Thomasine Skrevet 9. juni 2006 #1 Skrevet 9. juni 2006 Lillegutt skal på overnattingstur og skal ha med seg matpakker. Rundstykker. Hvordan pakker jeg de best ned? Myke rundstykker er ikke det beste hvis man kan unngå det... I matpapir med pose over eller i folie? Andre forslag? Matboks blir mye å bære...
Gjest Gjest Skrevet 9. juni 2006 #2 Skrevet 9. juni 2006 Tøypose? Eventuelt et putetrekk det ikke er så nøye med?
Velvet Skrevet 9. juni 2006 #3 Skrevet 9. juni 2006 Jeg liker myke rundstykker best så jeg pakker det inn i brødposer. Nam.
-Fisken- Skrevet 9. juni 2006 #4 Skrevet 9. juni 2006 Ha gjerne pålegget ved siden av. Syltetøy i et lite glass, skinke/ost/tomat/agurk i folie osv.
-Fisken- Skrevet 9. juni 2006 #5 Skrevet 9. juni 2006 Smøreost, leverpostei, sjokoladepålegg og makrell i tomat på tube er ideelt.
Thomasine Skrevet 9. juni 2006 Forfatter #6 Skrevet 9. juni 2006 Ja, hadde det vært meg så hadde jeg hatt pålegg ved siden av, men lillegutt er 8,5 år og kommer ikke til å smøre seg mat på denne turen (uten foreldre!!)...Da spiser han dem tørre... "hadde ikke tid, mamma!"...synes jeg hører ham...
Gjest Gjest Skrevet 11. juni 2006 #7 Skrevet 11. juni 2006 Lag rundstykker med ost og skinke inne, piroger el, så slipper du tenke på at han ikke smører selv...
Thomasine Skrevet 12. juni 2006 Forfatter #9 Skrevet 12. juni 2006 Jeg var ikke ute etter HVA han skulle spise (han skulle få ferdigsmurte rundstykker!), men hvordan pakke dem... De ble tilslutt pakket i folie - en og en. Gikk visst greit, men tror de ble mjuke - ikke sprø og herlige!! Neste gang får jeg prøve å pakke i noe annet - kanskje i et gammelt putevar?
Gjest Gjest Skrevet 13. juni 2006 #10 Skrevet 13. juni 2006 Men hvis han nesten ikke har tid til å spise og dermed sannsynligvis ikke ville tatt bryet med å ta på pålegg, da er han vel ikke så kresen at han ikke spiser myke rundstykker med pålegg? Mat er mat når man er på tur...
Thomasine Skrevet 13. juni 2006 Forfatter #11 Skrevet 13. juni 2006 Men hvis han nesten ikke har tid til å spise og dermed sannsynligvis ikke ville tatt bryet med å ta på pålegg, da er han vel ikke så kresen at han ikke spiser myke rundstykker med pålegg? Mat er mat når man er på tur... ← Du har sikkert rett, men jeg håpet kanskje at han ville spist bedre hvis de var sprøe - men det gikk ikke slik...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå