Gjest gjest1 Skrevet 9. juni 2006 #1 Skrevet 9. juni 2006 Kom plutseleg på at vi har tenkt å la folk få ark med ein uformell bryllups-quiz på etter middagen i bryllupet, dersom det blir litt dødtid. Men det hadde eg jo heilt glømt å tenke på! Er det nokon av de fantastiske jenter som har gode forslag til kva slags spørsmål vi kan ha i ein slik quiz? Dei bør vere litt artige!
Gjest Fruktkake Skrevet 10. juni 2006 #2 Skrevet 10. juni 2006 Vi hadde også tenkt å ha en slik quiz, men forkastet idéen siden det kanskje blir knapt med tid. Vi tenkte å ha litt av hvert-spørsmål. Noen spørsmål som omhandlet oss og vårt forhold (ikke så lett for alle da, siden ikke alle kjenner oss like godt), litt aktuelle spørsmål f.eks om ting som har skjedd i nyhetsbildet den siste uka, og så videre.
Gjest Gjest Skrevet 10. juni 2006 #3 Skrevet 10. juni 2006 Syns Fruktkake sitt forslag var bra. Kanskje også noen spørsmål fra hjemstedene deres, fra studietiden deres, fritidsaktiviteter, fra bryllupslokalet etc. Fint hvis dere får spørsmål slik at alle føler de kan bidra med noe. Det vil si noe dere har til felles med alle typer gjester; familie, slekt, barndomsvenner, studievenner etc.
Arkana Skrevet 10. juni 2006 #4 Skrevet 10. juni 2006 Synes spørsmål om dere og forholdet deres hadde vært fint. Som nevnt over kan det bli litt urettferdig siden ikke alle kjenner dere like godt, så hva med en liten vri på spørsmålene hvor de er så spesielle at folk faktisk må gjette. Da tenker jeg på typen spørsmål som de stiller til hverandre på f.eks. Den Store Klassefesten. Spørsmål som "Har Veslo fått melding med hjem fra skolen fordi hun kastet sneball på læreren?" "Har Veslomannen laget romantisk middag til Veslo som endte i matforgiftning?" eller noe i den dur (Det finnes nok mange som har bedre forslag til spørsmål enn det jeg har, men du skjønner tankegangen).
Gjest gjest1 Skrevet 10. juni 2006 #5 Skrevet 10. juni 2006 Kjempe-fine forslag folkens, Arkana sine var heilt supre!! Fleire i samme gata?
yvoesp Skrevet 11. juni 2006 #6 Skrevet 11. juni 2006 Jeg bare lurer... Hvis hver enkelt får et ark med quiz; skal dere da ta svarene høytløpende etterpå eller levere inn og ut igjen? Er jo litt planlegging i seg selv om det skal samles inn - & har dere tenkt på premie også? Har jeg sett dette på film eller her på KG tro? : Endel personer velges ut og får spørsmål som må besvares. Riktig (eller galt...) svar utgjør f.eks. xx, du må invitere brudeparet til middag i løpet av to mnd, eller; xx du er herved invitert til middag hos brudeparet .. Litt uoenom tråden da men...
Gjest gjest1 Skrevet 12. juni 2006 #7 Skrevet 12. juni 2006 Blir litt organisering ja, men dette tar toastmaster seg av. vi syns det kan vere fint å ha noko folk kan aktivisere seg med om det blir behov for det. Men er vanskeleg å komme på spørsmål gitt!!
Kara W Skrevet 12. juni 2006 #8 Skrevet 12. juni 2006 Jeg bare lurer... Hvis hver enkelt får et ark med quiz; skal dere da ta svarene høytløpende etterpå eller levere inn og ut igjen? Er jo litt planlegging i seg selv om det skal samles inn - & har dere tenkt på premie også? ← Det bryllupet jeg var som hadde quiz, så ble svarene lest opp utpå kvelden av brudgommens mor. Det ble ikke sammlet inn noe, og det vare ingen premie. Jeg synes at det ble lest opp litt sent (en gang etter kakene og valsen), og det var sikkert flere som ikke fikk det med seg, da stedet hadde flere rom, og mange var ute og nøt sommernatten. Det kan være greit å ta det en gang alle er litt mer samlet. Har jeg sett dette på film eller her på KG tro? : Endel personer velges ut og får spørsmål som må besvares. Riktig (eller galt...) svar utgjør f.eks. xx, du må invitere brudeparet til middag i løpet av to mnd, eller; xx du er herved invitert til middag hos brudeparet .. Litt uoenom tråden da men... ← Det synes jeg var en skikkelig bra ide til premie/straff. Hvis vi ender opp med noen slike quizes og sånt i vårt bryllup tror jeg vi kommer til å adopetere denne ideen (med forbehold om at vi har mange utenlands gjester).
Susan Sto Helit Skrevet 12. juni 2006 #9 Skrevet 12. juni 2006 Jeg bare lurer... Hvis hver enkelt får et ark med quiz; skal dere da ta svarene høytløpende etterpå eller levere inn og ut igjen? Er jo litt planlegging i seg selv om det skal samles inn - & har dere tenkt på premie også? Har jeg sett dette på film eller her på KG tro? : Endel personer velges ut og får spørsmål som må besvares. Riktig (eller galt...) svar utgjør f.eks. xx, du må invitere brudeparet til middag i løpet av to mnd, eller; xx du er herved invitert til middag hos brudeparet .. Litt uoenom tråden da men... ← Vi har tenkt litt på å ha en sånn "morro-quiz" i form av en "mini-natursti". Jeg tenkte da å legge svarene sammen med menyen og en liten oversikt over "hvem er hvem" i sangheftet ved hver kuvert. (Så har folk noe å lese på og snakke om under middagen.) Lurte på å lage litt forskjellige spørsmål, fra både barndom, ungdom, nåtid og framtid. (Og kanskje noen som noen venner kan svare på, men ikke andre.) Muligens ordner jeg bilder også, som er mer eller mindre relatert til spørsmålene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå