Gjest Gjest Skrevet 9. juni 2006 #1 Skrevet 9. juni 2006 Det blir jo mye amming i løpet av en dag. Da lurer jeg på om dere gjør på noe mens dere ammer eller om dere gir full oppmerksomhet til barnet hele tiden mens det dier? Ser dere på tv, blar litt i avisen eller noe annet, eller gir dere full oppmerksomhet til barnet. Synger eller prater?
Annie Skrevet 9. juni 2006 #2 Skrevet 9. juni 2006 Husker jeg så på TV i blandt mens jeg ammet, eller hadde på radioen. Ellers satt jeg og pratet med de som måtte være rundt meg. Men prinsessa fikk nok det meste av oppmerksomheten uansett.
Furstina Skrevet 10. juni 2006 #3 Skrevet 10. juni 2006 Jag såg på TV ibland, ibland lyssnade jag på musik eller ljudbok, på natten försökte jag bara slappna av samtidigt som jag förökte göra knipövningar. Hade jag sällskap försökte jag prata - ibland lyckades det, ibland blev det bara osammanhängande amningsgegga Men så ammade jag ju inte bara hemma heller. På café, på en avskild bänk i ett köpcentrum eller liknande - då är det inte så mycket mer att göra än att hålla koll på babyn och amningen.
Gjest Gjest Skrevet 10. juni 2006 #4 Skrevet 10. juni 2006 Men det jeg lurte på er om det er dårlig gjort overfor babyen og ikke snakke med ham eller henne mens man ammer. Det blir jo mye pludring med ham/henne ellers. Dermed lurte jeg på om det er vanlig å kanskje gjøre andre ting også mens man ammer.
Rannva Skrevet 10. juni 2006 #6 Skrevet 10. juni 2006 Jeg så på tv da jeg ammet. ← Jeg også. Og uten dårlig samvittighet fordi jeg ikke pludret. Babyer trenger vel matro de også? Konsentrere seg litt om maten?
Gjest tingeling ikke innlogget Skrevet 10. juni 2006 #7 Skrevet 10. juni 2006 Jeg pleier aa se paa tv. prater /pludrer gjor jeg ikke av den enkle grunn at da slutter minstemann a spise for aa folge med... skal ikke mye til for aa forstyrre ham om dagen... tingeling
Gjest allium Skrevet 10. juni 2006 #8 Skrevet 10. juni 2006 Men det jeg lurte på er om det er dårlig gjort overfor babyen og ikke snakke med ham eller henne mens man ammer. Det blir jo mye pludring med ham/henne ellers. Dermed lurte jeg på om det er vanlig å kanskje gjøre andre ting også mens man ammer. ← Ja, det kan jeg forsikre deg om at det er! Når man ammer i timevis hver dag, kan man ikke sitte og pludre i ett kjør. Jeg synes dessuten godt man kan gi ungen matro, og pludre etterpå istedenfor. Ammepute er en fin ting. Da kan man nettsurfe mens man ammer...
Moonchild Skrevet 11. juni 2006 #9 Skrevet 11. juni 2006 I begynnelsen (de første månedene) pleide jeg å rigge meg til med PC, TV, en bok eller et blad mens jeg ammet. Da lå han gjerne 25 minutter på hver pupp hvis han fikk lov. Etterhvert ble han mer effektiv. Etter tre måneder var vi nede i ca. 10 minutter per amming. Nå ammes det kun i sengen, uten mennesker i rommet. Og da sier det seg selv at det ikke er rom for annet enn amming. På den andre siden er han nå blitt supereffektiv, og bruker som oftest bare et par-tre minutter (og ja, han får i seg mer enn nok på den korte tiden). Nyt de lange ammestundene, du. Og bruk dem til å lese, surfe eller se på TV. Og la babyen få "matro".
Gjest Gjesta Skrevet 11. juni 2006 #10 Skrevet 11. juni 2006 Jeg savner ammekosen jeg... Men jeg så også på tv eller pratet med folk inimellom
Gjest miiip Skrevet 12. juni 2006 #11 Skrevet 12. juni 2006 Da slår jeg meg til ro med at jeg er helt normal som har rigga meg opp med PCen ved siden av ammekroken og en bok eller to på bordet ved siden av. Hilsen en ammefersking
Gjest Gjest Skrevet 12. juni 2006 #12 Skrevet 12. juni 2006 Ser tv. Om morgen eller kveld ligger vi i sengen og da vekselsvis sover og ammer vi begge to... men på dagtid ser jeg tv og når jeg er med andre folk, snakker jeg med dem.
*Emma* Skrevet 12. juni 2006 #13 Skrevet 12. juni 2006 Har både set på TV, snakket i telefonen og skrevet på pc mens jeg har ammet. Men det var da hun var bitteliten og godtok at "det skjedde noe rundt henne" mens hun spiste. (Og skulle jeg skrive på pc var det best at hun spiste fra den venstre puppen ) Men fra rundt 4 mnd måtte jeg sitte helt musestille uten å lage en lyd....etterhvert måtte vi ligge i et mørkt rom..gså ga vi oss helt på 7 mnd for da orket jeg ikke mere...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå