Gjest Gjest Skrevet 9. juni 2006 #1 Skrevet 9. juni 2006 Min samboer sier at han vil ha en afrikansk jente, fordi de har så mye mer respekt og er mer ordentlige enn norske jenter. Jeg er norsk, han er afrikansk og vi har bodd sammen i 1,5 år. Han sier at han egentlig vil ha det, men han er jo sammen med meg og valgte meg, likevel hender det at han sitter sammen med en av sine bestekompiser og mens jeg også sitter der, og sier at han vil ha en afrikansk jente. Ikke at han ønsker seg det hele tiden, men at de generelt har mer respekt og er "bedre" på alle måter. Dette sårer veldig, jeg skulle aldri sittet foran mine venninner og sagt at jeg ønsker meg en norsk mann fordi de har så mye mer respekt og er snillere osv... Dette gnager på meg, og jeg lurer på hvordanjeg skal håndtere dette. Syns det er trist at han skal si slike ting...
Gjest Gjest Skrevet 9. juni 2006 #2 Skrevet 9. juni 2006 At han sier noe slikt har ingenting med at han er afrikansk! Det er jeg den første til å påpeke. Idioter finnes i alle fasonger/varianter.
Gjest Gjest_trådstarter_* Skrevet 9. juni 2006 #3 Skrevet 9. juni 2006 Nei, det har ikke noe med at han er afrikansk, men at han vil ha noe annet enn det han har! Og SIER det! Ikke legger skjul på det engang... Jeg kan bare være meg selv, og jeg er ikke alt han vil ha da tydeligvis.
iselin Skrevet 9. juni 2006 #4 Skrevet 9. juni 2006 Jeg hadde spurt hvorfor han sa det????? Og fortell at du blir lei deg når du hører han sier sånne ting... Syns ikke akkurat at han respekterer deg med å oppføre seg på den måten.....
Gjest Bite me Skrevet 9. juni 2006 #5 Skrevet 9. juni 2006 dette tror jeg er litt typisk Afrikanere. min datters far er afrikaner. jeg husker en eppisode hvor han og sine kamerater satt og roste afrikanske damer oppi skyene. de satt og snakket om hvor flatrumpet vi hvite er og hvor bootylicious de svarte damene er. jeg tror dette er en slangs "thang" som går igjen i den afrikanske kulturen hvor de med repsket for sine svarte kvinner må føle det sånn. min eks som også ER afrikaner var også litt sånn men jeg satte foten ned fort så han har ike sagt slik før etter han flyttet inn hos oss!!! nå er han heldigvis en eks gså og jeg sier: ALDRI MER EN AFRIKANER. de kan sutte på jointen sin alene og jeg kan skaffe min egen for å si det sånn ja !!! jeg kjenner til mange afrikanere men er dritt lei hele miljøet kom deg unna dem dem liker ikke oss hvite GODT NOK!!!
Gjest Gjest Skrevet 9. juni 2006 #6 Skrevet 9. juni 2006 For en DOBBELMORALSK holdning kjæresten din har! Han viser ikke NOE respekt for deg i det hele tatt når han sier slike ting ... Ikke la deg tråkke på, for det er nettopp det han gjør.
Gjest Gjest_trådstarter_* Skrevet 9. juni 2006 #7 Skrevet 9. juni 2006 dette tror jeg er litt typisk Afrikanere. min datters far er afrikaner. jeg husker en eppisode hvor han og sine kamerater satt og roste afrikanske damer oppi skyene. de satt og snakket om hvor flatrumpet vi hvite er og hvor bootylicious de svarte damene er. jeg tror dette er en slangs "thang" som går igjen i den afrikanske kulturen hvor de med repsket for sine svarte kvinner må føle det sånn. min eks som også ER afrikaner var også litt sånn men jeg satte foten ned fort så han har ike sagt slik før etter han flyttet inn hos oss!!! nå er han heldigvis en eks gså og jeg sier: ALDRI MER EN AFRIKANER. de kan sutte på jointen sin alene og jeg kan skaffe min egen for å si det sånn ja !!! jeg kjenner til mange afrikanere men er dritt lei hele miljøet kom deg unna dem dem liker ikke oss hvite GODT NOK!!! ← Skulle tro din ex og min var kompiser eller noe sånt, for det er akkurat slik han og hans kompiser er! De er lei av landet her og alt sammen og sitter der og bare klager på situasjonen sin og hvor fæle folk er. Inkludert meg! Min sier at "alle norske damer" bare er noe dritt, men jeg er norsk jeg også liksom... Han sier at så mange norske damer bare har lurt han og ødelagt for han mens en afrikansk jente ville forstått han så mye bedre og ja han snakker også om disse rumpene deres og sier at min ikke er så bra, at den burde stått mer ut og sånn. Jeg kan bare være meg selv, så hvorfor har han valgt meg da. Han kan få hvem som helst han vil. Han sier han er seriøs og vil dele livet med meg, likevel uttrykker han sånn misnøye...
Gjest splæsj Skrevet 9. juni 2006 #8 Skrevet 9. juni 2006 Det kan være vanskelig å sette seg inn i en ny kultur. En dame fra den samme kulturen kan kanskje gjøre livet litt enklere for en som prøver å fungere i to forskjellige kulturer. Men: han har valgt deg. Han har hådtert dette dårlig (tøffer seg litt for kompisene kanskje) og du har håndtert detter dårlig (som finner deg i det).
Gjest Gjest1 Skrevet 9. juni 2006 #9 Skrevet 9. juni 2006 Skulle tro din ex og min var kompiser eller noe sånt, for det er akkurat slik han og hans kompiser er! De er lei av landet her og alt sammen og sitter der og bare klager på situasjonen sin og hvor fæle folk er. Inkludert meg! Min sier at "alle norske damer" bare er noe dritt, men jeg er norsk jeg også liksom... Han sier at så mange norske damer bare har lurt han og ødelagt for han mens en afrikansk jente ville forstått han så mye bedre og ja han snakker også om disse rumpene deres og sier at min ikke er så bra, at den burde stått mer ut og sånn. Jeg kan bare være meg selv, så hvorfor har han valgt meg da. Han kan få hvem som helst han vil. Han sier han er seriøs og vil dele livet med meg, likevel uttrykker han sånn misnøye... ← Hvorfor er du egentlig sammen med han? Hvorfor finner du deg i det?
Gjest Gjest_trådstarter_* Skrevet 9. juni 2006 #10 Skrevet 9. juni 2006 Jeg elsker han og han er en helt fantastisk person. Støtter meg i alt jeg gjør og hjelper meg som best han kan. Han er mye humørsyk og nedfor men det unnskylder ikke at han oppfører seg sånn, jeg vet det. Det er bare det at slike ting han sier, får meg til å føle meg som en halv person. Ikke fullverdig.
Gjest Gjest1 Skrevet 9. juni 2006 #11 Skrevet 9. juni 2006 Jeg elsker han og han er en helt fantastisk person. Støtter meg i alt jeg gjør og hjelper meg som best han kan. Han er mye humørsyk og nedfor men det unnskylder ikke at han oppfører seg sånn, jeg vet det. Det er bare det at slike ting han sier, får meg til å føle meg som en halv person. Ikke fullverdig. ← Han støtter da ikke alt du gjør når han sier slike ting. Da viser han liten forståelse for at du kan bli såret av det. Og jeg synes ikke han er noen fantastisk person når han kan si slikt til vennene sine så du hører det.
Gjest oppgitt Skrevet 9. juni 2006 #12 Skrevet 9. juni 2006 drit i at han er fantastisk! han vil ha en afrikansk jente til de seriøse greiene,deg som en....candy. at dere aldri lærer... hilsen litt afrikansk...
Gjest Mireya Skrevet 9. juni 2006 #13 Skrevet 9. juni 2006 (endret) Om jeg var i din situasjon tror jeg at jeg ville følt meg som et midlertidig tidsfordriv, rett og slett! Det er jo det han sier... han tenker seg at han skal ende opp med en afrikansk jente. Ikke deg. Du er mer verdt enn som så... Endret 9. juni 2006 av Mireya
Gjest Gjest Skrevet 9. juni 2006 #14 Skrevet 9. juni 2006 Kom deg til hælvete vekk fra dusten! Han er virkelig ikke den rette til å snakke om respekt sånn han behandler deg!
Gjest Gjest_trådstarter_* Skrevet 9. juni 2006 #15 Skrevet 9. juni 2006 Nei, det er det som er så vanskelig! Han sier at han vil dele livet med meg og at han ikke har tid til å tulle rundt, han er snart 30 og vil ha barn. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre med dette, da han er misfornøyd med meg. Jeg gjør alt jeg kan for at han skal være fornøyd. Likevel er det ikke nok. Jeg er norsk og han hater fakta at jeg er norsk.
Gjest Gjest Skrevet 9. juni 2006 #16 Skrevet 9. juni 2006 Så SPØR han daaaaa'a. Jeg blir gal. Bare spør han.
Gjest Pet Skrevet 9. juni 2006 #17 Skrevet 9. juni 2006 (endret) Det er vel ikke noe rart at han vil ha en dame som har den samme kulturen og røttene som han selv. Men da må ha ta konsekvensene av det han sier og gjøre det slutt med deg og finne seg en afrikansk dame, da. Eller holde kjeft. Endret 9. juni 2006 av Pet
Gjest Bite me Skrevet 9. juni 2006 #18 Skrevet 9. juni 2006 Det er vel ikke noe rart at han vil ha en dame som har den samme kulturen og røttene som han selv. Men da må ha ta konsekvensene av det han sier og gjøre det slutt med deg og finne seg en afrikansk dame, da. Eller holde kjeft. ← dette er jeg enig i men tror du disse afrikanerene gjør det? nei!!!! min eks renner ned dørene mine og er helt vill etter meg. merkelig hvordan det kan være da afrikanske damer er best. hvor er den paralelle linje?? hvor?
aline Skrevet 9. juni 2006 #19 Skrevet 9. juni 2006 finnes mange flotte afrikanere som respekterer sine norske koner, og når de respekterer sine norske koner, så respekterer de norske konene deres sine afrikanske menn også. kanskje du skal fortelle ham at respekt er avlet av respekt, og at dersom han begynner å vise deg litt, så kanskje han får mer tilbake? som en annen nevnte, duster finner du i alle farger og fasonger. så enten må man si klart ifra, eller man finner seg i dårlig behandling eller man sier takk for seg dersom det ikke hjelper å snakke sammen. tviler ikke på at det er slik som dere sier i noen afrikanske miljøer, men jeg vet da virkelig om afrikanske miljøer som ikke driver på slik også. du finner faktisk voksne og skikkelige afrikanere også, ikke bare duster som disser damene sine. men når du først har en dust som disser dama si, så sett ham på plass eller forklar ham konsekvensen (altså at du går om ikke det finnes respekt).
Gjest gjest1 Skrevet 9. juni 2006 #20 Skrevet 9. juni 2006 Jeg tror du har med en aldri så liten rasist å gjøre, jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå