Gå til innhold

Hund med HD

Gjest Gjest_Landra_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Landra_*
Skrevet

Hei!

I dag fikk jeg vite at hunden min har HD (hoftefeil). Er utrolig lei meg på grunn av det. Noen som har erfaringer med det?

Takk på forhånd!

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hvilken grad?

sterk, middels eller svak?

Rase?

Endret av Cherie
Gjest Little me
Skrevet

Prognosene kan variere i stor grad.

Er det schæfer det er snakk om???

Gjest Gjest_Landra_*
Skrevet

Hei!

Jeg lurte faktisk på deres erfaringer med deres hund!

Han er blandingsrase, litt over tre år. De måtte studere bildene mer for å finne grad. :grine:

Skrevet

Joda det er så, men om hunden din har svak grad så er det dumt om noen med sterk grad skremmer vettet av deg liksom.

Pluss at det er lettere å si f.eks at dette opplevde jeg, men det kanskje du slipper unna siden hunden din er så ung/liten whatever....

Gjest Gjest_Landra_*
Skrevet

Hvis du ikke hadde noen erfaringer, så synted jeg det er dårlig gjort i kaste bort tiden min på å finne opplysninger som kan hjelpe min hund! :frustrert:

Skrevet
Hvis du ikke hadde noen erfaringer, så synted jeg det er dårlig gjort i kaste bort tiden min på å finne opplysninger som kan hjelpe min hund!  :frustrert:

Vet du, om jeg så hadde en hund e med HD så hadde jeg muligens ikke hjulpet deg når du glefser sånn. Jeg prøvde faktisk bare å få ut av deg litt mer info slik at de som har peil kunne gi deg god info. Så sympatisk som du viser deg nå, blir jeg ikke overrasket om andre velger å ikke gi deg sine råd...

Skal passe meg for å vise interesse for evt andre innlegg du måtte komme med.

Gjest Gjest_Landra_*
Skrevet

Grefser faktisk ikke. Syntes det var veldig unødvendig med å stille spørsmål når det ikke har noe med det jeg lurte på. Kan ta litt hensyn at jeg ikke har det helt greit nå.

Men hvis du virkelig følte at jeg grefset beklager jeg det.

Skrevet

:) Hei!

Har selv hatt en Golden Retriver,den hadde bra stamtavle men fikk middels

hoftedysplexi.

Han hadde flere søsken som og hadde middels ti lsterk HD.

Han blei stiv i bakparten når vi gjekk langeturer.

Men han var en glad og snill hund døde 7år pga.bilulykke. :grine:

Gjest Gjest
Skrevet
Grefser faktisk ikke. Syntes det var veldig unødvendig med å stille spørsmål når det ikke har noe med det jeg lurte på. Kan ta litt hensyn at jeg ikke har det helt greit nå.

Men hvis du virkelig følte at jeg grefset beklager jeg det.

Spørsmålene hadde absolutt med situasjonen din å gjøre.

Jeg har selv hatt to hunder med HD, en med middels grad og en med sterk grad. Siden du ikke takler å bli svart, så gidder ikke jeg å fortelle om hundene mine heller.

Der kastet jeg jammen bort enda mer av din tid...

Gjest Kardemomme
Skrevet

Ikke for å skremme deg, men jeg hadde en Engelsk Setter som fikk HD.

Han var bare 4 år gammel. Den ble så plaga (sterk grad) at dyrlegen anbefalte avlivning :tristbla:

Men dette er jo mange år siden. Mulig det finnes "bedre metoder" nå.

Lykke til :)

Gjest Landra
Skrevet

Takk Gopia!

Har faktisk roet meg ned etter dager med masse tårer og tristhet. Har skjønt at dette er veldig individuelt og selv med en "dårlig" diagnose er det ikke sikkert at det trenger å gå galt. Jeg og min samboer har bestemt å gjøre det beste ut av det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...