Gjest Margrethe Skrevet 13. desember 2002 #1 Del Skrevet 13. desember 2002 Hei , jeg lurer på om noen som vet om en side på nettet som viser fasongene som lussekattene lages i ????? Værså snill !!!!!!!!!!!!!!! Margrethe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snehvit Skrevet 13. desember 2002 #2 Del Skrevet 13. desember 2002 Se på reprisen av God Morgen Norge som går på TV2 nå, hvis du har mulighet til det. Der lager Wenche Andersen lussekatter mot slutten av sendingen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MARGRETHE Skrevet 13. desember 2002 #3 Del Skrevet 13. desember 2002 Nei jeg har ikke tilganag til TV nå. Er på jobb .... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snehvit Skrevet 13. desember 2002 #4 Del Skrevet 13. desember 2002 Lussekatter kan formes på en rekke måter, men den vanligste er nok å dele deigen opp i biter som hver rulles til en "pølse". Form hver pølse til en s som er helt sammensnurret. Fest en rosin i hver snurr. Du kan også ta to lange pølser inntil hverandre og snurre de fra hverandre øverst og nederst. Her blir det da fire snurrer, og også her festes en rosin i hver snurr. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy Skrevet 17. desember 2002 #5 Del Skrevet 17. desember 2002 Tidlig i desember fant jeg en kjempegod oppskrift på lussekatter med bilder av forskjellige måter å lage dem på her på nettet. Husker dessverre ikke web-adressen nå, men har utskrift hjemme og skal "sende" adressen i morgen (hvis jeg husker det, da.....). Jeg hadde 5 9-åringer hjemme hos oss 12. desember som laget 90 lussekatter til hele klassen dagen etter. Det ble mange rare fasonger, og ikke alle lignet oppskriften....... Men de smakte nydelig!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
clara Skrevet 22. desember 2002 #6 Del Skrevet 22. desember 2002 Heisan! Kanskje litt langt ut i desember for lussekatter, men her er en side med bilder av de forskjellige fasongene. Du må nok selv finne ut hvordan du triller deigen. Som du kan se er ikke katten den vanligste formen på lussebollen. http://www.luciamorning.com/treats2.html -Clara Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå