Gå til innhold

Kan du egentlig diskutere?

Fremhevede innlegg

Gjest gjest1
Skrevet
Men hva hvis det ER min personlige erfaring. Mener du at det ikke er et godt nok argument?

Personlige erfaringer er én ting, og da kaller man dem nettopp det: Dette er min personlige erfaring. Og så godtar man at andre sitter med kunnskaper som forteller at dine personlige erfaringer ikke er oppleste og vedtatte sannheter. Og DER bommer du ganske ofte. Du tar dine egne personlige erfaringer og legger dem frem som sannheter. Dette er ikke god debatteknikk. Som altså er hva vi diskuterer her.

Jeg kunne godt ha kommet med mer utdypende svar i enkelte tråder, men erfaringsmessig så opplever jeg at det ikke vil bli tatt seriøst uansett, da dette er siden for kosemoserne. Her skal man dikke og dalle og er det noen som er litt bastante (les:meg, og kall det gjerne en outsider), så skal man være hakkekylling i fra koseklubben her inne.

Altså, jeg driter i det. Jeg finner det faktisk veldig morsomt, men for andre som sikkert er mye mer sårbare enn hva jeg er så vil disse grupperingene her inne ødelegge for mange intelligente sjeler.

Jeg har ingen problemer med at folk ikke tar meg seriøst selv om jeg kommer med meninger innimellom som går ganske på tvers av den vanlige oppfatningen.

Og det med å være bastant. Det er greit å være bastant på ting du VET er riktig, men å være bastant på utsagn som (igjen) bare bygger på dine egne erfaringer vil neppe tas seriøst.

At mine svar ofte er usaklige. HELT ENIG. Og jeg gjør det så innmari bevisst.

Når jeg har startet tråder her inne om feite kattefolk....tror du virkelig jeg sikter til alle folka ute IRL? Nei, jeg sikter til bitre, sure og grinete KG'ere.

Oppfatt det som du vil.

Og nettopp dette er sånt som gjør at ingen makter å ta deg seriøst. Du gulper for mye. Ingen god debatteknikk det heller.

Jeg føler ikke at du henger meg ut, du har rett i mye av det du skriver, men forstå en ting. Her inne kan man ikke diskutere, for som nevnt...her skal man kosemose og sleike rumpene til hverandre i tråder som "Hvem er penest, hvem er smartest.", osv...
Gjentar det jeg skrev litt lenger opp. Det er hva du selv gjør det til.

Dere er flinke til å finne andre som ikke er i blandt dere å bruke dem til å hakke på. Gjerne litt innpakket selvfølgelig.

Jeg sier det i hvertfall direkte. Og har jeg noen gang survet hvis jeg har fått mye pepper her inne? Nei, og ikke kommerjeg til å gjøre det heller.

Hvis du synes du blir hakket ekstra mye på, så kan jeg ikke annet enn å gjenta meg selv. Du har lagt opp til det selv.

Jeg får også pepper for mange av mine meninger, selv om jeg sjeldent deltar i "hete" debatter lenger, men jeg får ikke bare pepper hvorenn jeg viser nicket mitt. Og igjen: Det har noe med at jeg tas seriøst fordi jeg ikke slenger med leppa i hytt og pine. Som altså ikke er god debatteknikk. For å holde meg til tema.

Jeg syns at usakligheter (med modifikasjoner) hører litt hjemme i en debatt (nei, ikke i viktige avgjørelser i forhold til statsbudsjettet f.eks) jeg.

For ting "vi" diskuterer her inne er så mange ganger fult av ræl, at ja...da blir man usaklig og ser ingen grunn til å få banket litt vett inn i hodene til enkelte.

Enig - enkelte tråder og utsagn legger opp til usaklige svar helt på egen hånd.

Jeg kan være den første til å innrømme at jeg har startet tråder som er provoserende, men fortell meg...hvordan søren får jeg da disse meningsløse trådene til å bli både 7 og 8 sider lange?
Fordi de provoserer. Ikke nødvendigvis fordi det du skriver i seg selv er så provoserende, men det er måten du ordlegger deg på, og de svarene du senere kommer med i løpet av debatten.

Og en annen ting... Jeg har også startet tråder som er seriøse, men mange her tar meg ikke seriøst (bare sjekk svarene jeg får i denne tråden). Ja, kanskje det er min skyld fordi jeg er såpass frekk og bastant, men dere som mener dere er såpass oppegående må vel kunne klare å skille den ene saken i fra den andre? For det er jo det som viser at man er god til å debatere. :)

Og dette har jeg vel lagt frem teorier på allerede.

Dette innlegget ditt var forresten godt formulert og ikke ser jeg noen skrivefeil sånn i farten heller. Er det rart jeg lurer på om du er fler enn en? ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Personlige erfaringer er én ting, og da kaller man dem nettopp det: Dette er min personlige erfaring. Og så godtar man at andre sitter med kunnskaper som forteller at dine personlige erfaringer ikke er oppleste og vedtatte sannheter. Og DER bommer du ganske ofte. Du tar dine egne personlige erfaringer og legger dem frem som sannheter. Dette er ikke god debatteknikk. Som altså er hva vi diskuterer her.

Jeg har ingen problemer med at folk ikke tar meg seriøst selv om jeg kommer med meninger innimellom som går ganske på tvers av den vanlige oppfatningen.

Og det med å være bastant. Det er greit å være bastant på ting du VET er riktig, men å være bastant på utsagn som (igjen) bare bygger på dine egne erfaringer vil neppe tas seriøst.

Og nettopp dette er sånt som gjør at ingen makter å ta deg seriøst. Du gulper for mye. Ingen god debatteknikk det heller.

Gjentar det jeg skrev litt lenger opp. Det er hva du selv gjør det til.

Hvis du synes du blir hakket ekstra mye på, så kan jeg ikke annet enn å gjenta meg selv. Du har lagt opp til det selv.

Jeg får også pepper for mange av mine meninger, selv om jeg sjeldent deltar i "hete" debatter lenger, men jeg får ikke bare pepper hvorenn jeg viser nicket mitt. Og igjen: Det har noe med at jeg tas seriøst fordi jeg ikke slenger med leppa i hytt og pine. Som altså ikke er god debatteknikk. For å holde meg til tema.

Enig - enkelte tråder og utsagn legger opp til usaklige svar helt på egen hånd.

Fordi de provoserer. Ikke nødvendigvis fordi det du skriver i seg selv er så provoserende, men det er måten du ordlegger deg på, og de svarene du senere kommer med i løpet av debatten.

Og dette har jeg vel lagt frem teorier på allerede.

Dette innlegget ditt var forresten godt formulert og ikke ser jeg noen skrivefeil sånn i farten heller. Er det rart jeg lurer på om du er fler enn en?  ;)

Jeg må igjen påpeke. Mitt innlegg handler ikke om debattteknikk. Det handler om det Å debatere. Debattteknikken driter jeg i, og hvis jeg ikke leste feil så er du ganske enig i at debattteknikk ikke er noe du utfører så ofte selv, så hvorfor mikke med det?

Og igjen må jeg skrive: jeg har problemer med tastaturet. Må jeg ha det i signaturen min? Tro gjerne at jeg er flere en en. Vær så god. :)

Og så vidt jeg kan huske har jeg lagt frem mine poeng i en debatt ved å skrive i en debatt, at dette er noe jeg har erfart, så jeg forstår ikke helt hvor du vil hen? Og hva vet du hva jeg har av erfaring? For alt du vet kan jeg ha masse av erfaringer og vite veldig mye om folk, ting, ditten og datten. Man må ikke være i 40åra for å ha erfaring, vet du. ;)

Og har jeg aldri godtatt at mine personlige erfaringer (sannheter som du kaller det) kan være feil? Aldri?

Når jeg poster en av mine generaliserende tråder på skråblikk-forumet så regner jeg faktisk med at folk skjønner ting av seg selv.

Det å generalisere betyr å anta noe. Altså, man er uvitende når det kommer til det man diskuterer om. Gjett hvor mange som ikke har fått med seg det inne på skråblikk. Det er jo derfor personlige erfaringer fort kan bli generalisering (så fremt man har veldig lite erfaring, altså).

Og fortsatt så forstår jeg ikke hva som er så galt med å være bastant? Det er min uttrykksform, det er slik jeg formidler mine ytringer. At folk da opfatter det som noe useriøst (provosering kun for provosering), vel...da får de bare gjør det, da.

Vi er alle forskjellige.

Ja, jeg gulper for mye her inne. Helt enig i det. Og hvorfor tror du jeg gulper her inne?

Mye av grunnen til det er at jeg ser hvordan enkelte oppfører seg her inne. Jeg burde ikke skrike høyest angående det, men når folk er direkte ufine, hvor de mobber folk og står i her inne. Sorry, men jeg gidder virkelig ikke være så veldig hyggelig ovenfor dem da.

Jeg sier ikke at nødvendigvis du er i blandt dem, men det er alt for mange av dem her inne, og jeg sikter til faste brukere. Jeg syns de har fortjent oppgulp, jeg.

Og jada, jeg er klar over at jeg har lagt opp til det selv når det kommer til det å bli hakket på (jeg hadde virkelig ikke ventet meg noe annet).

Hadde det brydd meg hadde jeg nok skjerpa meg og byttet nick, men jeg gidder ikke.

Jeg er den jeg er og mener det jeg mener. Bastant eller ei.

Og hva mener du med dette?

Jeg vil ha en utdypelse av dette.

Poenget mitt er, at ja, jeg slenger mye usakligheter ut av meg, men jeg mener at noen fortjener det.

Jeg ser x-antall brukere her inne hver gang jeg er pålogget som også slenger dritt, men som pakker det inn.

Det er ikke min stil. Da foretrekker jeg heller å si ting rett ut og akkurat som de er. Og det er der veldig mange misforstår. Folk tror jeg skriver det kun på pur F, men fakta er at jeg mener veldig mye av det jeg skriver. Jeg skriver bare ikke så "jentete" rett og slett.

Gjest Embla s
Skrevet

S.C. Jeg syns du har mange gode poenger innimellom jeg. Men de forsvinner ofte i irritasjon over at du er så sinnsykt frekk i måten du svarer/diskuterer på. Det provoserer meg, og det er kanskje det som er meningen, du syns kanskje det er morsomt? For meg blir det i allefall støy som dekker mange gode poeng du ofte kommer med.

Gjest Gjest
Skrevet

Min personlige erfaring er at du er en overfladisk dust med Fun Light i tastaturet.

Skrevet
Min personlige erfaring er at du er en overfladisk dust med Fun Light i tastaturet.

Jeg er ikke overfladisk IRL, men her inne kan jeg nok virke sånn, ja.

Jeg ser faktisk ingen grunn til å være hyggelig i mot uttalige av brukere som mobber, pakker inn spydighetene sine, osv osv...

Men hva du vil om meg. Lover. Du får lov. :)

Heia fun-light. :hoppe:

Skrevet
S.C. Jeg syns du har mange gode poenger innimellom jeg. Men de forsvinner ofte i irritasjon over at du er så sinnsykt frekk i måten du svarer/diskuterer på. Det provoserer meg, og det er kanskje det som er meningen, du syns kanskje det er morsomt? For meg blir det i allefall støy som dekker mange gode poeng du ofte kommer med.

Jeg kan med hånden på hjertet si at det er slik jeg skriver i forum.

Jeg gjorde det på VGD og jeg gjorde det på SOL, og jeg gjør det her inne også.

Kall det gjerne en spissformulering.

IRL er jeg annerledes, men det jeg vil få frem, er at her inne har jeg mitt anonyme fristed hvor jeg kan skrive nesten akkurat hva jeg tenker uten å pakke det inn (slik som så mange andre gjør).

At jeg sårer noen syns jeg faller på sin plass, da enkelte av mine innlegg er siktet i mot brukere her inne som jeg syns har fortjent det.

Jeg har sikkert mange innlegg som har vært på vidda, men at det skjer hver gang vet jeg ikke er tilfellet. Om noen så mener det, så gir jeg i grunn blaffen i det, uten at man behøver å være overfladisk av den grunn.

Ja, jeg har en del gode poeng. Jeg skal prøve å være litt mindre frekk hvis jeg virkelig vil få frem poenget mitt. :)

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg syns de har fortjent oppgulp, jeg.

