Gå til innhold

min datter kaster tomflasker.

Anbefalte innlegg

Gjest Bite me
Skrevet

jeg har nok sakt dette før men min datter er oppegående og veldig replektert.

men nå har hun begynt å kaste tomflaskene her i huset.

i dag etter barnehagen ok hun alle tomflaskene under vasken og dro de ut i søppla.

jeg fikk fatt på henne før alt ble ødelagt og sa at å kaste flasker er det sammee som å kaste penger.

lillejenta svarte - når jeg blir stor skal jeg kaste alle flasker det lukter vondt av.

jeg syns det er en uting at datteren min kaster penger. hvordan få henne til å skjønne den diagonale linjem i mellom penger og tomflasker?

man kan jo ikke kaste alt det lukter vondt av!!

merker jeg ble irritert men je3g skrek ikke. jeg bare sa at dette er ikke bra og ba hun bære de på plass igjen.

RÅD?????????

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Ta å skyll alle flaskene med vann når de er tomme. Altså inni. Og forklar henne at man får penger for dem, når vi leverer dem i butikken. Dermed kan dere kjøpe noe ekstra godt på lørdagen kanskje.

Endret av Trebarnsmor
Gjest Gjest1
Skrevet

Det synes jeg er rart. Det går en stund mellom hver gang jeg panter flasker også, og de lukter da ikke når man har kork på. Brusflasker i hvert fall. Er det flasker fra polet får man vel ikke pant for dem heller, og da lukter de gjerne og.

Gjest gjest1
Skrevet

Er vel ikke så rart, ingen barn liker ølflasker i mengder tomme eller fulle...

Gjest Bite me
Skrevet
Ta å skyll alle flaskene med vann når de er tomme. Altså inni. Og forklar henne at man får penger for dem, når vi leverer dem i butikken. Dermed kan dere kjøpe noe ekstra godt på lørdagen kanskje.

jeg har faktisk ikke tenk over å skylle dem men det var godt tipps jeg skal gjøre det ;):)

Gjest Bite me
Skrevet
Det synes jeg er rart. Det går en stund mellom hver gang jeg panter flasker også, og de lukter da ikke når man har kork på. Brusflasker i hvert fall. Er det flasker fra polet får man vel ikke pant for dem heller, og da lukter de gjerne og.

det er ikke POLflasker alle oppegående mennekser vet at att de ikke kan pantes :roll:

Gjest Bite me
Skrevet
Er vel ikke så rart, ingen barn liker ølflasker i mengder tomme eller fulle...

nei da men allikavel er det penger. ;)

Gjest Miloine
Skrevet

Noen her inne må vende å vri på alt! Hun har da ikke skrevet noe om hva slag flasker det var! :forvirret:

Følg det tipset fra Trebarnsmor du, det første altså :)

Gjest Bite me
Skrevet
Noen her inne må vende å vri på alt! Hun har da ikke skrevet noe om hva slag flasker det var!  :forvirret:

Følg det tipset fra Trebarnsmor du, det første altså  :)

tusen takk miloline du er alltid så snill og god. ja jeg er dårlig på å skylle dem det skal jeg være den første til å innrømme. :ler::klem:

Gjest Gjest
Skrevet

La henne få med seg en egen pose tomflasker neste gang dere skal pante og la henne få pengene. Barna ser ikke ikke de pengene som går rett i foreldrenes lommebok............

Skrevet

Tråden är rensad från spekulationer.

/Furstina (mod)

Skrevet

Jeg panter svært sjeldent. Men så drikker vi brus og øl svært sjeldent også.

Men hvorfor kan du ikke pante flaskene så fort det blir ca 5 stk? Så slipper du å ha masse flasker lignende hjemme!

Skrevet (endret)

Vi har en del brusflasker. Men disse står bak en dør på kjøkkenet. Må innrømme at det til tider blir en del. Men de er ute av syne likevel.

Ang ølflasker, så pantes dem dagen etter de er drukket. Pga lukten og jeg syns det ser så jækli ut å ha ølflasker stående, selv om de er skjult.

Inlägget redigerat från spekulationer

/Furstina (mod)

Endret av Furstina
Skrevet

Tråden rensad från spekulationer och urspårning kring en tidigare användares inlägg.

/Furstina (mod)

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har alltid tenkt at poenget med å pante flasker er at man tar vare på miljøet, ikke at man får penger for de (så veldig mye penger er det tross alt ikke snakk om).

Forklar henne at vi har ikke ubegrenset med ressurser til å lage flasker, og det er ikke ubegrenset med plass til søppel, så vi må prøve å bruke mest mulig om igjen. Vi har alle ansvar for å hjelpe til å ta vare på jorda vår!

Kanskje hun er mer villig til å ta vare på tomflasker når hun får det satt i litt større sammenheng.

Gjest Miloine
Skrevet (endret)

Jeg har også flasker stående inne i skapet for jeg er ikke alltid like flink til å ta dem med meg når jeg skal i butikken!

Hjemme hos oss står det både tomme brus, ølflasker og vinflasker.

Tror nok det er en del andre som også har det!

Et fornuftig svar fra gjest over meg! :) uten innblandinger av andre saker om TS sitt liv.

Endret av Miloine
Skrevet

Vil bare nevne at mitt svar kom av en annens kommentar her.

Gjest Miloine
Skrevet

Enig med Nig San :)

HVORFOR er tråden renset 2 ganger?

Jo fordi det er noen her som føler at de må tråkke på de som kan oppfattes som svake!

Klarer dere virkelig ikke å la det være? Dere jeg sikter til vet godt hva jeg mener.

Hvorfor gjør dere det! Er det en tvangstanke dere har om at "nå skal jeg kaste dritt" eller føler dere at dere selv har så mye frustrasjon at dere skal bruke en enkelperson her på nettet som huggestabbe?

Hva om det var en du var glad i som fikk sånn slengt mot seg! Hadde du likt det om det var deg selv? Hadde du likt det dersom det var din mor, søster eller datter som til stadighet måtte oppleve dette?

T.S. har vært registrert her før og slettet seg som bruker. Nå er hun tilbake og spør om ting på lik linje med alle andre. Det er greit da å få svar på det hun spør om uten hetsing om andre ting i livet hennes.

Lurer TS på noe vedr dette noen av dere tydeligvis finner så interesant som dere stadig vekk må rippe opp i, først da kan dere uttale dere om det.

Til ettertanke!

Les forøvrig denne tråden: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=202551

Skrevet (endret)
Enig med Nig San  :)

HVORFOR  er tråden renset 2 ganger?

Jo fordi det er noen her som føler at de må tråkke på de som kan oppfattes som svake!

Klarer dere virkelig ikke å la det være? Dere jeg sikter til vet godt hva jeg mener.

Hvorfor gjør dere det! Er det en tvangstanke dere har om at "nå skal jeg kaste dritt" eller føler dere at dere selv har så mye frustrasjon at dere skal bruke en enkelperson her på nettet som huggestabbe?

Hva om det var en du var glad i som fikk sånn slengt mot seg! Hadde du likt det om det var deg selv? Hadde du likt det dersom det var din mor, søster eller datter som til stadighet måtte oppleve dette?

T.S. har vært registrert her før og slettet seg som bruker. Nå er hun tilbake og spør om ting på lik linje med alle andre. Det er greit da å få svar på det hun spør om uten hetsing om andre ting i livet hennes.

Lurer TS på noe vedr dette noen av dere tydeligvis finner så interesant som dere stadig vekk må rippe opp i, først da kan dere uttale dere om det.

Til ettertanke!

Les forøvrig denne tråden: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=202551

Jeg aner ikke hvem hun er. Så jeg var litt kjapp med å kommentere. Beklager om jeg har støtt noen.

Endret av Trebarnsmor
Gjest Også medmenneske
Skrevet
:klappe: Takk til deg Miloine! Jeg leste tråden før den var ryddet første gang og ble kvalm av hva folk kan få seg til å si!Gikk inn igjen og da var det ny dritt som stod der og så ble den renset på nytt! Mennesker er stygge mot hverandre fy faen så slemme dere kan være.Lærer barna deres til å ikke mobbe andre så mobber dere andre voksne selv, og det i voksen alder. :frustrert:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...