Gjest Gjest Skrevet 9. juni 2006 #1 Skrevet 9. juni 2006 Hva er det som gjør at folk driver og snakker stygt om dem som står dem nærmest? Eksempelet som har fått meg til å skrive dette innlegget: Jeg ble kjent med ei dame som flyttet inn i naboleiligheten da det ble slutt mellom henne og mannen. Med en gang vi ble kjent med hverandre begynte hun å fortelle om hvorfor hun hadde gjort det slutt, og fortalte om hans psykiske problemer, som hørtes så ille ut at jeg var full av forståelse for at hun hadde gått fra ham. Så flyttet han hit, noe hun var veldig negativ til, og så tok det ei uke, så hadde han flyttet inn hos henne. Jeg har snakket med ham et par ganger, og han har allerede fortalt om hvorfor han gjorde det slutt med henne, hun har visst både tendenser til alkoholproblemer og har vært utro. Hva er det som får dem (og mange andre jeg har møtt på) til å oppføre seg sånn? Jeg tenker jo at om de har fortalt sannheten, så kan de da umulig være særlig glupe (for å si det så diplomatisk som jeg klarer) om de fortsetter å være sammen med noen som behandler dem sånn. Eller så ljuger de så det renner, og det sier jo litt om hva slags vennskap de har å tilby.. Hvorfor er ikke alle interessert i å få den man er sammen med til å se så bra ut som mulig? Er jeg sammen med noen er jeg jo ikke interessert i å få ham til å se ut som en drittsekk, jeg vil jo heller at folk skal tenke at "Jøss, Gjest har virkelig gjort et varp som har klart å kapre en så bra fyr, hun er virkelig heldig!" - jeg gidder ikke å lufte alle de dårlige sidene hans 'på bygda', for da vil folk sannsynligvis tenke at "Gjest må være skikkelig dum som er sammen med den dusten". Vil de ikke det? Hvorfor oppfører ikke folk seg litt som et team istedet for å ødelegge for partneren sin? Noen som vet forklaringen?
Gjest Gjest Skrevet 10. juni 2006 #2 Skrevet 10. juni 2006 Sårede følelser, helt enkelt...Når man er såret og skuffet, er den mest effektive (tror mange) måten å komme seg igjennom det på, å rakke ned på vedkommende og prøve å få seg selv til å tro at man elsker ham ikke, man hater ham... Det første jeg tenker når jeg hører noen snakke stygt om eksen sin, er at han/hun er nok ikke helt over vedkommende enda (eller har iallefall ikke fått bearbeidet dette ferdig...) Ikke gi henne helt opp enda, hun kan være en grei venninne til deg på tross av dette. Antagelig har hun hatt det litt vanskelig denne tiden, og med mange sårede følelser er det ikke alltid så lett å tenke rasjonelt og vise sin beste side...
Gjest gjest1 Skrevet 10. juni 2006 #3 Skrevet 10. juni 2006 Det er enklere å komme over folk ved å snakke drit om dem. En eks: Jeg hatet han ettter bruddet, for han var sånn en drittsekk. Snakket drit og gneldret hver eneste dag og jeg kom over han etter 2 uker. En annen eks: Slutt i fjor april, begynner så vidt å komme over han nå, men vet ikke engang selv ennå. Har vært bestevenner siden bruddet og aldri kranglet. Får man ikke ut all sinnaheten og bare er hyggelig, er det så lett å gå rundt lengre og ha det vondt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå