Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Clarissa
Skrevet

Har brukt ovennevnte produktet noen ganger, og syns at det funker fint. (Selv om det er veldig vanskelig å gre håret etterpå, og jeg har langt hår..)

MEN: har lagt merke til at jeg har mistet en del hår i det siste. Er dette produktet skadelig for håret?

Har merket det samme hvis jeg bruker Redken all soft shampoo, eller til og med wash&go shampoo. Håret mitt blit mykt og fint, men etter en stund mister jeg hår.

Er dette pga silikon? Og er silikon så skadelig for hår som alle sier? Og hva skal man bruke ellers da? Er det noe annet som gjør langt hår mykt og lettmedgjørlig, uten å skade?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg har vel kanskje ikke noen supergode ideer mht merke du skal prøve - men jeg har en venninne som er frisør - og hun sier at mange av shampoo'ene man kjøper er full av silikon og masse anna dritt som ikke gjør håret ditt en tøddel "frisk" og "rent".

Jeg kjøper ikke shampoo i butikkene men handler heller shampoo hos henne. Ok så koster en shampoo flaske 135-170 men de VARER dertil mye lenger da den skummer og ikke minst vasker håret RENT, med mye MINDRE mengde, enn vanlig "coop-shampoo" (hvis du skjønner hva jeg mener)

Så, ta deg en tur til en skikkelig frisør og be om råd :)

Endret av Scorpina
Gjest Very Victoria
Skrevet

Hvis du hater håret ditt så bruk Define. Hvis du er glad i håret ditt og vil holde det vakkert så begynn med skikkelig frisørprodukter.

Gjest Gjest
Skrevet

Altså, jeg BRUKER også dyre s.k. kvalitetsprodukter som man kjøper kun hos frisør. MEN håret mitt virker tørt og livløst når jeg vasker med Redken, Tig, og andre frisørprodukter.

Derimot f.eks. Head&Shoulders gjør håret mitt deilig mykt.

Sprørsmålet var om dette er pga silikon, og om det skader håret etterhvert?

Kan det være slik at jeg trenger en skikkelig dyprens?

Gjest gjest1
Skrevet

Du kan jo prøve å vaske håret med en renseshampo ca. en gang i uken. En renseshampo vasker ut silikoner og stylingrester. Håret blir skikkelig tørt og rent, og det kan lønne seg å ta en fuktighetskur etter bruk.

Alle mister omtrent 100 hårstrå pr. dag, men i perioder kan man miste mere (stress, naturlig hårsyklus osv).

Og sier meg enig i at Define er dårlige produkter. Jeg har hodebunn som tåler lut, men med Define klødde jeg som besatt. Håret virket skittent og livløst også.

Skrevet

Ikke bruk define produkter!!!

Alle frisører jeg har snakket med sier produktene ødelegger håret!! Jeg mista selv halvparten av håret mitt da jeg brukte define sjampoo og balsam, og jeg slutta å røyte da jeg slutta med sjampooen.

Som very victoria sier - hater du håret ditt bruker du define.

Skrevet

Ok, takk for alle svar.

Noen som kan anbefale gode dyprenseprodukter?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...