Og jada, jeg er klar over at jeg har lagt opp til det selv når det kommer til det å bli hakket på (jeg hadde virkelig ikke ventet meg noe annet).

Hadde det brydd meg hadde jeg nok skjerpa meg og byttet nick, men jeg gidder ikke.

Jeg er den jeg er og mener det jeg mener. Bastant eller ei.

Og hva mener du med dette?

Jeg vil ha en utdypelse av dette.

Dette svarer du igrunnen på selv i det neste innlegget jeg har quotet.

Poenget mitt er, at ja, jeg slenger mye usakligheter ut av meg, men jeg mener at noen fortjener det.

Jeg ser x-antall brukere her inne hver gang jeg er pålogget som også slenger dritt, men som pakker det inn.

Det er ikke min stil. Da foretrekker jeg heller å si ting rett ut og akkurat som de er. Og det er der veldig mange misforstår. Folk tror jeg skriver det kun på pur F, men fakta er at jeg mener veldig mye av det jeg skriver. Jeg skriver bare ikke så "jentete" rett og slett.

Det er forskjell på å si ting rett ut som svar i en tråd, og det å starte egne tråder som kun går på å sverte en gruppe mennesker. Og da tenker jeg på tråder som "feite kler av seg først" og hva du har å si om den saken, "katteiere er feite, urenslige og nevrotiske" og hvordan du på din ganske bastante måte mener at dette er riktig fordi du selv har opplevde 3 personer som passer inn i den beskrivelsen. Du har jo stort sett fra du registrerte deg i høst eller når det var, ikke kommet med så veldig mye annet enn sure oppgulp mot mennesker som ikke er som deg. DETTE provoserer. Ikke at du mener det du mener, for man kan mene hva man vil, men at du aldri kan starte en tråd om ting som IKKE går på å sverte andre.

Jeg kan med hånden på hjertet si at det er slik jeg skriver i forum.

Jeg gjorde det på VGD og jeg gjorde det på SOL, og jeg gjør det her inne også.

Kall det gjerne en spissformulering.

IRL er jeg annerledes, men det jeg vil få frem, er at her inne har jeg mitt anonyme fristed hvor jeg kan skrive nesten akkurat hva jeg tenker uten å pakke det inn (slik som så mange andre gjør).

At jeg sårer noen syns jeg faller på sin plass, da enkelte av mine innlegg er siktet i mot brukere her inne som jeg syns har fortjent det.

Jeg har sikkert mange innlegg som har vært på vidda, men at det skjer hver gang vet jeg ikke er tilfellet. Om noen så mener det, så gir jeg i grunn blaffen i det, uten at man behøver å være overfladisk av den grunn.

Ja, jeg har en del gode poeng. Jeg skal prøve å være litt mindre frekk hvis jeg virkelig vil få frem poenget mitt. :)

Og det skal du ha, den siste tiden her inne har du virket mer seriøs, og du har til og med kommet med innlegg som kun har vært hyggelige, uten undertone av noe annet. Som jeg også sa til deg på personlig ;)

Gjest Ninakanin
Skrevet

Hva den feite kattefolk-tråden angår så må jeg si at jeg elsket den tråden, jeg lo så jeg grein!

Morsom er du iallefall, Sexy C, om ikke annet!! :ler:

Gjest Sorte Får Bææ
Skrevet (endret)
Hva den feite kattefolk-tråden angår så må jeg si at jeg elsket den tråden, jeg lo så jeg grein!

Jeg skjønner ikke at man kan ta innleggene til Sexy C seriøst. Jeg innbiller meg at det er en annen fast bruker som bare vil ha det moro med å lage lange tråder, og det klarer h*n. Tror jeg nesten vet hvem den brukeren er. ;)

Endret av Slangen
Gjest Ninakanin
Skrevet
Jeg skjønner ikke at man kan ta innleggene til Sexy C seriøst. Jeg innbiller meg at det er en annen fast bruker som bare vil ha det moro med å lage lange, tråder og det klarer h*n. Tror jeg nesten vet hvem den brukeren er. ;)

:ler:

Ja jeg veit, jeg så den og så lo jeg så melken sprutet ut av kjeften min (satt og spiste :ler: ), jeg tenkte "hoho nå er det noen som går på limpinnen og tror h*n mener dette sprøytet!!".

Irritasjon og underholdning, stadig ferske serveringer... :ler:

Skrevet
Jeg skjønner ikke at man kan ta innleggene til Sexy C seriøst. Jeg innbiller meg at det er en annen fast bruker som bare vil ha det moro med å lage lange tråder, og det klarer h*n. Tror jeg nesten vet hvem den brukeren er. ;)

Jaha, ja. Fortell meg så hvem du tror jeg er. Send meg en PM (hvis du tør).

Regner med at du lever opp til nicket ditt ved å åle deg unna. ;)

Skrevet

Det er du også. :ler: Mission completed.

Skrevet (endret)

MYSAN!! Jeg får ikke svart deg nå men husk at jeg er glad i deg.

Det tar litt lengre tid å svare på dine innlegg forstår du. Ta det som en kompliment.

Jeg må dusje, derfor lizm. Også må jeg faktisk bruke litt hjernekapasitet ang. dine svar. :tristbla:

Endret av Sexy C
Gjest gjest1
Skrevet
MYSAN!! Jeg får ikke svart deg nå men husk at jeg er glad i deg.

Det tar litt lengre tid å svare på dine innlegg forstår du. Ta det som en kompliment.

Jeg må dusje, derfor lizm. Også må jeg faktisk bruke litt hjernekapasitet ang. dine svar.  :tristbla:

Du behøver ikke å svare så veldig... vi har danset denne dansen så mange ganger nå at det umulig kan være så veldig mye mer å si...

Ha en god dusj - jeg tror jeg tar førtifem minutter på ministeppen jeg da, så jeg kan fortsette å ikke være overvektig, selv om jeg har katter ;)

(Jeg har forresten en skildpadde og en edderkopp også... har det noe å si for vekten min? Eller andre ting? Vi har hatt iguaner og slanger også, men det gjelds vel ikke lenger side vi ikke har dem lenger. Ellers ser jeg jo at dette lille etterordet i aller høyeste grad har noe å fortelle om mine diskusjonsevner)

Gjest Sorte Får Bææ
Skrevet (endret)
Jaha, ja. Fortell meg så hvem du tror jeg er. Send meg en PM (hvis du tør).

Regner med at du lever opp til nicket ditt ved å åle deg unna. ;)

Hege, Marianne eller Gry, så klart. De er jo også kvinner, noe som du såklart er. ;)

Endret av Slangen
Skrevet
Hege, Marianne eller Gry, så klart. De er jo også kvinner, noe som du såklart er. ;)

Slangen? Siden du har denne iveren etter å få vite hvilket kjønn jeg er, si meg, er du egentlig litt forelsket i skriften min? :kyss:

Skrevet (endret)
(Jeg har forresten en skildpadde og en edderkopp også... har det noe å si for vekten min? Eller andre ting? Vi har hatt iguaner og slanger også, men det gjelds vel ikke lenger side vi ikke har dem lenger. Ellers ser jeg jo at dette lille etterordet i aller høyeste grad har noe å fortelle om mine diskusjonsevner)

Dette skal jeg prøve å sette meg litt dypere inn i, så gjør deg klar for et evt. hugg. :hår:

Men, det er jo klart at det er formildene at du har kvittet deg med noen av dem. :) .

Endret av Sexy C
Gjest d'Arc
Skrevet

Nei, jeg er ikke god til å diskutere og reflektere; Håper jeg blir bedre når jeg blir eldre.

Gjest Sorte Får Bææ
Skrevet
Slangen? Siden du har denne iveren etter å få vite hvilket kjønn jeg er, si meg, er du egentlig litt forelsket i skriften min? :kyss:

Såklart, og hvis det skulle vise deg at du er gutt (noe du såklart ikke er), så har jeg lyst på deg for det.

Gjest Gjest
Skrevet

Er det gøy å være så flink som det du er SC?

Det at ikke alle svarer når du har spurt en bruker et spørsmål om utdypelse betyr ikke alltid at de ikke kan svare for seg.Enten så har de ikke sett at du har spurt, eller så har de ment at du ikke skjønner det uansett!

Tror at du er 2 stk jeg også, og tror at den abdre du er her inne har brukernavn som begynner på P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...