Gå til innhold

Kan du egentlig diskutere?

Fremhevede innlegg

Gjest gjest1
Skrevet
Jeg synes sånn sett det hadde vært mer fruktbart å diskutere om man må kunne diskusjonsteknikk for å diskutere på et forum som KG.

Legger man ikke listen litt høyt da? Og hvem skal da stå for inntaksprøvene?

Du er inne på noe der, Violetta.

Jeg for min del bruker trådene her inne mer og mer som "chattekanaler" og det merkes på uttykksmåten også, jeg skriver som jeg snakker. Fort og gæli.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest1
Skrevet

Du er jo ikke akkurat alene om det Mysan, det vises tydelig. Men jeg skal ikke spore av denne diskusjonen mer. Så jeg gir meg her.

Gjest Gjest
Skrevet
Ai ai aiiiiiiiii! Fytti fyyyyy. :overrasket:

Flott diskusjonsteknikk.

Jeg blir så dritt lei over kvinnemenneskene her på forumet.

I fare for å gjenta meg selv så må jeg nok en gang si; Jeg blir flau over å være kvinne.

Kan du utdype det? :)

Jeg har heller aldri sagt at det er galt å gjenta og ikke minst si at man er flau over å være kvinne

Du framhever det jo som et problem at du må gjenta deg selv, så jeg forstår deg dithen at du synes at det er galt. Og at du er flau over å være kvinne har du jo skrevet i det første innlegget ditt.

Skjønner poenget ditt med at man må kunne be om utdypning og begrunnelser. Det er fruktbart i en diskusjon, men prøv å feie for egen dør, og ikke minst å ikke generalisere så mye.

Skrevet
Med fare for å gå i alle dine "feller", Sexy C;

Dette innlegget er kanskje det aller, ALLER, A L L E R mest uintelligente jeg noen sinne har lest på KG.

Utdyping:

-Innlegget er gjennomsyret av at du ønsker å provosere

-Flere av dine tidligere innlegg preges av de "feilene" du selv nevner i dette innlegget

-Du skriver som en analfabet hva setningsoppbygging angår, derfor kan innleggene dine lett misforstås

-Du bruker smileys i hytt og pine

-Å starte en "diskusjon" ved å være bastant og kategorisk, fremfor å stille seg undrende og spørrende, fører til meningsløst munnhuggeri, fremfor en konstruktiv debatt

Nei, jeg ønsker ikke å provosere med dette.

Hadde du siktet til en av mine fedme-tråder, da hadde jeg forstått deg, men når det kommer til dette? Nei, da forstår jeg deg ikke.

Kan du henvise til hva jeg skriver feil ang setningsoppbygging? Jeg vil lære. :)

Bruker jeg smileys i hytt og pine? I såfall... gjør jeg det i denne tråden? og hva så hvis jeg gjør?

Jeg er bastant. Det er sånn jeg er av person og jeg gidder ikke å gjøre meg til slik ganske mange her inne gjør for å bli bedre likt av deg eller andre brukere.

Skrevet
Jeg er bastant.

Ikke bestandig det er like smart å være så bastant...kan jo hende du tar feil... :)

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg hadde en bastant mann en gang. Han stod hardnakket på at den indiske elefanten var den vanskeligste å temme og hadde de største ørene.

Han ga seg ikke på tørre møkka, men han tok feil like forbannet.

Gjest Gjest
Skrevet
hvis du blir provosert over det jeg skriver så føler du deg åpenbart truffet. m.a.o du kan ikke argumentere for deg.

Utdyp!

Så hvis jeg ikke føler meg provosert, kan jeg argumentere? Ser du svakheten ved argumentasjonen din?

hva skal være så provoserendes med dette innlegget? jeg starter en debatt hvor jeg påpeker at folk kun klarer å lire av seg slengbemerkninger. er det spesielt provoserende? ja, mye mulig for en som er slik jeg beskriver. ;)

Dette må du nok utdype.

Bruker jeg smileys i hytt og pine?  og hva så hvis jeg gjør?

Det får deg ikke akkurat til å framstå som mer seriøs...

Jeg er bastant. Det er sånn jeg er av person og jeg gidder ikke å gjøre meg til slik ganske mange her inne gjør for å bli bedre likt av deg eller andre brukere.

Hvorfor skal jeg bli flinkere til å argumentere for å tekkes deg, da? Du ser ingen feil ved din måte å diskutere på, og er ikke villig til å reflektere over det en gang.

Hva angår setningsoppbygging, er du svært muntlig og ikke spesielt sterk i tegnsetting og rettskriving. Men det skal vi være over med, vennen. :)

Gjest Gjest
Skrevet

Nei, nettopp! Så hvordan skal du da oppnå god argumentasjon og en fruktbar diskusjon? Å være "bastant" kan vel neppe kalles en god argumentasjonsteknikk..

Gjest Gjest
Skrevet
Flott diskusjonsteknikk.

Du framhever det jo som et problem at du må gjenta deg selv, så jeg forstår deg dithen at du synes at det er galt. Og at du er flau over å være kvinne har du jo skrevet i det første innlegget ditt.

Skjønner poenget ditt med at man må kunne be om utdypning og begrunnelser. Det er fruktbart i en diskusjon, men prøv å feie for egen dør, og ikke minst å ikke generalisere så mye.

Kan du forklare for oss hvorfor du generaliserer? Kan du utdype hvorfor du er så flau over å være kvinne?

Kjør debatt! :)

Skrevet
Jeg ser du sier VI er i et fåtall.

Jeg kan ikke påstå at jeg synes du er så veldig god i diskusjonsteknikk at det gjør noe heller.

Jeg har i et par tråder bedt deg underbygge påstandene du kommer med, hvorpå jeg får svar som: Det er min personlige erfaring og Alle vet at det er sånn

For meg er ikke det gode argumenter.

Jeg tenker nå på trådene om katteeiere og de "ekte kvinnene" som i dine øyne ikke kan ha sex for sexens skyld. Det er de jeg kommer på i farten.

Jeg har også tilgode å se deg komme med konstruktive tilsvar i seriøse debatter her inne. Det er ikke god debatteknikk og komme med sure oppstøt, men det er du god til.

Nå skriver jeg ikke dette for å henge deg, men rett og slett for å påpeke at du kanskje ikke er så uovertruffen som du selv gjerne vil fremstille deg i tråder som denne.

"Feie for egen dør" er en fin bil.

Men hva hvis det ER min personlige erfaring. Mener du at det ikke er et godt nok argument?

Må jeg komme med en slags vitenskapelig dokumentasjon på dette også (tviler ikke)?

Jeg kunne godt ha kommet med mer utdypende svar i enkelte tråder, men erfaringsmessig så opplever jeg at det ikke vil bli tatt seriøst uansett, da dette er siden for kosemoserne.

Her skal man dikke og dalle og er det noen som er litt bastante (les:meg, og kall det gjerne en outsider), så skal man være hakkekylling i fra koseklubben her inne.

Altså, jeg driter i det. Jeg finner det faktisk veldig morsomt, men for andre som sikkert er mye mer sårbare enn hva jeg er så vil disse grupperingene her inne ødelegge for mange intelligente sjeler.

At mine svar ofte er usaklige. HELT ENIG. Og jeg gjør det så innmari bevisst.

Når jeg har startet tråder her inne om feite kattefolk....tror du virkelig jeg sikter til alle folka ute IRL? Nei, jeg sikter til bitre, sure og grinete KG'ere.

Oppfatt det som du vil.

Jeg føler ikke at du henger meg ut, du har rett i mye av det du skriver, men forstå en ting. Her inne kan man ikke diskutere, for som nevnt...her skal man kosemose og sleike rumpene til hverandre i tråder som "Hvem er penest, hvem er smartest.", osv...

Dere er flinke til å finne andre som ikke er i blandt dere å bruke dem til å hakke på. Gjerne litt innpakket selvfølgelig.

Jeg sier det i hvertfall direkte. Og har jeg noen gang survet hvis jeg har fått mye pepper her inne? Nei, og ikke kommerjeg til å gjøre det heller.

Jeg syns at usakligheter (med modifikasjoner) hører litt hjemme i en debatt (nei, ikke i viktige avgjørelser i forhold til statsbudsjettet f.eks) jeg.

For ting "vi" diskuterer her inne er så mange ganger fult av ræl, at ja...da blir man usaklig og ser ingen grunn til å få banket litt vett inn i hodene til enkelte.

Jeg kan være den første til å innrømme at jeg har startet tråder som er provoserende, men fortell meg...hvordan søren får jeg da disse meningsløse trådene til å bli både 7 og 8 sider lange?

Og en annen ting... Jeg har også startet tråder som er seriøse, men mange her tar meg ikke seriøst (bare sjekk svarene jeg får i denne tråden). Ja, kanskje det er min skyld fordi jeg er såpass frekk og bastant, men dere som mener dere er såpass oppegående må vel kunne klare å skille den ene saken i fra den andre? For det er jo det som viser at man er god til å debatere. :)

Skrevet
Kan du forklare for oss hvorfor du generaliserer? Kan du utdype hvorfor du er så flau over å være kvinne?

Kjør debatt! :)

Ja, hvis du starter en ny tråd om det. Jeg gir deg min tillatelse til å nevne nicket mitt i tråden (slik at det ikke blir slettet av moddene altså). :)

Gjest Gjest
Skrevet
Men hva hvis det ER min personlige erfaring. Mener du at det ikke er et godt nok argument?

Må jeg komme med en slags vitenskapelig dokumentasjon på dette også (tviler ikke)?

Hvis det er min personlige erfaring at du er kort i din argumentasjon - holder det? Må jeg utdype det?

Skrevet
Nei, nettopp! Så hvordan skal du da oppnå god argumentasjon og en fruktbar diskusjon? Å være "bastant" kan vel neppe kalles en god argumentasjonsteknikk..

Sier hvem? Hva gjør da Karl I. Hagen i politikken og ikke minst Kristin Halvorsen der? De går da ikke akkurat rundt grøten.

Jeg sier heller ikke at jeg er bastant hele tiden, jeg kan også være ydmyk og lydhør, men det velger enkelte her inne helt bevisst å overse.

Skrevet
Hvis det er min personlige erfaring at du er kort i din argumentasjon - holder det? Må jeg utdype det?

Ja, utdyp.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg kunne godt ha kommet med mer utdypende svar i enkelte tråder, men erfaringsmessig så opplever jeg at det ikke vil bli tatt seriøst uansett, da dette er siden for kosemoserne.

Her skal man dikke og dalle og er det noen som er litt bastante (les:meg, og kall det gjerne en outsider), så skal man være hakkekylling i fra koseklubben her inne.

Altså, jeg driter i det. Jeg finner det faktisk veldig morsomt, men for andre som sikkert er mye mer sårbare enn hva jeg er så vil disse grupperingene her inne ødelegge for mange intelligente sjeler.

At mine svar ofte er usaklige. HELT ENIG. Og jeg gjør det så innmari bevisst.

Når jeg har startet tråder her inne om feite kattefolk....tror du virkelig jeg sikter til alle folka ute IRL? Nei, jeg sikter til bitre, sure og grinete KG'ere.

Oppfatt det som du vil.

Jeg føler ikke at du henger meg ut, du har rett i mye av det du skriver, men forstå en ting. Her inne kan man ikke diskutere, for som nevnt...her skal man kosemose og sleike rumpene til hverandre i tråder som "Hvem er penest, hvem er smartest.", osv...

Dere er flinke til å finne andre som ikke er i blandt dere å bruke dem til å hakke på. Gjerne litt innpakket selvfølgelig.

Jeg sier det i hvertfall direkte. Og har jeg noen gang survet hvis jeg har fått mye pepper her inne? Nei, og ikke kommerjeg til å gjøre det heller.

Jeg syns at usakligheter (med modifikasjoner) hører litt hjemme i en debatt (nei, ikke i viktige avgjørelser i forhold til statsbudsjettet f.eks) jeg.

For ting "vi" diskuterer her inne er så mange ganger fult av ræl, at ja...da blir man usaklig og ser ingen grunn til å få banket litt vett inn i hodene til enkelte.

Jeg kan være den første til å innrømme at jeg har startet tråder som er provoserende, men fortell meg...hvordan søren får jeg da disse meningsløse trådene til å bli både 7 og 8 sider lange?

Og en annen ting... Jeg har også startet tråder som er seriøse, men mange her tar meg ikke seriøst (bare sjekk svarene jeg får i denne tråden). Ja, kanskje det er min skyld fordi jeg er såpass frekk og bastant, men dere som mener dere er såpass oppegående må vel kunne klare å skille den ene saken i fra den andre? For det er jo det som viser at man er god til å debatere. :)

Nå må jeg si jeg lurer på hva du egentlig vil. Først etterlyser du god debatt-teknikk, og nå har du endt opp med å forsvare at du lager provokative tråder og uttaler deg bastant - akkurat det motsatte.

VIL du egentlig ha den gode debatten? Eller er det mer tilfredsstillende for deg å hakke løs på kosemoserne her? Du kan for øvrig angripe dem direkte, og ikke hele KG. O ja, unntatt mennene da...

Gjest Gjest
Skrevet
Ja, utdyp.

Jeg synes du er kort i argumentasjonen din fordi

* du henviser til personlige erfaringer. Punktum.

* du har logiske brister i argumentasjonsrekkene dine.

* du ofte provoserer bare for å gjøre det.

* du ikke er så flink til å utdype, bare gjenta.

Gjest Gjest
Skrevet

At man gjentar ting 1000 ganger betyr ikke at man har utdypet argumentasjonen sin... Tvert i mot; det eneste man har utdypet ved det er at man tydeligvis er tom for andre argumenter...

Skrevet
Utdyp!

Så hvis jeg ikke føler meg provosert, kan jeg argumentere? Ser du svakheten ved argumentasjonen din?

Dette må du nok utdype.

Det får deg ikke akkurat til å framstå som mer seriøs...

Hvorfor skal jeg bli flinkere til å argumentere for å tekkes deg, da? Du ser ingen feil ved din måte å diskutere på, og er ikke villig til å reflektere over det en gang.

Hva angår setningsoppbygging, er du svært muntlig og ikke spesielt sterk i tegnsetting og rettskriving. Men det skal vi være over med, vennen. :)

Ingenting er absolutt, så selvfølgelig kan du argumentere uten å være provosert, men da pratet jeg om meg, og ofte blir man provosert av meg. Det var poenget mitt. :ler: Utdypet?

Igjen, hvor du ber meg om å utdype... Jeg svarte en bruker at h*n tydeligvis ble provosert over det jeg skrev, nettopp fordi folk blir provosert av det jeg skriver.

Det er utdyping nok, for det har jeg opplevd og det opplever jeg titt og ofte.

At du ikke tar meg seriøst fordi jeg bruker smileys. Det er ditt problem.

Og at andre blir provosert av akkurat dette innlegget, det får du heller spørre de om. For min intensjon med dette innlegget var ikke å provosere KUN for å provosere (noe brukeren mente jeg gjorde).

Vis meg hvor jeg skriver feil. Som sagt...jeg vil lære. :)

Og jo, jeg tar til meg kritikk og reflekterer over det, men jeg sitter ikke her og skriver lange innlegg om hva KG-brukere gir meg/ikke gir meg. Det lar jeg heller få komme frem i måten jeg formulerer meg på.

Jeg er forholdsvis ung.... og har lært veldig mye av å være på debattforum og hvis du finner noen skrivefeil her og der, vel...de kan du få lov til å beholde og gjerne ruge litt på dem, vennen. :):klem::overrasket::tristbla:;) (å herremin jeg bruker smileys!!).

Skrevet
Jeg synes du er kort i argumentasjonen din fordi

* du henviser til personlige erfaringer. Punktum.

* du har logiske brister i argumentasjonsrekkene dine.

* du ofte provoserer bare for å gjøre det.

* du ikke er så flink til å utdype, bare gjenta.

Henviser jeg BARE til personlige erfaringer, altså? Hvor lenge har du fulgt med meg egentlig?

Når det gjelder mine logiske brister...tja...mulig. Ingen er fullkommen vet du.

Hva vet du om når/hvor/hva jeg provoserer? Det vet da vel kun jeg og ingen andre. DU skal jo ikke sitte her å fortelle meg hva JEG gjør. :ler:

Ja, jeg gjentar mye. Det er VELDIG mye hakk i plata her inne. Det er noe av poenget med hovedinnlegget mitt. :murvegg: (teskje).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...