Gå til innhold

min datter kaster tomflasker.

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Enig med deg Embla. Jeg kastet ikke flasker men prøvde å helle ut innholdet. Trude det skulle bli bedre da. Men!!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke lest gjennom hele tråden da det var mye diskusjon utenom emnet, mange slettinger og umulig å finne "tråden" i diskusjonen ;)

Mitt råd: La din datter pante flaskene og få pengene i hånda f.eks en gang i uka - etterhvert har hun kanskje råd til noe hun ønsker seg - i løpet av denne tiden vil hun nok se sammenhengen mellom flasker og verdien av dem :)

Siden hun sjeneres av lukten så bør de nok skylles og legges vekk ja, da viser du respekt for hennes meninger :)

Lykke til ihvertfall :)

Gjest tråd-s bite me
Skrevet

nå husker jeg ike passordet mitt men nå får dere gi dere. slik rakking holder jeg meg for god til.

og ikke gidder jeg finne ett passord bare pga av å måtte si dette heller.

jeg har det bra og LØSNINGEN ER løsningsorientert!!!!!

og takk til deg som tippset om å gi henne pantepengene jeg får se hva det blir til. alt strekker iKke til det går bare IKKE.

Gjest Embla s
Skrevet (endret)
Hæ?  :forvirret:

Har hun i det heletatt sagt noe som kan få deg til å tro at hun "drikker"?

Hvorfor i gudenes navn er det alltid (de samme) noen som bare _må_ trekke de mest hysteriske og dramatiske konklusjonene?

Dramaqeens  :nissevink:

Ærlig talt, Neffi.

Jeg snakker ikke om å "drikke" og jeg mener ikke å beskylde henne for å "drikke". Men det er mange foreldre som koser seg med en øl eller vin i ny og ne, uten at det nødvendigvis er noe farlig med det, og det er noen barn som reagerer på dette, berettiget eller uberettiget - barn reagerer som de gjør.

Det er også noen barn som syns det er flaut med ølflasker. De aller fleste familier har tomme ølflasker fra tid til annen, jeg mener virkelig ikke å insinuere noe som helst, men denne jenta har tydeligvis et problem med disse flaskene, og min tolkning av det er at det kan være hun rydder&kaster i flaskeskapet fordi hun ønsker å "si noe". (TS skriver at datteren sier de "lukter vondt"). Det er ikke dermed sagt at "mor drikker" eller at det er noe galt i hennes alkoholforbruk sett med voksnes øyne, men datterens reaksjon k a n være en indikasjon på at datteren har ett eller annet problem mht til det. Barn kan trekke "hysteriske og dramatiske konklusjoner" selv det i voksnes øyne ikke er noen saklig grunn til det.

Så mitt innlegg var et alternativ til alle de som mener mor bør sende femåringen avgårde for å pante de illeluktende flaskene. Og jeg sier ikke at jeg har rett eller at ting nødvendigvis MÅ VÆRE SLIK jeg skriver. Men det kan hende, og det kan jo være greit at mor tenker over, siden hun bekymrer seg for datterens reaksjon.

Jeg skriver også i innlegget du blir så fortørnet over at mange barn reagerer på at voksne drikker selv om vi drikker lite og kanskje ikke merker det selv. Det er ikke akkurat ensbetydende med å påstå at noen har et alkoholproblem? Eller??

Men for all del, jeg begynner å bli grundig lei denne tråden nå, så jeg kan jo like godt si det "riktige" som ikke provoserer noen: Send avgårde datteren med alle de illeluktende flaskene til butikken og la henne kjøpe seg noe godt for pengene. sånn. Bedre nå?

Endret av Embla s
Gjest Gjest
Skrevet
Men for all del, jeg begynner å bli grundig lei denne tråden nå, så jeg kan jo like godt si det "riktige" som ikke provoserer noen: Send avgårde datteren med alle de illeluktende flaskene til butikken og la henne kjøpe seg noe godt for pengene. sånn. Bedre nå?

JA.Mye bedre svart, for dette var svar på Bite Me sitt spørsmål.Illeluktene flasker må heller ikke være øl, men brus og saftflasker som en annen her har nevnt.
Skrevet

Tråden är rensad på både spekulationer, personangrepp och urspårningar - igen.

/Furstina (moderator)

Gjest Embla s
Skrevet (endret)
JA.Mye bedre svart, for dette var svar på Bite Me sitt spørsmål.Illeluktene flasker må heller ikke være øl, men brus og saftflasker som en annen her har nevnt.

Nei, jeg vet da det. Men hvis jeg får lov til å gå ut i fra at TS er et gjennomsnitsmenneske, regner jeg med at hun som de flest andre har en blanding av brus, øl og saftflasker i tomgodset sitt (er dèt greit å si, uten at noen tror jeg beskylder henne for å ha et alkoholproblem?).

Og for all del, man skal ikke driste seg til å tipse en trådstarter om alternative måter å forstå et problem på, eller at man kan se en sak fra en annens (f.eks barnets) synspunkt. Da er man slem og insinuerer (igjen) at TS har et problem (selv om man gjentatte ganger skriver at BARNET kan oppfatte ting på en annen måte enn det som er de faktiske realitetene, barnet kan ha et problem med den ene ølflaska mor drikker annethvert jubelår fordi barn på fem år kan trekke konklusjoner som innimellom er missforståtte).

Jeg insinuerer INTET om mor. Men undrer meg litt over at så mange mener at man bare skal jatte med istedenfor å gi et svar man står inne for selv om det kanskje er et mer brysomt svar og fra en annen vinkel.

Endret av Embla s
Gjest Gjesta
Skrevet

Synes tipset om å la barnet pante flaskene var godt, men jeg ville bare fått henne til å pante brusflasker.

Jeg synes det FLAUT å pante ølflasker da jeg var liten, de ville jeg ikke ha pengene for. Og det var ikke fordi det var noe alkoholproblem hjemme hos meg. Og hadde det vært det ville det vært enda verre å pante de tomme øl- flaskene.

Gjest Embla s
Skrevet
Synes tipset om å la barnet pante flaskene var godt, men jeg ville bare fått henne til å pante brusflasker.

Jeg synes det FLAUT å pante ølflasker da jeg var liten, de ville jeg ikke ha pengene for. Og det var ikke fordi det var noe alkoholproblem hjemme hos meg. Og hadde det vært det ville det vært enda verre å pante de tomme øl- flaskene.

Forsiktig nå, nå kommer det snart noen som mener du innsinuerer at mor kan ha en ølflaske blant tomgodset sitt, som igjen betyr at du mener hun har et alkoholproblem.

Gjest Gjest
Skrevet

Dette var et bra svar Binna! :klappe:

Embla s hva mener du med det utsagnet over her, Binna sitt svar var bra det!

Fra gjest som tidligere har bedt dere andre om å holde dere til saken.

Gjest Embla s
Skrevet

Beklager, jeg glemte flagget.

:ironi:

(syns forøvrig også Binna hadde et veldig bra svar, håper TS tar det til seg...)

Skrevet

Er helt enig med deg Embla. Skjønner ikke hvorfor alle mistolker deg negativt her. :overrasket: :klø:

Ærlig talt, jeg ser ikke en eneste ting som skulle være "galt" av det du har skrevet.

Har ikke fulgt med på andre innlegg, men skjønner utifra den pepperen du får utav ingenting må bety at det er noe "sensitivt" på gang her. :redd:

Gjest Gjest
Skrevet
Er helt enig med deg Embla. Skjønner ikke hvorfor alle mistolker deg negativt her.  :overrasket:  :klø:

Ærlig talt, jeg ser ikke en eneste ting som skulle være "galt" av det du har skrevet.

Har ikke fulgt med på andre innlegg, men skjønner utifra den pepperen du får utav ingenting må bety at det er noe "sensitivt" på gang her.  :redd:

Tråden er rensett for mye også da!

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg mener for veldig mye utenomsnakk og spekulasjoner så da har du ikke sett alt heller

Gjest Embla s
Skrevet (endret)

Nå får du kutte ut, Gjest. Ett av mine innlegg er slettet. Og det slettet jeg selv. (innlegget med link til en annen tråd). Du burde kanskje snart begynne å feie for din egen dør? Du som er så redd for at noen føler seg tråkket på burde kanskje kutte ut snart?

Alle mine "spekulasjoner" ligger her enda.

Endret av Embla s
Skrevet

Embla trakk inn noe annet TS hadde sagt i en annen tråd, og jeg synes det var helt greit- det var relevant informasjon. Hun gjorde det uten å være ekkel på noen måte.

Deler man personlig informasjon om seg selv i et forum får man versågod tåle at folk bruker den informasjonen når det er relevant for saken.

Etter de mobbe-trådene, skal vi bli så redde for å si i fra nå at vi bare jatter med alt og alle?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...