Anede Skrevet 13. desember 2002 #1 Skrevet 13. desember 2002 vi skal lage ferdig invitasjonene i jula, når skal vi sende dem sånn ca?? Bryllupet blir i fellesferien og da tenker jeg at det er greit å sende dem ekstra tidlig slik at de kan sette av den datoen og at ingen reiser vekk.. klem
K. Skrevet 13. desember 2002 #2 Skrevet 13. desember 2002 Hei! Vi gifter oss oxo i fellesferien, og jeg tenker som deg at det er lurt å sende dem så tidlig som mulig. Jeg tror vi skal satse på å få dem ut i løpet av januar, kanskje tidlig februar - spørs når de blir ferdige! Vi har gitt muntlig beskjed til de fleste, så vi håper at alle kommer :D K.
monja Skrevet 14. desember 2002 #4 Skrevet 14. desember 2002 Vi skal gifte oss i august, og planlegger å sende ut invitasjoner før alle har planlagt ferien sin :D Siden noen reiser langt kan det jo hende de trenger noen feriedager ekstra for å komme hit. Hadde jeg gifta meg i fellesferien hadde jeg nok vært tidlig ute.....
RoadQueen Skrevet 14. desember 2002 #5 Skrevet 14. desember 2002 Jeg var i bryllup i begynnelsen av august i sommer - fikk invitasjonen to måneder før bryllupet og med s.u. en måned før bryllupet.
Gjest Madden Skrevet 14. desember 2002 #6 Skrevet 14. desember 2002 Vi gifter oss i 19 juli neste år og skal sende ut invitasjonene så raskt som mulig over nyttår, helst januar om vi får det til (de er ikke helt ferdig ennå.. ) Mange har allerede begynt å planlegge ferien så slik sett haster det litt!! (det er iallefall tilbakemeldingene vi har fått etter å ha orientert muntlig!)
Gjest Jamila Skrevet 16. desember 2002 #7 Skrevet 16. desember 2002 Syns dere ikke det er litt for tidlig å sende ut invitasjonene et halvt år før bryllupet?? Jeg ville sendt en liten "sett av datoen" hvis jeg var de av dere som skal gifte dere i fellesferien. Selve invitasjonen ville jeg sendt 2 måneder før bryllupet, med svarfrist 3-4 uker før selve bryllupet. Ved å sende de så tidlig risikerer dere vel at noen av gjestene glemmer å svare, eller i verste fall glemmer at de har svart. Hvorfor sende de så tidlig? Vi giftet oss i slutten av august og sendte invitasjonene i begynnelsen av juli, det bød ikke på noen problemer.
Augustbrud02 Skrevet 16. desember 2002 #8 Skrevet 16. desember 2002 Jeg synes også det å sende ut innbydelser til et bryllup 6 mnd i forveien er for tidlig. Vi var selv ivrige på å få ut innbydelsene, men vi klarte heldigvis å roe oss litt slik at vi ikke sendte dem ut så tidlig. Nevn heller bryllupet for gjestene, slik at de vet hvilken dato det er og at folk ikke legger planer og sendt ut innbydelsene senere. La foreldrene fortelle familien om når bryllupet er, slik at gjestene ikke legger andre planer. Det er passe å sende ut innbydelsene ca 3-4 mnd før bryllupet. Sender man de ut for tidlig vil man kanskje oppnå motsatt "effekt" også. Folk tenker at det er så lenge til at de ikke svarer riktig ennå, dermed blir innbydelsen liggende usvart en lang periode og kanskje fort også bli lagt litt i glemmeboken...
Tiffany Skrevet 16. desember 2002 #9 Skrevet 16. desember 2002 Hei Det finnes vel ingen fasit på når disse skal sendes ut. Vi sender de ut i januar og gifter oss i mai. Vi gifter oss i Stockholm så folk skal reise et stykke for å komme dit. Hvis noen av gjestene reiser mye med jobben kan det være bra å få en lang forvarsel på at bryllupet kommer. Tiffany
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå