Gå til innhold

Lussekatter

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Margrethe

Hei , jeg lurer på om noen som vet om en side på nettet som viser fasongene som lussekattene lages i ?????

Værså snill !!!!!!!!!!!!!!! :lol::P

Margrethe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Se på reprisen av God Morgen Norge som går på TV2 nå, hvis du har mulighet til det. Der lager Wenche Andersen lussekatter mot slutten av sendingen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lussekatter kan formes på en rekke måter, men den vanligste er nok å dele deigen opp i biter som hver rulles til en "pølse". Form hver pølse til en s som er helt sammensnurret. Fest en rosin i hver snurr.

Du kan også ta to lange pølser inntil hverandre og snurre de fra hverandre øverst og nederst. Her blir det da fire snurrer, og også her festes en rosin i hver snurr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidlig i desember fant jeg en kjempegod oppskrift på lussekatter med bilder av forskjellige måter å lage dem på her på nettet. Husker dessverre ikke web-adressen nå, men har utskrift hjemme og skal "sende" adressen i morgen (hvis jeg husker det, da.....).

Jeg hadde 5 9-åringer hjemme hos oss 12. desember som laget 90 lussekatter til hele klassen dagen etter. Det ble mange rare fasonger, og ikke alle lignet oppskriften....... Men de smakte nydelig!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...