Gjest Gjest Skrevet 9. juni 2006 #21 Skrevet 9. juni 2006 Det jeg skrev var av ren bekymring og medmenneskelighet.
Gjest Enig Skrevet 9. juni 2006 #22 Skrevet 9. juni 2006 Dere mennesker som uttalte dere her før tråden ble rensetDere bør gå i dere selv og tenke dere om! Hva er det med voksne mennesker! Ei jente spør om et helt vanlig spørsmål som dreier seg om panting av flasker og datteren som skal lære seg at det finns penger i flasker.Det eneste dere tenker på er hva hun har skrevet om før.Hold dere til spørsmålet! Dette er bare
Gjest Bare innom Skrevet 9. juni 2006 #23 Skrevet 9. juni 2006 Jeg har egentlig ikke så mye å tilføre denne diskusjonen, i og med at de fleste gode løsningene er kommet på bordet... Jeg er enig med de andre som sier at du bør snakke med henne om resirkulering og gjenbruk/gjenvinning. Det er viktig at de blir miljøbevisste i ung alder, og dette er ofte noe som engasjerer... Jeg er også enig i at det er lurt å vaske tomflaskene etterhvert, det kan bli en ganske sur lukt av dem etter et par dager, spesielt om de står i oppvaskbenken der det ofte blir veldig varmt. Har du kanskje en bod hvor du kan oppbevare dem om du ikke gidder å pante så ofte? Men det jeg ville kommentere, er at jeg satt å smilte da jeg leste om din datter, jeg kjente igjen min egen datter. Hun er tydeligvis veldig oppegående og kreativ i sin tankegang noe jeg regner med at du setter stor pris på! Nå vet jeg ikke hvor gammel datteren din er, men jeg synes det er flott at hun ser noe hun oppfatter som et problem, og så prøver å finne en løsning på det. Det er aldri negativt å være løsningsorientert i stedet for problemorientert! Selv om løsningen i dette tilfellet ikke var helt vellykket...
Gjest Gjest Skrevet 9. juni 2006 #24 Skrevet 9. juni 2006 Ja det er viktig at barnet lærer seg verdien av tomflasker. Kan bli mange kr. i løpe av et år det ja. Bra at slike temaer blir diskutert på en ordtelig måte. Stå på trådstarter. Klem til deg
Gjest gjest1 Skrevet 9. juni 2006 #25 Skrevet 9. juni 2006 Takk til deg Miloine! Jeg leste tråden før den var ryddet første gang og ble kvalm av hva folk kan få seg til å si!Gikk inn igjen og da var det ny dritt som stod der og så ble den renset på nytt! Mennesker er stygge mot hverandre fy faen så slemme dere kan være.Lærer barna deres til å ikke mobbe andre så mobber dere andre voksne selv, og det i voksen alder. ← Off topic, men det er de voksne som lærer barna intoleranse. Barn godtar det meste de.
Gjest Gjest Skrevet 9. juni 2006 #26 Skrevet 9. juni 2006 Det er viktig. Barn godtar det meste de ja, eller de må. Slik som mange tomflasker.
Annie Skrevet 9. juni 2006 #27 Skrevet 9. juni 2006 Jeg skyller alltid de flaskene/boksene som ikke har kork. Datteren min får pengene det blir når vi panter. Det er hennes måte å tjene penger på her i huset. Hun er 8 og veldig ivrig på å spare til vi skal på ferie nå snart.
Gjest Bite me Skrevet 10. juni 2006 #28 Skrevet 10. juni 2006 Jeg panter svært sjeldent. Men så drikker vi brus og øl svært sjeldent også. Men hvorfor kan du ikke pante flaskene så fort det blir ca 5 stk? Så slipper du å ha masse flasker lignende hjemme! ← jeg orker ikke å pante så ofte men jeg skal skuylle dem i hvert fall oxo skal jeg skjule dem bedre
Gjest Bite me Skrevet 10. juni 2006 #29 Skrevet 10. juni 2006 Enig med Nig San HVORFOR er tråden renset 2 ganger? Jo fordi det er noen her som føler at de må tråkke på de som kan oppfattes som svake! Klarer dere virkelig ikke å la det være? Dere jeg sikter til vet godt hva jeg mener. Hvorfor gjør dere det! Er det en tvangstanke dere har om at "nå skal jeg kaste dritt" eller føler dere at dere selv har så mye frustrasjon at dere skal bruke en enkelperson her på nettet som huggestabbe? Hva om det var en du var glad i som fikk sånn slengt mot seg! Hadde du likt det om det var deg selv? Hadde du likt det dersom det var din mor, søster eller datter som til stadighet måtte oppleve dette? T.S. har vært registrert her før og slettet seg som bruker. Nå er hun tilbake og spør om ting på lik linje med alle andre. Det er greit da å få svar på det hun spør om uten hetsing om andre ting i livet hennes. Lurer TS på noe vedr dette noen av dere tydeligvis finner så interesant som dere stadig vekk må rippe opp i, først da kan dere uttale dere om det. Til ettertanke! Les forøvrig denne tråden: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=202551 ← tusen takk. jeg vet ike hva som har blitt skrevet but frankly my deer i dont give a damns takk
Gjest Til Bite Me Skrevet 10. juni 2006 #30 Skrevet 10. juni 2006 Kjære deg! Jeg var ufin og jeg angrer! Jeg vet at du så det ufine innlegget mitt fordi du svarte på det.Du svarte med at du selv var for god til å kommentere det jeg skrev. Beklager, da jeg vet at du sliter med mye
Gjest Gjest Skrevet 10. juni 2006 #31 Skrevet 10. juni 2006 Sliter med mye ja. Tenke på barnet. Husker jeg ikke likte lukten av tomflasker .
Gjest En annen gjest. Skrevet 10. juni 2006 #32 Skrevet 10. juni 2006 Synes faktisk at en del av svarene som er kommet her er nokså på kanten. Her har vi faktisk et barn (5 år) som reagerer på alle stinkende tomflasker i huset (og nei, cola og solo stinker ikke) og trolig også på mengden av disse (og det det medfører...), og svaret fra andre brukere her er: Send barnet på butikken med tomflaskene! Tenk dere litt om, da, folkens... Barn som reagerer sterkt på foreldrenes alkohol(mis?)bruk skal attpåtil måtte være den som drar på hauger med ølflasker til nærbutikken gjentatte ganger? Skulle tro det var belastende nok om man ikke, som 5-åring, skal være den i familien som er nødt til å "vise fram" dette problemet utad.
Gjest Gjest Skrevet 10. juni 2006 #33 Skrevet 10. juni 2006 Dette må du ikke skrive her Gjest 1252. Vi har ikke lov te å komme med slike innlegg. Blir slettet . Mange av oss som prøver å vise bekymring for barnet blir tatt for mobbing av trådstarter.
Gjest Hippopotamus Skrevet 10. juni 2006 #34 Skrevet 10. juni 2006 Synes faktisk at en del av svarene som er kommet her er nokså på kanten. Her har vi faktisk et barn (5 år) som reagerer på alle stinkende tomflasker i huset (og nei, cola og solo stinker ikke) og trolig også på mengden av disse (og det det medfører...), og svaret fra andre brukere her er: Send barnet på butikken med tomflaskene! Tenk dere litt om, da, folkens... Barn som reagerer sterkt på foreldrenes alkohol(mis?)bruk skal attpåtil måtte være den som drar på hauger med ølflasker til nærbutikken gjentatte ganger? Skulle tro det var belastende nok om man ikke, som 5-åring, skal være den i familien som er nødt til å "vise fram" dette problemet utad. ← Akkurat dette tenkte jeg også...
