momo Skrevet 9. juni 2006 #1 Skrevet 9. juni 2006 Vet det har vært en del diskusjoner om det er halv skatt eller ikke skatt i det hele tatt på attføringspenger i juni. Jeg lurer på alle dere andre som har fått utbetaling i juni har dere sluppet skatt eller fått halv skatt? Jeg har ikke fått redusert skatt. Men vet jo ikke om jeg får det på neste utbetaling da.
Lythande Skrevet 9. juni 2006 #2 Skrevet 9. juni 2006 Jeg har fått vanlig utbetaling med vanlig skatt nå, men mener å huske at det er den ene utbetalingen som gjelder for deler av juni måned som er skattefri også er det vanlig skatt på den andre utbetalingen. Så kanskje neste gang.
lillesky Skrevet 9. juni 2006 #3 Skrevet 9. juni 2006 Kan det være snakk om feriepengene? De skatter man ikke av.
momo Skrevet 9. juni 2006 Forfatter #4 Skrevet 9. juni 2006 Vi får ikke feriepenger av attføring. Men kan hende det er neste gang da, var egentlig det jeg mente og, at det bare var på en utbetaling, men det var noen andre som mente det var skattefritt hele juni.
lillesky Skrevet 9. juni 2006 #5 Skrevet 9. juni 2006 Er det yrkesrettet attføring det er snakk om? :klø:
Malia Skrevet 9. juni 2006 #6 Skrevet 9. juni 2006 (endret) sikkert vanlig attføring. De som har yrkesrettet pleier å nevne at det er det det gjelder. Endret 9. juni 2006 av Malia
Gjest gjesta Skrevet 9. juni 2006 #7 Skrevet 9. juni 2006 Et lite sidespor. Hva er forskjell på attføring og yrkesmessig attføring?
Malia Skrevet 9. juni 2006 #8 Skrevet 9. juni 2006 (endret) Jeg vet ikke helt med vanlig attføring så det må nesten noen andre svare på, men faren min har hatt yrkesrettet, og det betyr at man går på skole eller er lærling e.l for å komme seg ut i arbeidslivet igjen etter f.eks skade, ryggproblemer eller rett og slett bare som støtte til videreutdannelse osv. Mange funksjonshemmede og vanskeligstilte får også dette for å hjelpe dem mot arbeid. Endret 9. juni 2006 av Malia
momo Skrevet 10. juni 2006 Forfatter #9 Skrevet 10. juni 2006 Det er yrkesretta attføring ja. Jeg lurer og litt på hva som er forskjellen?
Vanilje jenta Skrevet 10. juni 2006 #10 Skrevet 10. juni 2006 Det er det samme. Har aldri hørt om at det er 2 forskjellige ting.
Gjest Hippopotamus Skrevet 10. juni 2006 #11 Skrevet 10. juni 2006 Hvis jeg har forstått det riktig så er det vel omtrent slik: Yrkesrettet attføring er studier eller arbeidstrening med tanke på å skifte yrke eller å kvalifisere seg til et yrke. Medisinsk attføring er vel mere det å prøve seg ut i ulike jobber, eller innen vernede bedrifter, for å finne ut om man i det hele tatt kan greie noen som helst type jobb. Vet at noen kommuner arrangerer noen ukers kurs hvor man blir testet i ulike arbeidsoppgaver i tillegg til at det blir observert om man greier å møte, om man holder ut halve dager, hele dager eller bare en kort stund, om man blir sykere underveis osv. Dersom man viser seg å "duge", blir man vel etterhvert ført over i yrkesrett attføring for å kunne skaffe seg et yrke eller en jobb.
lillesky Skrevet 10. juni 2006 #12 Skrevet 10. juni 2006 Er bare yrkesrettet attføring det du snakker om, Hippo. Når man får YA, skal man også prøve seg frem i bedrifter for å se hva man klarer/vil.
Gjest Hippopotamus Skrevet 10. juni 2006 #13 Skrevet 10. juni 2006 (endret) Er bare yrkesrettet attføring det du snakker om, Hippo. Når man får YA, skal man også prøve seg frem i bedrifter for å se hva man klarer/vil. ← Ok, da har jeg misforstått. Hva er medisinsk attføring da? Endret 10. juni 2006 av Hippopotamus
Gjest Raga Skrevet 10. juni 2006 #14 Skrevet 10. juni 2006 Ok, da har jeg misforstått. Hva er medisinsk attføring da? ← Rehabiliteringspenger het tidligere medisinsk attføring.
Gjest Hippopotamus Skrevet 10. juni 2006 #15 Skrevet 10. juni 2006 Rehabiliteringspenger het tidligere medisinsk attføring. ← Skulle akkurat til å skrive det samme. Fant det ut ved å lese litt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå