Gjest Gjest Skrevet 10. juni 2006 #2 Skrevet 10. juni 2006 Jeg hadde akkurat rørlegger her. Jeg betalte 150,- i kjøring og 500,- pr time.
Scorpina Skrevet 10. juni 2006 #3 Skrevet 10. juni 2006 Her må jeg ile til - sjekk rundt om på markedet og innhent anbud på hva de antar "operasjonen" vil koste. Jeg har en venninne som har brent seg KRAFTIG på at hun tok nærmest den første og beste PLUSS at de ikke satte opp en kontrakt/avtale før han starta med jobben!
Gjest Gjest Skrevet 10. juni 2006 #4 Skrevet 10. juni 2006 Vi fikk en pris på 6000 for å lage opplegg til vaskemaskin og sette opp igjen vask og armatur etter flislegging. Jeg synes dette hørtes alt for mye ut og synes vi bør ta kontakt med noen andre, men er litt redd for at vi da må vente veldig lenge. Hva synes dere er dette veldig mye?
Gjest gjest1 Skrevet 10. juni 2006 #5 Skrevet 10. juni 2006 Min onkel er rørlegger, og han skulle fikse noen plastdingser under vasken... Spurte om prisoverslag; og han sa 1000-1500... Regningen kom på 2700...
Gjest Gjest Skrevet 10. juni 2006 #6 Skrevet 10. juni 2006 Jeg forespurte om timepris på rørleggere her - prisen varierte fra 620 - 650 kr per time inkl. mva. Den rørleggeren jeg hyret inn fakturerte for dobbelt så mye tid som han bruket, så da blir det jo fort dyrt.......
Gjest Gjest Skrevet 11. juni 2006 #7 Skrevet 11. juni 2006 Jeg skjønner at rørleggeryrket er meget godt betalt!
Gjest rørleggern ;O) Skrevet 11. januar 2008 #8 Skrevet 11. januar 2008 Jeg forespurte om timepris på rørleggere her - prisen varierte fra 620 - 650 kr per time inkl. mva. Den rørleggeren jeg hyret inn fakturerte for dobbelt så mye tid som han bruket, så da blir det jo fort dyrt....... Hei alle sammen. Det er sant at det koster mye, men HUSK vi har bereget inn verktøy, transport, FORSIKRING, arbeidsgiveragift, verktøy, lønn, sykepenger m.m...... Ta deg gjerne tid til å se over slike tall... Er dyrt å drive et seriøst godkjent ansvarlig firma. Du bør undersøke om det kan lønne seg med et pristilbud i stede for time basert arbeid.. kan komme bedre ut noen ganger.
Gjest Ansatt Skrevet 11. januar 2008 #9 Skrevet 11. januar 2008 Råder alle som vurderer å bruke en rørlegger til å ta en titt på disse sidene: http://www.nrl.no/ (Norske Rørleggerbedrifters Landsforening - arbeidsgiverforening underlagt NHO og BNL) Velg en bedrift som er organisert i NRL, så er du hvertfall garantert at du får et stabilt firma + du får hjelp dersom det skulle skjære seg.. PS- hent inn anbud på jobben, skriv kontrakt og krev sluttdokumentasjon hvis det er en større jobb... (og en annen ting: vurder om du skal vente på et seriøst firma med litt ventetid, fremfor å hoppe på første og beste... ) Ringer du en av de som jobber på hovedkontoret kan du få en oversikt over medlemsbedriftene i ditt område.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå