Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg trenger noe lesestoff til sommerferien og tenkte at jeg skulle melde meg inn igjen i noen bokklubber. Men jeg greier ikke å bestemme meg for hvilke av disse jeg skal velge. Noen som har noen anbefalinger?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjesta
Skrevet
Linken funker ikke.

Ja, den har jeg hørt mye bra om. Hvem har skrevet den?

Gjest Gjest
Skrevet

De har visst tekniske problemer på den siden nå. Det er i hvertfall Bokklubben Nye Bøker det er snakk om.

Skrevet

Jeg kan ihvertfall anbefale Andres nød av Val McDermid, men også generelt alle hennes bøker.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Til jeg finner deg - John Irving

Ekstremt høyt og utrolig nært -Jonathan Safran Foer

Fritt fall -Nick Hornby

Men det er litt vanskelig å anbefale bøker uten å vite litt om smaken din generelt, selv om jeg liker disse bøkene kan det godt hende du ikke gjør det. Jeg kan iallefall anbefale dem.

Gjest gjest 0
Skrevet

Jeg tror jammen de får enda et medlem.... :sjenert:

Skrevet (endret)

Jeg har ikke lest noen av disse.. men skulle jeg valgt ville det blitt frelseren av jo nesbø, bienes hemmelige liv av sue monk kid og den digitale festning av dan brown. hehe.. det var akkurat de det var bilde av oppå der, det så jeg ikke..

vigdis hjort -fordeler og ulemper ved å være til, i rettferdighetens navn av Jodi picoult så også litt spennende ut synes jeg. Nei nå begynner jeg også å bli i villrede! :overrasket::ler:

Endret av Malia
Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg kan anbefale Bienes hemmelige liv av Sue Monk Kidd. Herlig lesestoff for sommeren, jeg leste den selv på ferie i Kroatia i fjor. :)

Den er lettlest, men vakker og gripende. Leser du teksten på baksiden, høres det ut som en skikkelig trist bok, men historien er full av varme og herlige skikkelser. Anbefales!

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg trenger noe lesestoff til sommerferien og tenkte at jeg skulle melde meg inn igjen i noen bokklubber. Men jeg greier ikke å bestemme meg for hvilke av disse jeg skal velge. Noen som har noen anbefalinger?

Jeg ville valgt:

Modellen av Lars Saabye Christensen

Til jeg finner deg av John Irving

Typisk norsk av Petter Wilhelm Schjerven

Jeg har alle tre i bokhylla mi :)

Gjest Gjest_trådstarter_*
Skrevet

Takk for gode forslag! Jeg er ikke så veldig glad i krim, ellers er jeg ganske altetende. Jeg elsker bøkene til John Irving, så den er bankers. "Bienes hemmelige liv" og "Ekstremt høyt og utrolig nært" har jeg bestilt fra en annen bokklubb, men jeg må ha "Til jeg finner deg" også, derfor vil jeg melde meg inn i en bokklubb til.

Lurer litt på om jeg skal velge "Jonathan Strange og herr Norrell" Av Susanna Clarke. Harry Potter for voksne høres litt fristende ut. Så da var det den siste da....

Gjest Hippopotamus
Skrevet

Bienes hemmelige liv av Sue Monk Kidd

Andres nød av Val mcDermid

Skrevet
.....Andres nød av Val mcDermid

:enig:

En MEGET god bok!! Ville også valgt Jo Nesbø og Henning Mankell

Gjest Gjest_Trådstarter_*
Skrevet

Ok, da har jeg meldt meg inn!

Det ble:

"Til jeg finner deg" av John Irving

"Kompani Orheim" av Tore Renberg

"Jonathan Strange og herr Norrell" av Susanna Clarke

I en annen bokklubb har jeg bestilt

"Bienes hemmelige liv" av Sue Monk Kidd

"Ekstremt høyt og utrolig nært" av Jonathan Safran Foer

"Historien om Pi" av Yann Martel

Håper de kommer snart :)

Skrevet

Ønsker deg "God Bok!" :) Skikkelig digg å ha gode bøker med på ferie.

Sjøl er jeg ihuga krim-leser og skal ta med meg noe skikkelig blod-dryppene bøker å lese når jeg ligger på stranda....

*nedtelling til ferie* :briller2:

Gjest Hippopotamus
Skrevet
Ok, da har jeg meldt meg inn!

Det ble:

"Til jeg finner deg" av John Irving

"Kompani Orheim" av Tore Renberg

"Jonathan Strange og herr Norrell" av Susanna Clarke

I en annen bokklubb har jeg bestilt

"Bienes hemmelige liv" av Sue Monk Kidd

"Ekstremt høyt og utrolig nært" av Jonathan Safran Foer

"Historien om Pi" av Yann Martel

Håper de kommer snart :)

Har ikke lest alle disse, men du har i hvert fall bestilt tre perler: Bienes hemmelige liv, Kompani Orheim og Historien om Pi.

Kos deg! :)

Gjest Gjest
Skrevet

Berlinerpoplene og Arsenikktårnet av Anne B Ragde

Engler og demoner av Dan >Brown

Skrevet
Jeg tror jammen de får enda et medlem.... :sjenert:

Og jeg tror jeg skal melde meg inn nå jeg også gitt

Jeg har ikke lest noen av disse.. men skulle jeg valgt ville det blitt frelseren av jo nesbø, bienes hemmelige liv av sue monk kid og den digitale festning av dan brown.

Jeg ville droppet "den digitale festning". Dan Brown står og traver på akkurat samme sted gjenneom hele boken og plottet har man liksom hørt før. Eller ikke plottet, men måten det bygges opp. Han har liksom funnet en oppskrift og holder seg til den.

Skal du likevel ha en Brown, vil jeg gå for iskaldt bedrag. Det er en helt grei bok, men den kommer på ingen måte oppmot "Engler og demoner" og egentlig ikke til "Da-vincikoden" heller.

Jeg ser trådstarter alt har valgt sine bøker, men jeg tenkte likevel jeg kunne fortelle dere andre at "den digitale festning" ikke er verdt sine 3-400 kr i en butikk. Snakket med flere som liker Brown og de er enig med meg i dette. Så, altå bare et spareråd.

Skrevet

Jeg valgte disse da jeg ikke klarte å la være å melde meg inn:

Arsenikktårnet

Bienes hemmelige liv

Tyvenes marked

I tillegg kjøpte jeg:

Til jeg finner deg

Typisk norsk

Zahir

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...