Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Fruktfat
Skrevet (endret)

fikk en sms nå om at skatteoppgjøret var klart! :hoppe:

jeg fikk igjen 5200, og smboeren fikk 26600! johoo! hurra for ferie! :sjarmor:

og altså; hvordan gikk det med dere?

Endret av Fruktfat
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har tydeligvis glemt det lille krysset om SMS-varsling, så jeg aner ikke hvordan det går. Så imidlertid ganske bra ut i april da.

Gjest gjest1
Skrevet

:overrasket:

Gikk inn på altinn nå og der sto det bare "Status: selvangivelsen er ikke levert"

:overrasket::overrasket:

Hva i all verden betyr det?

Er det noen som vet om det bare blir registrert der de som har levert over nett eller sms?

Pga. noen endringer som jeg ikke fikk til på nettet sendte jeg min i posten. Jeg er 100%sikker på at jeg sendte den. Sendte den inne på postkontoret faktisk siden jeg måtte kjøpe frimerke. Det ville jo være megatypisk at av all mulig post som skulle forsvinne så skulle det være ligningen.... Krysser fingre og tær på at det er en annen logisk forklaring! (selv om beskjeden på Altinn virket heller negativ)

Får ta å ringe til Ligingskontoret mandag morgen slik at jeg evt. får ordnet opp i det hvis det har skjedd noe galt.

Uff, ble litt stresset nå. Håper det bare er en feil på siden. Hadde regnet med å få de pengene nå snart..

Gjest Fruktfat
Skrevet

oj, det var jo ikke morsomt! :overrasket: får håpe det var en feil, eller at det bare er de som har levert på nett eller sms som får svar der...

jeg synes da skatteetaten burde sendt deg et brev/kontaktet deg om de ikke hadde fått selvangivelsen?

Skrevet

Jeg fikk også sms i går. Fikk igjen litt ekstra etter at jeg hadde ført opp noen fradrag pga sommerjobb. Jippi!

Skrevet

Jeg fikk restskatt, men under 500kr og jeg betalte dem alt når ligningen kom. Jeg skal med andre ord gå ganske i null. Jeg kommer til å savne de 4000 kronene jeg vanligvis pleier å få.

Skrevet

Har også fått sms,men fikk ikke til å se beløpet der.

Men vet jo at jeg får igjen en bra sum.

Skrevet
Har også fått sms,men fikk ikke til å se beløpet der.

Men vet jo at jeg får igjen en bra sum.

Svaret låg som en PDF-fil under "Skatteoppgjøret 2005". Har du Adobe Reader på maskinen din?

Skrevet

Det står IKKE LEVERT hos meg også. :overrasket: Det kan ikke stemme, jeg leverte på SMS og fikk kvitering på at jeg hadde levert med en gang. Men den melding har jeg selvfølgelig ikke lenger, fordi den gamle telefonen min ble ødelagt, og jeg nå har en ny. :sur:

Skrevet
Det står IKKE LEVERT hos meg også.  :overrasket: Det kan ikke stemme, jeg leverte på SMS og fikk kvitering på at jeg hadde levert med en gang. Men den melding har jeg selvfølgelig ikke lenger, fordi den gamle telefonen min ble ødelagt, og jeg nå har en ny.  :sur:

Jeg ville tatt sporens kontakt med ditt likningskontor for å virkelig sjekke OM de har mottatt din SA. I verste fall kan du bli skjønnslignet og det er IKKE noe artig!! (har jobba hos kemneren og det kan skape _mye_ problemer)

Skrevet
Jeg ville tatt sporens kontakt med ditt likningskontor for å virkelig sjekke OM de har mottatt din SA. I verste fall kan du bli skjønnslignet og det er IKKE noe artig!! (har jobba hos kemneren og det kan skape _mye_ problemer)

Faen i helvete. Hvorfor skal de bruke SMSlevering and who knows what, hvis det ikke er trygt. :sur: Kan jeg ringe nå da? Det er jo lørdag.

Skrevet

Og hvorfor har de ikke tatt kontakt med meg når de ikke har mottat selvangivelsen min??? Nå er jeg seriøst forbanna!

Skrevet

Nei, likningskontor har stengt lørdager så du må nok vente til mandag. Men jo - du skulle jo så absolutt fått en tilbakemelding om "hey, har du glemt oss..." - men det brevet tror jeg ikke kommer før til ETTER at likningen for personlige skatteytere er lagt ut (e. 15. juni m.a.o)

Nuvel, tar du kontakt og får rydda opp i dette blir du neppe skjønnslignet!! :)

Skrevet
Nei, likningskontor har stengt lørdager så du må nok vente til mandag. Men jo - du skulle jo så absolutt fått en tilbakemelding om "hey, har du glemt oss..." - men det brevet tror jeg ikke kommer før til ETTER at likningen for personlige skatteytere er lagt ut (e. 15. juni m.a.o)

Nuvel, tar du kontakt og får rydda opp i dette blir du neppe skjønnslignet!! :)

OK, kommer til å ha den fine helga nå lissom. :forvirret:

Og de kan prøve å skjønnsligne meg, det er de som har svikta her i såfall, ikke jeg.

Skrevet

Absolutt Naria!! Og, til neste år ville jeg valgt å sendt din SA via nett. Jeg har gjort det i alle år man kunne gjøre det og det ER en mer greiere måte (jfr sikkerthet ved at jeg printer UT en kvittering på sendt SA etterpå)

Ta den en flaske vin i kveld du....og ro deg litt ned :) dette kommer til å gå bra !!!! :kgblunk:

Skrevet

:tristbla:

Jeg er helt utafor jeg nå. Stressa og griner her. Hvordan er det mulig??? Jeg som leverte første dagen og alt.

Skrevet

Uffda Naria :kose: var ikke meningen å skremme deg med skjønnsligning og slikt. Men skjønnsligning er det aller mest ekstreme et likningskontor kan gjøre hvis de ikke får inn SA til en skatteyter.

Tørk tårene dine nå - jeg kan nesten garantere deg at dette VIL ordne seg!! :klem:

Skrevet

Men jeg kan jo ikke bevise noe. :tristbla:

Og vi hadde regna med å få pengene nå i juni, det er mye vi trenger de til.

Gjest Hippopotamus
Skrevet

Nå er det to stk her som har fått den samme beskjeden på internett om at selvangivelsen ikke er levert. En av disse har levert via post og en via SMS. De som har levert via internett har fått beskjed om at alt er i orden.

Jeg synes den mest logiske konklusjonen her da er at likningskontoret ikke har brukt tid på å føre selvangivelser levert via post eller SMS inn i den databasen som er tilgjengelig for oss, og at det derfor står "ikke levert" på bla dere. De har tross alt hatt en del å drive med i det siste... ;) Altså at de av oss som har levert via internett kan få svaret der, mens de som har levert på andre måter må vente på brev.

Ville nok tatt en telefon på mandag for sikkerhets skyld, men tror faktisk at dere kan ta det helt med ro i helga :)

Skrevet

Takk Hippopotamus. Samo leverte på nett, og alt var i orden hos han. Ringte mamma nå, hun leverte også på SMS så hun skulle inn å sjekke etterpå hva som står hos henne. Står det ikke levert hos henne også, kommer jeg til å puste lettet ut, men kommer uansett til å ringe på mandag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...