Gå til innhold

Agurkplantene vil ikke

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

jeg har satt agurkplanter i hjemmelaget drivhus, hvor de er satt rett i jorda. men de trives ikke. de bare visner og dør. kan det ha noe med at jeg har satt salat i samme drivhus?skan det være at det blir knapt med næringsstoffer til agurkplantene?

hva gjør jeg. hjelp mottas med takk.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Skal ikke agurkplanter ha mye næring, sånn plantes rett i komposten omtrent? Ellers trenger de vel mye fuktighet tipper jeg. de kan også ha fått en eller annen sykdom.

Skrevet

Jeg kjøpte fem agurkplanter på det lokale gartneriet - fire av dem hadde mark i rota :overrasket:

Nå vurderer jeg å kjøpe en stor plante fra et annet sted, for å se om det er i jorda eller om det var med på kjøpet fra gartneriet...

Vil ha agurker :sur:

Gjest Madeline
Skrevet

Jeg har prøvd meg på agurkplanter noen ganger og har fått store og velsmakende agurker. Som regel har jeg plantet frø inne tidlig på våren og da har de vokst seg store (1 meter høye) før jeg flytter de ut. I år kjøpte jeg 2 små planter. De står inntil veggen på terrassen der det er veldig lunt. Jeg vanner med gjødselvann en gang i uka (1 neve med gjødsel blandet ut i en full vannkanne) og det ser ut som de trives. Plantene må ha mye vann, men ikke så mye at de drukner.

Jeg bør kanskje nevne at da jeg kjøpte agurkplantene i år så lå de langflate etter et par timer. Da var jeg redd for at det skulle bli dårlig med agurker i år. Heldigvis ga jeg ikke opp håpet. Selv om jorda var fuktig vannet jeg enda litt til, og neste dag sto de friske og fine igjen. Jeg har tidligere også brent meg på at jeg plantet agurkplantene ut i direkte sol uten tilvenning. Da ble bladene svidde og visnet. Hvis det skulle skje så ikke mist håpet og la planten stå en stund til. Plantene mine vokste videre og fikk nye blader og ikke minst mange agurker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...