Gjest Gjest Skrevet 10. juni 2006 #35 Skrevet 10. juni 2006 Greit å lære ungene å ta ansvar for både miljø og økonomi. Jeg og datteren min på seks var og pantet tomflasker i dag, vi. Hun tok brusflaskene og jeg de brune. Synes ikke det er noe stas å se små barn pante ølflasker.
Gjest Gjest Skrevet 10. juni 2006 #36 Skrevet 10. juni 2006 I min barndom var det for mange små flasker å pante. Ikke moro det nei. Så det er bra barna få pante bare brusflaskene.
Gjest Miloine Skrevet 10. juni 2006 #37 Skrevet 10. juni 2006 (endret) Greit å lære ungene å ta ansvar for både miljø og økonomi. Jeg og datteren min på seks var og pantet tomflasker i dag, vi. Hun tok brusflaskene og jeg de brune. Synes ikke det er noe stas å se små barn pante ølflasker. ← Veldig flott, og enig at vi voksne tar de brune flaskene. Synes faktisk at en del av svarene som er kommet her er nokså på kanten. Her har vi faktisk et barn (5 år) som reagerer på alle stinkende tomflasker i huset (og nei, cola og solo stinker ikke) og trolig også på mengden av disse (og det det medfører...), og svaret fra andre brukere her er: Send barnet på butikken med tomflaskene! Tenk dere litt om, da, folkens... Barn som reagerer sterkt på foreldrenes alkohol(mis?)bruk skal attpåtil måtte være den som drar på hauger med ølflasker til nærbutikken gjentatte ganger? Skulle tro det var belastende nok om man ikke, som 5-åring, skal være den i familien som er nødt til å "vise fram" dette problemet utad. ← Dette jeg har referert og som jeg har uthevet står det ingenting om i denne tråden, men det er mulig du refererer til en annen tråd. Svar på det TS spør om og ikke bland inn andre tråder fra TS her inne. Tenk deg om selv da! Brus flakser lukter de også når de får stått lenge nok!Sukker og væske! Saftflasker lukter de også når de får stått lenge nok!Sukker og væske! Øl flasker lukter de også når de får stått lenge nok, med mindre de ikke er helt tømt! Spritflasker lukter ikke, alkoholen der dunster bort. T.S. snakket ikke om polflasker(vin eller sprit), det har hun fortalt i et annet innlegg! det er ikke POLflasker alle oppegående mennekser vet at att de ikke kan pantes ← Les TS sitt hovedinnlegg først, før du snakker så mye om øl flasker og alkoholisme. Er du en alkoholiker dersom du har fulle eller tomme ølflasker i ditt eget hjem? Jeg er enig i at barn ikke skal pante ølflasker, men brusflasker er da greit!(og som nevnt tidligere kan også brus/saftflasker lukte) Jeg er heller ingen tilhenger av at man skal sende en 5 åring alene på butikken med en haug av flasker uansett hva de har måttet innholde. Det står da heller vitterlig ingenting om dette i hovedinnlegget! Fornuftige svar fra andre her sier heller ingenting om at barnet skal gå ALENE. Vis meg det hvor TS har skrevet dette, og av de som har svart på TS sitt spørsmål, hvor har de skrevet at barnet skal gå ALENE! Jeg er sikker på at det er mange av oss her inne på KG. og ellers i landet/verden som har tomme ølflasker stående i et skap, men vi er da ikke alkoholikere for det! Uansett om ølflaskene er brune eller om dem er blanke, om inholdet har vært lettøl eller sterkøl. Jeg er også temmelig overbevist om at det er mange av oss "vanlige dødelige" som har tatt noen øl, selvom vi har barn i huset, for så å sette flaskene i et skap. Jeg har gjort det jeg! Barn og fyll hører ingen steds hjemme, men det er et annet spåørsmål! Om TS har et annet problem og vil snakke om det så gjør hun det, men det er ikke det hovedinnlegget handlet om her. Du kan jo lage din egen tråd som handler om barn og foreldres alkoholvaner, først da er jeg enig med deg! Men, denne tråden handler om panting av flasker, så hold deg til det! Forøvrig vil jeg også nevne at den dagen barn forstår at det er penger i flasker uansett farge på flaska, vil de samle disse om det er hjemmefra, eller om de har funnet dem på gata, for så å pante dem og evt. kjøpe seg en is. Og dersom noen lurer på det, har jeg barn selv og hatt det i 15 år, og i tilegg har jeg jobbet med barn i mange år! Så jeg kan uttale meg om foreldre/barn på godt og vondt jeg også! (ALLE, kan det uansett om de har barn eller ei, det er ikke det jeg mener) Har sett og hørt veldig mye jeg, og hjulpet både barn og foreldre i vannskelige situasjoner. Det viktigste er at jeg har lært meg å lytte først, før jeg "dømmer" og uttaler meg. Det jeg også har merket meg da jeg jobbet som barnepsykolog er at det er utrolig mange foreldre som står fram som feilfrie, mens barna kan fortelle noe helt annet! Det letteste er når foreldre er ærlige! Ønsker alle en fin dag og en fin helg! Endret 10. juni 2006 av Miloine
Gjest Embla s Skrevet 10. juni 2006 #38 Skrevet 10. juni 2006 Enig med en eller annen gjest her ang det å gjøre det til barnets jobb å pante foreldrenes tomgods. Tror mange barn vil føle det som veldig flaut og nedverdigende. Spesielt hvis det er snakk om ølflasker. TS: Syns du skal forklare datteren din at du tar vare på flaskene fordi du skal pante de, noe som er til det beste for miljøet. Det går an å si til henne at hun ikke får lov til å kaste disse, men at du kan finne en annen plass til dem hvis de generer henne. Hvis det f.eks er snakk om ølflasker, så er det jo mange barn som ikke liker at foreldrene drikker øl, og denne opprydningen hennes/kastingen hennes var kanskje hennes måte å fortelle deg det på? Det kan jo også hende hun ikke liker at flaskene står der hvor venninnene hennes kan se dem, at hun syns det er flaut?
Gjest Embla s Skrevet 10. juni 2006 #39 Skrevet 10. juni 2006 Jeg er sikker på at det er mange av oss her inne på KG. og ellers i landet/verden som har tomme ølflasker stående i et skap, men vi er da ikke alkoholikere for det! Uansett om ølflaskene er brune eller om dem er blanke, om inholdet har vært lettøl eller sterkøl. Jeg er også temmelig overbevist om at det er mange av oss "vanlige dødelige" som har tatt noen øl, selvom vi har barn i huset, for så å sette flaskene i et skap. Jeg har gjort det jeg! Barn og fyll hører ingen steds hjemme, men det er et annet spåørsmål! Om TS har et annet problem og vil snakke om det så gjør hun det, men det er ikke det hovedinnlegget handlet om her. ← Du, det å anta at det kan være snakk om ølflasker betyr jo ikke at man beskylder TS for å være alkoholiker? Det drikkes vel øl i de fleste hjem i ny og ne. Poenget er jo at barnet kan føle på det uansett om foreldrene har et alkoholproblem eller ikke. Og jeg syns ikke det er for galt å anta at det kan være noe av problemet for jenta det er snakk om her? TS ber jo om råd, så det å reflektere rundt dette med barns forhold til ølflasker, skyld og skam er vel ikke så galt? Det er jo ikke ensbetydende med at man tror det er noe galt med TS' forhold til alkohol (som aldeles ikke er noe tema i denne tråden!)
Gjest Bite me Skrevet 10. juni 2006 #40 Skrevet 10. juni 2006 Kjære deg! Jeg var ufin og jeg angrer! Jeg vet at du så det ufine innlegget mitt fordi du svarte på det.Du svarte med at du selv var for god til å kommentere det jeg skrev. Beklager, da jeg vet at du sliter med mye ← nei ikke angr. jeg husker ikke hva d skrev men samme det.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå