Gjest Bite me Skrevet 10. juni 2006 #41 Skrevet 10. juni 2006 Synes faktisk at en del av svarene som er kommet her er nokså på kanten. Her har vi faktisk et barn (5 år) som reagerer på alle stinkende tomflasker i huset (og nei, cola og solo stinker ikke) og trolig også på mengden av disse (og det det medfører...), og svaret fra andre brukere her er: Send barnet på butikken med tomflaskene! Tenk dere litt om, da, folkens... Barn som reagerer sterkt på foreldrenes alkohol(mis?)bruk skal attpåtil måtte være den som drar på hauger med ølflasker til nærbutikken gjentatte ganger? Skulle tro det var belastende nok om man ikke, som 5-åring, skal være den i familien som er nødt til å "vise fram" dette problemet utad. ← dette er ikke et problem her i vår lille famiilie så ikke heng deg opp i d. mange drikker foran barna sine men dem sier det ikke høyt. jeg pantet flasker for mamma når jeg var liten jente jeg har ingen senvirkninger pgua det.
Gjest Gjest Skrevet 11. juni 2006 #42 Skrevet 11. juni 2006 Du, det å anta at det kan være snakk om ølflasker betyr jo ikke at man beskylder TS for å være alkoholiker? Det drikkes vel øl i de fleste hjem i ny og ne. Poenget er jo at barnet kan føle på det uansett om foreldrene har et alkoholproblem eller ikke. Og jeg syns ikke det er for galt å anta at det kan være noe av problemet for jenta det er snakk om her? TS ber jo om råd, så det å reflektere rundt dette med barns forhold til ølflasker, skyld og skam er vel ikke så galt? Det er jo ikke ensbetydende med at man tror det er noe galt med TS' forhold til alkohol (som aldeles ikke er noe tema i denne tråden!) ← Døh, de fleste utsagn er slettet og der står det masse synsing om alkoholmisbruk det er derfor tråden er ryddet. Innlegget det ble referert til blir igjen antydet alkoholmisbruk.
Gjest Embla s Skrevet 11. juni 2006 #43 Skrevet 11. juni 2006 Døh, de fleste utsagn er slettet og der står det masse synsing om alkoholmisbruk det er derfor tråden er ryddet. Innlegget det ble referert til blir igjen antydet alkoholmisbruk. ← Altså, jeg er ikke i stand til å lese slettede innlegg... Jeg har ingen grunn til å tro at TS har et alkoholproblem, og spekulerer ikke i det heller. Poenget her er jo ikke om noen har et alkoholproblem, poenget er at datteren har et problem med tomflasker under vasken! Det er det jeg forholder meg til, ikke noe annet.
Annie Skrevet 11. juni 2006 #44 Skrevet 11. juni 2006 Denne tråden handlet om flaskepanting, ikke alkoholmis/forbruk. En fjær her blir større enn en hønsegård.
Gjest Miloine Skrevet 11. juni 2006 #45 Skrevet 11. juni 2006 (endret) Denne tråden handlet om flaskepanting, ikke alkoholmis/forbruk. En fjær her blir større enn en hønsegård. ← Ja Annie, det er netopp det jeg prøver å få frem også. Endret 11. juni 2006 av Miloine
Gjest Gjest Skrevet 11. juni 2006 #46 Skrevet 11. juni 2006 Forøvrig vil jeg også nevne at den dagen barn forstår at det er penger i flasker uansett farge på flaska, vil de samle disse om det er hjemmefra, eller om de har funnet dem på gata, for så å pante dem og evt. kjøpe seg en is. ← Vi har alle vært der som barn, og dette tror jeg også at barn vil fortsette med. Nå er det vel noen prektige foreldre som sier at jeg kommer til å lære barna mine at de ikke skal samle sammen de brune flaskene som de finner ute Så tror de at barna vil høre på dette disse naive foreldrene Der barn forstår at det er "gratis" penger å hente driter de om flasken er en brusflaske eller en brun ølflaske. Til dere feilfrie flotte perfekte foreldre, hva mener dere om barnet deres panter en brun lettølflaske eller en blank ølflaske, er det galt også?
Gjest Gjest Skrevet 11. juni 2006 #47 Skrevet 11. juni 2006 Så lenge dere fortsetter å skrive på denne tråden , holder dere liv i det såkalte " pissprate". DE fleste barna bryr seg ikke om tomflasker og det kommer av gode oppvekstvilkår. De trenger ikke å bekymre seg.
Gjest Gjest Skrevet 11. juni 2006 #48 Skrevet 11. juni 2006 Så lenge dere fortsetter å skrive på denne tråden , holder dere liv i det såkalte " pissprate". DE fleste barna bryr seg ikke om tomflasker og det kommer av gode oppvekstvilkår. De trenger ikke å bekymre seg. ← gjest over deg
Gjest Far til 4 Skrevet 11. juni 2006 #49 Skrevet 11. juni 2006 Vi har alle vært der som barn, og dette tror jeg også at barn vil fortsette med. Nå er det vel noen prektige foreldre som sier at jeg kommer til å lære barna mine at de ikke skal samle sammen de brune flaskene som de finner ute Så tror de at barna vil høre på dette disse naive foreldrene Der barn forstår at det er "gratis" penger å hente driter de om flasken er en brusflaske eller en brun ølflaske. Til dere feilfrie flotte perfekte foreldre, hva mener dere om barnet deres panter en brun lettølflaske eller en blank ølflaske, er det galt også? ← spennende å se hva slags svar du får her!
Gjest Embla s Skrevet 11. juni 2006 #50 Skrevet 11. juni 2006 spennende å se hva slags svar du får her! ← Eh? :klø: hvorfor er det så spennende? Jeg ser ikke helt hva det har med TS sin problemstilling å gjøre? Barn på jakt etter tomflasker for panting tar da vel de flaskene de får tak i uavhengig av hva som har vært på den? Ser ikke sammenhengen her.
Gjest Embla s Skrevet 11. juni 2006 #51 Skrevet 11. juni 2006 (endret) Slettet av meg selv. Endret 11. juni 2006 av Embla s
Trebarnsmor Skrevet 11. juni 2006 #52 Skrevet 11. juni 2006 (endret) Jeg ser ikke problemet i å la et barn pante to-tre ølflasker. Men, noe skurrer bare, så jeg lar ikke mine gjøre det. Jeg plukker ut brusflaskene til dem. OM det er ølflasker der. Samtidig så skader det jo ikke om de tar ølflasker også. De driter jo i det. Endret 11. juni 2006 av Trebarnsmor
Gjest gjest1 Skrevet 11. juni 2006 #54 Skrevet 11. juni 2006 (endret) I utgangspunktet så er jeg enig i at en ikke til en hver tid skal trekke frem gamle innlegg hver gang noen her inne spør om noe. Men ofte har jo ting en sammenheng da. At denne flaskepanting-problemstillingen er et direkte resultat av andre problemer ts har skrevet om tidligere ser jeg på som ganske naturlig, og da blir det jo litt feil at en ikke skal kunne nevne det. Men men, hvor vidt en her på KG skal holde seg til enkeltsaker/enkelttråder og ikke trekke inn hva en har svart i andre tråder også (uansett hvor relevant det enn måtte være) er vel en annen diskusjon som sikkert burde blitt tatt opp generelt og ikke knyttet opp mot en enkelt bruker. Har slettet og endret litt Endret 11. juni 2006 av Titta
Trebarnsmor Skrevet 11. juni 2006 #55 Skrevet 11. juni 2006 (endret) Opps, feil. Quotet feil person. Endret 11. juni 2006 av Trebarnsmor
Trebarnsmor Skrevet 11. juni 2006 #56 Skrevet 11. juni 2006 Hva har dette med denne tråden å gjøre da? Er det svar på TS sitt spørsmål Hold deg for god til det! ← Er det ikke lov å kommentere noen andre innlegg enn hovedinnlegger da?
Trebarnsmor Skrevet 11. juni 2006 #57 Skrevet 11. juni 2006 Å lime inn utsagn fra andre tråder inn i denne tråden som handler om panting av tomflasker! NEI, det er ikke voksent gjort av deg ← Ikke jeg som la inn linken. Uansett, uff....det var da forferdelig barnslig av meg ja. For å holde meg til tema: Skyll flaskene rett etter bruk. Og si nei.
Gjest Embla s Skrevet 11. juni 2006 #58 Skrevet 11. juni 2006 (endret) Citaterat inlägg är borttaget. Citatet och svar på citatet är borttaget ur detta inlägg /Furstina (mod) Og om du tror det eller ikke, "gjest" - det var overhodet ikke min mening å henge ut Bite Me. Det var ikke derfor jeg la ut linken, selv om det sikkert kan tolkes slik. Men jeg syns Bite Me og datteren (ikke minst) fortjener at folk tar dem på alvor og gir svar som muligens kan være til hjelp for dem, og ikke alt dette svadaet om at "det er da normalt at unger panter ølflasker vel". Så linken var ment til dem som til stadighet oppfordrer henne til å sende femåringen avgårde på butikken med flaskene fra under benken. Men ser det kom uheldig ut, og angrer at jeg linket. Endret 11. juni 2006 av Furstina
Gjest Bite me Skrevet 11. juni 2006 #59 Skrevet 11. juni 2006 hva jeg har svaret i tråden på snikk er ingenting relevant med denne tråden!!!!! mtt liv og ditt liv!!!!!! fy fader dere holder dere ikke mye ytil saken drit og dra. jeg er ferdig diskutert her OG JEG har flyttet flaskene vek i fra urimelighetens grenser!
Gjest Embla s Skrevet 11. juni 2006 #60 Skrevet 11. juni 2006 hva jeg har svaret i tråden på snikk er ingenting relevant med denne tråden!!!!! mtt liv og ditt liv!!!!!! fy fader dere holder dere ikke mye ytil saken drit og dra. jeg er ferdig diskutert her OG JEG har flyttet flaskene vek i fra urimelighetens grenser! ← Du, som jeg skrev i svaret til Gjest lenger opp, så var det ikke meningen min å henge deg ut. Beklager! Har også slettet linkinga, det samme har andre gjort. Men mange barn liker ikke at foreldrene eller andre voksne drikker, de syns vi forandrer oss (selv om vi drikker lite og kanskje ikke merker det selv), og det kan jo være hennes måte å protestere på. Husker da jeg var liten og kastet røykpakka til pappa for å vise han hva jeg mente om at han røykte, tenkte at det skulle gjøre susen
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå