Gjest Gjest Skrevet 9. juni 2006 #1 Del Skrevet 9. juni 2006 Jeg er mye plaget med migrene og "vanlig" hodepine. Jeg er ganske stiv i nakke/skuldre. Har fått rekvisisjon fra legen til fysioterapi. Men jeg lurer på om det vil hjelpe slik at jeg får mindre vondt i hodet? Noen med erfaringer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 9. juni 2006 #2 Del Skrevet 9. juni 2006 Jeg vil anbefale deg å gå til en manuell-terapaut det vil si en fysiotepeut med et års tilleggsutdannelse. Jeg slet noe aldeles forferdelig med hodepine og migrene (det ødela hele livet mitt) så jeg gikk til fysioterapi, men det ga bare en midlertidig lindring. Da jeg byttet til en manuellterapaut fikk jeg varige resultater. Nå har jeg nesten aldri vondt i hode! Lykke til, jeg håper virkelig du finner noe som hjelper deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 9. juni 2006 #3 Del Skrevet 9. juni 2006 Har selv ikke erfaring med det, men kjenner flere som har blitt mye bedre etter behandling hos kiropraktor. Antar at fysioterapibehandling hjelper like bra som kiropraktorbehandling. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest StoreSky Skrevet 9. juni 2006 #4 Del Skrevet 9. juni 2006 Jepp jeg har blitt bedre! Nå trener jeg styrke i nakk/rygg/skuldre + yoga -noesom hjelper også og er billigere... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 9. juni 2006 #5 Del Skrevet 9. juni 2006 Hvor mye koster en time hos fysioterapeut? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kathrine N. Skrevet 12. juni 2006 #6 Del Skrevet 12. juni 2006 Time hos fysioterapeut koster forskjellig alt fra 110-250, avhengig av hvem du går til (har avtale med trygdekontoret=billigere) og hva diagnosen din er. Ulike takster for ulike diagnoser, og hva fysioterapeuten velger å gjøre.. Når det er sagt, er svaret til ditt sp.mål ja og nei. Det avhenger av hva hodepine kommer av, er det av muskulære årsaker kan en fysioterapeut så vel som en annen terapeut hjelpe hvis de gir riktig behandling. Jeg anbefaler en god akupunktør, de vet å finne de "rette årsakene" og de "rette punktene" som forsårsaker hodepine. Har man ofte hodepine, bør man behandles da dette ikke er normalt. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dalwhinnie Skrevet 12. juni 2006 #7 Del Skrevet 12. juni 2006 Jeg slet en periode med så kraftig spenningshodepine at legen lurte på om det kunne være migrene. For meg ble løsningen skånsom trening (pilates), manuell terapi og å bli litt flinkere til å lytte til kroppens signaler, altså ta det mer med ro når jeg kjente symptomene komme. Så ja, manuell terapi/fysikalsk behandling har definitivt noe for seg, men du må jobbe med det selv også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå