Gjest Hilde79 Skrevet 9. juni 2006 #1 Del Skrevet 9. juni 2006 Jeg prøver, jeg virkelig prøver. Jeg leser nå til en muntlig eksamen som jeg skal ha på tirsdag, det er heldigvis min siste... Jeg begynner så bra, sette meg ned med en kopp kaffe, og begynner å lese, har post-it-lapper, notatblokk og markeringspenn klar... leser en halv side... så er kaffen kald... må ha ny... lager te isteden... ooops, vanndrivende, må tisse. Ser meg i speilet... oj... ser ikke ut.... jeg tror jeg må farge øyenbrynene... fem minutter senere: føler meg bedre... setter meg ned... æsj, panneluggen henger i veien... den bør klippes.... På badet igjen... oooops, ble for kort gitt, men nå syns hvertfall mine flotte øyenbryn. Går ut av badet, forbi klesskapet... hmmm... det er så mange rare klær som kanskje ikke passer lenger... kanskje fretex blir glad hvis de fikk noen. Men da må jeg jo prøve først. Ok... jeg har jo ikke stort nok speil til å se hele figuren... da må man bruke kamera med selvutløser. Som sagt, så gjort. Man må jo se hvordan klærne sitter... hmm, alle klærne sitter greit.. hei vent nå litt.. jeg gjorde jo dette mens jeg leste til den forrrige eksamen... flott... da har jeg dobbeltsjekka... Fint vær ute, kan jo ikke gå ut, jeg leser jo. Skal fortsette å lese nå, skal bare sjekke mailen først... hmm, der var det visst noen som hadde svart på innlegget mitt.. må sjekke KG... skrive et innlegg til... og et til... og et til.... Å, jeg har ikke lest avisen i dag... sjekke Aftenposten... sulten... smøre brødskive... æsj... tråkket i noe... tar av sokken... hmm... bør klippe neglene... gjør så... Klokka mange.... og jeg har lest... en halv side. Noen flere som leser til eksamen for tiden eller...? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Septima Skrevet 9. juni 2006 #2 Del Skrevet 9. juni 2006 Ja, jeg har muntlig på torsdag. Gruer meg noe så fryktelig, så jeg burde virkelig sittet med nesa i bøkene, men neida...Finner på alt mulig annet tull... Og det hjelper ikke at alle andre har fått ferie... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sympatia Skrevet 9. juni 2006 #3 Del Skrevet 9. juni 2006 Som å lese om meg det der! Leser du i dagboka mi "Sympatias verden" kan du lese om mine eksamens frustrasjoner. Jeg har muntlig eksamen på onsdag, og er langt ifra flink til å lese, er matte jeg har eksamen i da. Algebra og funksjoner blant annet, grøss og gru! Men har jobbet litt med det tidligere i år da, men er så dårlig på akkurat algebra og funskjoner, resten går helt greit (statistikk, måling, prosent, sannsynlighet,didaktikk). Har du vært flink å arbeide med faget tidligere iår da så det igrunn er bare repetering du skal gjøre no, eller? Jeg sliter med at det er TV og PC i nerheten jeg, og jeg sover lenge istedet for å komme meg opp å dra til lesesalen, så no reiser jeg vekk. Jeg reiser bort for helga med mine foreldre til Loen, der det ikke blir PC og kanskje bare en kanal på tv, eller to, pappa kjem sikkert bare te å se på VM. Pappa er flink til å hjelpe meg, og streng ved å si at no må du være flink å lese, ja jeg vet 23 år og pappa passer på, men det hjelper faktisk, tror jeg, håper jeg...vi får se. Så no reiser jeg om en time, vekk fra PC...KG frister også endel... huff...nydelig vær ute ja, kanskje det går å lese imens jeg soler meg...eller kanskje ikke? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest allium Skrevet 9. juni 2006 #4 Del Skrevet 9. juni 2006 Kjenner meg igjen, ja... Men idag har jeg ligget på plenen i bikini og lest statistikk. Faktisk mer effektivt enn å sitte ved pc'en, for da havner jeg bare her... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sympatia Skrevet 9. juni 2006 #5 Del Skrevet 9. juni 2006 Ja, jeg har muntlig på torsdag. Gruer meg noe så fryktelig, så jeg burde virkelig sittet med nesa i bøkene, men neida...Finner på alt mulig annet tull... Og det hjelper ikke at alle andre har fått ferie... ← Ja, er ikke det dritt? De vimser rundt å bare jeg har friii...blæææh!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hilde79 Skrevet 9. juni 2006 #6 Del Skrevet 9. juni 2006 Har du vært flink å arbeide med faget tidligere iår da så det igrunn er bare repetering du skal gjøre no, eller? Så no reiser jeg om en time, vekk fra PC...KG frister også endel... huff...nydelig vær ute ja, kanskje det går å lese imens jeg soler meg...eller kanskje ikke? ← Jeg har vært litt flink.... litt... så det er mest repetering... men det er så tungt stoff... Studerer teatervitenskap og å lese om de store russiske gutta kan være heavy. Jeg har prøvd det med å sole seg og sånn.... det funker ikke for meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Septima Skrevet 9. juni 2006 #7 Del Skrevet 9. juni 2006 Jeg har ikke vært flink, så mye leser jeg for første gang. Kommer nok ikke igjennom hele pensum nei. Men har vært på alle forelesninger da.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sympatia Skrevet 9. juni 2006 #8 Del Skrevet 9. juni 2006 Åja, husker da jeg gikk dramalinja på vgs og hadde teaterkunnskap, kan skrive under på at de russiske fyrene ER heavy... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hilde79 Skrevet 9. juni 2006 #9 Del Skrevet 9. juni 2006 Jeg har ikke vært flink, så mye leser jeg for første gang. Kommer nok ikke igjennom hele pensum nei. Men har vært på alle forelesninger da.. ← Man får mye gratis på forelesningene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sympatia Skrevet 9. juni 2006 #10 Del Skrevet 9. juni 2006 Jeg har ikke vært flink, så mye leser jeg for første gang. Kommer nok ikke igjennom hele pensum nei. Men har vært på alle forelesninger da.. ← Har vært på alle forelesninger selv, men føler allikavel alt er nytt, siden de er glemt og forlesnings notatene er kryptiske. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 9. juni 2006 #11 Del Skrevet 9. juni 2006 Jeg er så glad vi bare hadde praktisk eksamen! Hadde aldri orket å lese... nå er jeg ferdig med 4 dager praktisk, og mandag er det eksamen i markedsføring hvor vi kan bruke ALLE hjelpemidler... Barnehageeksamen!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sympatia Skrevet 9. juni 2006 #12 Del Skrevet 9. juni 2006 (endret) Derimot om man får lærerens forelesningsnotater (powerpoint) slik som jeg fikk til min forrige eksamen, kan man ta det som sammendrag av stoffet. Endret 9. juni 2006 av Sympatia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sympatia Skrevet 9. juni 2006 #13 Del Skrevet 9. juni 2006 Jeg er så glad vi bare hadde praktisk eksamen! Hadde aldri orket å lese... nå er jeg ferdig med 4 dager praktisk, og mandag er det eksamen i markedsføring hvor vi kan bruke ALLE hjelpemidler... Barnehageeksamen!! ← Lucky bastard! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Septima Skrevet 9. juni 2006 #14 Del Skrevet 9. juni 2006 Prøver å tenke på hva de kan spørre om, men jeg aner rett og slett ikke. Redd de spør om noe av det jeg ikke har lest. Jeg studerer spesialpedagogikk. Også hater jeg muntlig eksamen da. Har det vært skriftlig, så har jeg ikke gruet meg tror jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hilde79 Skrevet 9. juni 2006 #15 Del Skrevet 9. juni 2006 Fordelen med muntlig eksamen er at det er over på et blunk.. det er vel det eneste som er bra med den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Septima Skrevet 9. juni 2006 #16 Del Skrevet 9. juni 2006 Ja, er det jeg også har begynt å sagt til meg selv, Hilde. Men så er det det å måtte sitte der og si "jeg vet ikke" når de spør om ting jeg ikke kan. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hilde79 Skrevet 9. juni 2006 #17 Del Skrevet 9. juni 2006 Ja, er det jeg også har begynt å sagt til meg selv, Hilde. Men så er det det å måtte sitte der og si "jeg vet ikke" når de spør om ting jeg ikke kan. ← Har heldigvis ikke opplevd å få så konkrete spørsmål at jeg må si at jeg ikke vet... jeg begynner å skravle rundt det temaet de setter og når jeg merker at temaet snart er ferdigskravlet, penser jeg over på noe annet selv, som jeg er trygg på... det funket sist gang Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Septima Skrevet 9. juni 2006 #18 Del Skrevet 9. juni 2006 Er vel sant det da, at de ikke stiller detaljspørsmål. Får prøve å ro litt om jeg ikke føler meg sikker på hva de er ute etter...Skal først prate om en oppgave jeg har skrevet, og den kan jeg jo, også spør de litt om teori rundt den. Det er da fordypningsemnet mitt. Også trekker vi et av de to andre emnene etterpå... Er jo ikke så mye man rekker på en halvtime prøver jeg å overbevise meg selv om... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sympatia Skrevet 9. juni 2006 #19 Del Skrevet 9. juni 2006 Jeg har bare hatt muntlig en gang før, det var på ungdomskolen, så ja heller skriftlig takk, nervevrak snart,føler jeg får nervesammenbrudd snart, måtte mine foreldre komme å hente meg snart, de vet hvordan de roer meg ned. Men som dere sier, muntlig er iallefall fort ferdig, men man har ikke så lang tid til å tenke da...dumt d da... jaja...ære positiv dette går bra ... Så får vi legge hodene i bøkene, og PRØVE å gjøre vårt beste med å ikke la alt annet forstyrre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hilde79 Skrevet 9. juni 2006 #20 Del Skrevet 9. juni 2006 Sukk... jeg kapitulerer! Drar på butikken og kjøper popcorn! Lykke til med eksamen til alle dere som skal ha det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå