
Gjest Gjest Skrevet 10. juni 2006 #13 Skrevet 10. juni 2006 hmm.. nesten så jeg får lyst å spør om du bor i Stavanger... Jeg gikk i alle fall til en kiropraktor der som var veldig sjarmerende og lett å prate med.. hadde ikke aldersforskjellen vært på sikkert 15år.. jeg 22.. så hadde jeg trodd han flørtet.. men han gjor ikke det.. var berre en svært munter og hyggelig mann.. eksempelvis kan jeg nevne at det siste han sa ved avsluttet behandling var at jeg berre måtte ringe viss det ble verre igjen.. han satt der å ventet på telefon sa han, med glimt i auet.. ja svarte like muntert at jeg da håpte han måtte sitte lenge.. (eller noe i den dur) Hadde jeg vært deg hadde jeg ventet til behandlingen var avsluttet og eventuelt da spurt om han kunne tenke seg å finne på noe.. viss du bor slik han er eneste alternativ dersom du treng ny behandling kan jeg sjønne også en slik løsning kan bli vanskli.
Gjest Gjest_Andrine_* Skrevet 10. juni 2006 #14 Skrevet 10. juni 2006 hmm, dette høres ikke så klart ut synes nå jeg. Er selv fysioterapeut og har åpne, muntre og "private" samtaler med noen av mine pasienter av motsatt kjønn. Du sier at vi skal se bort i fra situasjonen pasient - terapeut forholdet og tolke om det er flørting mellom dere. Men relasjonen dere imellom er allerede satt og du må altså tolke hvor går grensen "hyggelig" fra evnt. "flørting". Kjemien mellom dere høres bra ut, at det er lett å snakke sammen og da åpner man seg lettere. Det å "ta" på et annet menneske utløser også ofte åpenhet til ville snakke. Det at han ser deg inn i øynene med et glimt synes nå ikke jeg nødvendigvis betyr så mye. Jeg tolker det som service innstilt, få deg på gli, slik at han sikrer seg du er fornøyd med jobben han gjør. Hvis han gir deg komplimenter for noe, spør deg ut om eks kjærester, evtn. hvilke typer gutter du liker: da vil jeg tro han er interessert. Så lenge emnene er innenfor grensen av hva som er akseptabelt tror jeg det høres normalt ut.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 11. juni 2006 #15 Skrevet 11. juni 2006 Trådstarter igjen... Det er noe med magefølelsen..... Han har allerede gitt kompliment for en skjorte jeg hadde på meg og i det han kommenterte den, merket jeg at han måtte ta seg sammen for og ikke "ta på meg" hvis dere skjønner. Det er gnistninger som jeg aldri har opplevd før og jeg tror at hvis vi hadde møttes i annen setting, så hadde det vært full klaff. Og jeg vet innerst inne at det er ikke "bare" hyggelig tone. Det er noe med blikket og væremåten hans overfor meg, han har jo pasienter både før og etter meg og da er han helt anderledes....
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 11. juni 2006 #16 Skrevet 11. juni 2006 PS! Jeg bor ikke i Stavanger....Han er dessuten på min alder.....
Gjest gjesta Skrevet 11. juni 2006 #17 Skrevet 11. juni 2006 Det der er fryktelig tynn is. Får helsetilsynet vite om det, ryker autorisasjonen rimelig kjapt. ← kommer vel litt ab på hvordan han legger an på deg det.... Om han kommer med tilnærmelser av seksuell art varer han nok ikke lenge om noen får vite det. Men er det kun livlig snakk, gode blikk og god kjemi, tar vel inen skade av det så lenge han er profesjonell i oppførselen ellers. Relasjoner mellom behandler og pasient kan oppstå fordi man kommer så tett innpå andre mennesker som behandler. Dette vet jeg selv da jeg er sykepleierstudent. Ikke at jeg har kommet innpå noen på den måten, men vet det kunne vært mulig. Ikke legg så mye i det når du er til behandling, men prat om felles interesser, og evt møtes "tilfeldig" ute når han ikke er på jobb.
Gjest Gjest Skrevet 11. juni 2006 #18 Skrevet 11. juni 2006 Hvis du bor på et lite sted kan du jo prøve å treffe han på butikken, ute på byen etc... så ser du fort hvordan landet ligger.
Gjest Gjest_Blondie_* Skrevet 11. juni 2006 #19 Skrevet 11. juni 2006 Generelt vil jeg si at det er behandlerens oppgave å få deg til å slappe av og ha det behagelig. En kjedelig og uinteressert fysioterapeut vil ikke få meg til å slappe av. Du er pasienten hans, han er behandleren din. Det kan være så mye gnister det bare pokker vil, det er uansett et skeivt forhold. Du sier at du ser at han ikke er sånn med andre - hva vet du egentlig om det, du er jo ikke der hele tiden? Man kan treffe leger, tannleger, fysioterapeuter etc. som er kjekke og som man blir litt "mo i rana" av. Andre er helt uinteressante. Man kan likevel som behandler ikke gå inn i et slikt forhold så lenge man er i et pasient/behandler forhold. Så ... skift fysioterapeut og be mannen på kaffe. Eller fortell hvilket utested du skal henge på på lørdag og se om han dukker opp. Jeg tror at du legger for mye i en hyggelig tereapeut som bruker flørt i sin behandling, men det er nå min mening.
Gjest splæsj Skrevet 11. juni 2006 #20 Skrevet 11. juni 2006 (endret) Jeg har en veldig kjekk lege, og vi småflørter litt begge to. Jeg liker det godt jeg, litt småflørting skader ingen. Men etter hva du skriver her, synes jeg behandleren din har tråkket over grensa for "småflørting", og det er ikke bra. Du får bestemme selv hva du vil gjøre, som du sa du er jo voksen, tross alt. Bare vær forsiktig så du ikke blir såret. Endret 11. juni 2006 av G. Sky
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå