Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_milla_*
Skrevet

Hei!

Jeg er en 20 år gammel jente som for en stund siden opplevde å ble sviktet av en venn...

Dette var en mannlig venn jeg hadde hatt i 4 år, som tidligere har hatt følelser for meg.Jeg har aldri hatt seksuelle følelser for ham, men etter en stund med krangling med samboeren følte jeg meg vel litt facinert av ham som menneske

En dag var jeg hos ham fordi jeg hadde kranglet med kjæresten min, og trengte noen å snakke med. Jeg har aldri fortalt ham at jeg følte meg facinert av ham, men sa derimot at det var en annen.

DEt som videre skjedde var at han innrømmet å fremdeles ha følelser for meg, og presterte å si ting som:" dersom det skulle skjære seg mellom deg og kjæresten din, vil jeg at du skal gi meg en Blowjob" og andre drøye ting...

Vi har snakket endel om sex før, men jeg har aldri ment noe mer enn å snakke om det...Jeg ble temmelig sinna på ham, og sa at jeg følte meg som en hore når han sa sånt.

Men etter en tid begravde jeg stridsøksen og foreslo at vi skulle møtes, men da ville han imidlertid ikke ha mer kontakt med meg....

Vi har aldri vært veldig nære venner, men hatt det hyggelig når vi har vært sammen....

Jeg lurer på om det var feil av meg å bli sinna, og avvise ham på den måten jeg gjorde..? Er dette han sa ting som er "normalt" å si til en venn som er bedrøvet og lei?

Og har jeg rett i å tro at han utnyttet situasjonen?

Er det andre der ute som har opplevd det samme?Jeg synes det er så trist å oppdage sånne ting!!!!

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Han var jo bare mongo, og ville ikke ha noe annet enn noen ligg.

Gjest Betty Boop
Skrevet

Har aldri opplevd noe lignende fra noen jeg har ansett som venner. Men ville helt klart aldri hatt noe med vedkommende å gjøre etter noe sånt. Synes du er i din fulle rett til å bli forbannet. Og hadde det vært meg er jeg redd jeg hadde holdt det raseriet rødglødende en god stund.

Skrevet

At du føler deg som ei hore når menn forteller at de vil ha sex med deg er *ditt* problem.

At han ikke takla å bli avvist, er *hans* problem.

Gjest Gjest
Skrevet

For en idiot...

"Jeg skjønner at du er lei deg; gidder du suge meg?"

Og du ville ha ham som venn fordi...?

Vær glad du er kvitt'n du :)

Gjest Gjest
Skrevet

Ganske naturlig at du ble lei deg. Ingen venn ville si no sånt når du er lei deg... Bare gled deg over at du er med samboeren og ikke denne "vennen"... :klem:

Skrevet (endret)

Hei,

Dette blir spekulasjoner fra mitt ståsted, men som mann føler jeg en visst ansvar for å presentere en alternativ forklaring (istedenfor denne massive fordømmelsen av kompisen din):

Ok, vi vet følgende:

* Du er ca 20 år, antar at kompisen din er ca like gammel. Det betyr rimelig usikker, uerfaren (selv om han kanskje har hatt noen damer) og så vidt over definisjonen av ungdom.

* Din kompis A har hatt følelser for deg - etter min erfaring forsvinner dette ikke, han vil noe mer enn kun å være din venn og dette innrømmet han. Hva vil han? Vel, jeg gjetter enten å ha et forhold eller å straffe (les såre) deg fordi du ikke ville ha ham. Det siste er ikke uvesentlig.

* Du har kranglet med kjæresten og betror deg til din kompis A. Du forteller ham samtidig at du er fasinert/betatt/kåt på person X (som egentlig er A) - oppfattet jeg dette rett, eller fortalte du A at en annen var interessert i ham?

Jeg kan tenke meg at følgende kan ha skjedd (merk; dette er igjen spekulasjoner fra min side):

Han er dritlei av å bli brukt som reserveløsning / gråte på skulderen kompis ("åååh, hvorfor er ikke kjæresten min som deg" etc). Dette kan være nokså sårende for en gutt/mann. Jeg tror en god del av oss menn har vært i denne situasjonen. De fleste kompisene mine, meg inklusive, har i alle fall i fylla beklaget seg over fenomenet.

I tillegg topper det seg da du kom med innrømmelsen av at du er betatt av en X(som egentlig var A, ha ha!). Han skjønner at han ikke engang er et annenvalg. Jeg tror ikke at han forstod at du siktet til ham, vi kan være ganske blinde for slike signaler.

Dette fører til at han blir forbanna/frustrert/usikkker/lei seg eller alt på en gang. Han forteller at han fremdeles har følelser for deg - mao blottstiller følelsene sine - noe som er noe av det værste de fleste menn (meg selv inkludert) kan tenke seg. Her er vi helt forskjellige fra kvinner. Fire års innestengte følelser velter på sett og vis ut. Deretter - og dette innrømmer jeg - formulerer han seg noe uheldig. Hvorfor? Vel, kombinasjonen ung alder, behov for å beskytte seg etter å ha blottstilt følelsene sine, lettere urealistisk syn på seksualitet og ønsket om å straffe deg kan kanskje ha ført til hans lite velvalgte språkbruk.

Han har fucka up, og innser dette selv. Derfor ønsker han å holde avstand til deg.

Vel, kanskje er jeg helt på jordet, kanskje ikke. Jeg skulle ønske jeg kunne si at kommunikasjonen menn - kvinner blir enklere om noen år, men som tredveåring skjønner jeg fremdeles ikke særlig mye av kvinner. Og det er jo det som gjør at facinasjonen aldri avtar! (og heller ikke frustrasjonen)

Love,

Archie

Endret av Bloody Archibald
Gjest Gjest_milla_*
Skrevet

Til Bloody Arcibald.

Ja, det du skriver har sikkert noe på seg...men saken var den at han fortalte at han hadde følelser for meg etter det drøye utsagnet...Jeg pleier ellers aldri å "klage"til ham.

Og er det ikke litt rart at han kutter kontakten i stedet for å si unskyld hvis han var en god venn?

Men takk for svaret:)

Gjest Gjest
Skrevet

Æsj. Dette minnet meg på at jeg har en venn jeg savner og også hadde følelser for. Tror kansje jeg har det ennå t.o.m. Love of my life.

Skrevet

Jeg er tilbøyelig til å være enig med deg Milla, men jeg følte et behov for å nyansere en smule da jeg skrev mitt opprinnelige innlegg, mest på grunn av alle "he is evil, he shall die" svarene du fikk fra dine medsøstre.

Jeg vet ikke hva han tenkte eller hvorfor han sa det han sa. Livet er komplisert noen ganger. Heldigvis finnes det kroneis med jordbær (og øl).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...