Sannasol Skrevet 13. desember 2002 #1 Skrevet 13. desember 2002 Grmffff..... sitter ennå å tenker på turen i butikken i går. Og irriterer meg selvfølgelig som dere sikkert skjønner. Var på Rema, og der har de nå plutselig kommet på at de skal gjemme posene bak kassa, altså sammen med kassadama. Kassadama spør vanligvis hvor mange poser man skal ha, og plukker lydig frem antallet og taster inn sine kroner på kassaapparatet. I går glemte hun å spørre, og jeg glemte å si fra. Så etter betalingen spurte jeg om jeg kunne få en pose. Dama tok fram posen, SOM FAKTISK HADDE FÅTT EN MYE MINDRE SIZE ENN FØR OGSÅ!!! og sa 50 øre takk! Jeg boikotter disse matbutikkene med logoposer for betaling snart!!! Noen som er enig, eller som faktisk bare synes jeg henger meg opp i bagateller midt i julestria?? (PMS..... :cry: )...
Tusenfryd Skrevet 13. desember 2002 #2 Skrevet 13. desember 2002 Jeg er helt enig med deg - å betale for å få lov å bære hjem reklame er det teiteste jeg vet. Men jeg følger strømmen naturligvis og kjøper poser for senere blir de jo brukt til å pakke sko i, søppelposer etc. Det jeg har begynt å gjøre - særlig når jeg handler mye - er å spille dum når jeg anslår antall poser. Tar ikke i - for å si det sånn - men jeg har aldri opplevd å måtte betale ekstra etterpå. Tenk om jeg bare har kort da... nei, heldigvis - det har jeg ikke opplevd. Det må være en ivrig nybegynner i kassa...
Tjorven Skrevet 13. desember 2002 #3 Skrevet 13. desember 2002 Dette har faktisk blitt "vanlig" her hvor vi bor, og det gjelder spesielt hos Kiwi har jeg funnet ut. Ja, hos Rimi også forsåvidt. Glemmer du å si at du skal ha pose, må du pent betale etterpå. Jeg synes dette er helt utrolig, det er jo kun matbutikkene som tar betalt for posene. I mine øyne får disse butikkene ikke akkurat noe positivt syn på seg og det er jammen meg mange som himler med øynene når de får høre at de må betale for posen etter at de faktisk har betalt alle varene. Jeg har t.o.m. sett det så ekstremt som at det var en som måtte betale for 1 stk pose med bankkortet sitt fordi han ikke hadde noen kontanter. Da synes jeg det går litt vel langt av butikkene. Men altså, det blir stadig oftere å se slike tilfeller her. Det er også derfor vi er flinke til å ta med poser når vi handler, og spesielt poser med annen logo enn den butikken vi faktisk handler maten i.
Tusenfryd Skrevet 13. desember 2002 #4 Skrevet 13. desember 2002 Innvandrerbutikkene har poser uten logo og tar ikke betalt for dem. Noen har noe å lære... i tillegg er de unike på grønnskae rog annet utvalg - service og sånn - men det er en annen debatt. Skjønt at du får en pose til å bære hjem i er blitt god service i Norge - det burde være en selvfølge. Jeg har bodd mye i utlandet - men kommer ikke på noe annet sted hvor man faktisk betaler for dette. Helt sikkert innbakt i prisen ja, men...
Gjest care Skrevet 13. desember 2002 #5 Skrevet 13. desember 2002 Kanskje vi skal kontakte tv2 hjelper deg. Hva med en underskrivkanpanje. Noe nyttig kan vi vel bidra med.
Gjest Brunhilde Skrevet 13. desember 2002 #6 Skrevet 13. desember 2002 Jeg har bodd mye i utlandet - men kommer ikke på noe annet sted hvor man faktisk betaler for dette. Helt sikkert innbakt i prisen ja, men... Har du handlet i matbutikker i Danmark? Der er prisen for poser minst 3 ganger så høy som herog så kan du velge om du vil ha plastikk eller papir, papir er litt dyrere. Men jeg skal ikke klage, for jeg har ALDRI opplevd å måtte betale for posen på Rema hvis jeg har glemt å ta pose (ja, der ligger de pent foran kassa) - men så handler jeg der nesten hver dag, så det kan jo være det er en ekstraservce til oss faste kunder, hva vet jeg. Uansett så syns jeg faktisk ikke det er noen grunn til å klage over at man betaler 50 øre for en pose - heller det enn at prisene generelt blir høyere. Dessuten kan man jo ta med et nett eller en ryggsekk hvis man ikke vil ha pose, det er faktisk opp til oss selv!
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 13. desember 2002 #7 Skrevet 13. desember 2002 Er dette virkelig noe å hisse seg opp over. Ett par kronestykker til bæreposer når du gjør din ukentlige storhandel merkes ikke på budsjettet engang. Jeg må ikke betale for poser når jeg gjør min ukentlige handel på Ultra. Milla
Tusenfryd Skrevet 13. desember 2002 #8 Skrevet 13. desember 2002 Da er du av de få, Milla - senest i går ble 3 poser slått inn på min regning på Ultra. Og nei, det er ikke 50-øringen eller kronestykkene - det er prinsippet. Og nei, jeg har i hvert fall ikke tenkt over det i Danmark...
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 13. desember 2002 #9 Skrevet 13. desember 2002 Da er du av de få, Milla - senest i går ble 3 poser slått inn på min regning på Ultra. Det hjelper alltid med ett smil. Jeg pleier å stille meg i kassen hvor det er gutter som ekspederer :-) Milla
LilleBille Skrevet 13. desember 2002 #10 Skrevet 13. desember 2002 Synes heller ikke de 50 ørene eller den ene kronen er så mye å hisse seg opp for. Det går an å ta med seg nett/kurv - eller ta kasser. Ellers har jeg et "stort" forbruk av poser. og bruker opp posene hjemme til søppel, treningstøy etc. nesten før jeg får dem... (som en liten digresjon ... synes Rimireklamen med posene er kjempesøt.. )
Tjorven Skrevet 13. desember 2002 #11 Skrevet 13. desember 2002 Ja, dette er virkelig en prinsippsak. Jeg synes at butikkene bør yte såpass service ovenfor kundene at man i det minste kan få et par bæreposer. Det som er det værste er at etter de har blitt konsekvente med å ta betalt for posene, så har også posene blitt mindre... Ille er det også å vite at de tjener rått for hver pose de "selger". Hadde de hatt en liten fortjeneste eller gått i null hadde det vært greit, men å tjene 40-70 øre pr pose synes jeg er drøyt.
Tjorven Skrevet 13. desember 2002 #12 Skrevet 13. desember 2002 Jeg pleier å stille meg i kassen hvor det er gutter som ekspederer :-) De gutta som sitter i kassene her hos oss er det som spør 5 ganger om du skal ha pose før du får betalt, for å være sikker på å få betalt for posene.
Tusenfryd Skrevet 13. desember 2002 #13 Skrevet 13. desember 2002 Åja - de gutta unngår jeg - de vet jo ikke om det er blomkål eller epler de skal veie inn...
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 13. desember 2002 #14 Skrevet 13. desember 2002 Åja - de gutta unngår jeg - de vet jo ikke om det er blomkål eller epler de skal veie inn... Ha ha, noen av dem er litt tette i nøtta ja, men de er søte og når de er litt dumme i tillegg så pleier jeg å få posene mine gratis. Milla
Tjorven Skrevet 13. desember 2002 #15 Skrevet 13. desember 2002 Åja - de gutta unngår jeg - de vet jo ikke om det er blomkål eller epler de skal veie inn... Jeg prøver å unngå dem jeg også, men i de små butikkene er det desverre ikke alltid det er flere i kassa. Forøvrig har vi en i området her som er verdensmester i "sakte bipping" på strekkodemaskinen. Har aldri sett noen prate eller slå inn varer så seint...
Gjest care Skrevet 13. desember 2002 #16 Skrevet 13. desember 2002 Det forundrer meg at noen påpeker at poser ikke koster så mye. Men, det er jo ikke det vi snakker om. Det er om PRINSIPPET.her. :blunke:
Sannasol Skrevet 13. desember 2002 Forfatter #17 Skrevet 13. desember 2002 ENDELIG, Takk Care!! Essensen er nemlig at det er betaling for å reklamere for butikkene, samt at jeg også klaget på at posene deres hadde blitt mindre. Til deg Milla: Det er ikke 50-øringen det klages på, jeg har faktisk råd til det, men det er prinsippet. At DU får gratis poser er jo supert!!
Gjest gjesta Skrevet 13. desember 2002 #18 Skrevet 13. desember 2002 Går du inn på H&M og kjøper noe til 39.50, får du en pose gratis. Handler du for kr 1000,- på dagligvarebutikkene må du betale. Han som sitter i kassen på "butikken min" har gjort det til vitenskap å finne ut hvor mange poser jeg trenger før jeg betaler. Hmmmm, klarer du deg med to, eller må du ha tre?...sier han, mens varebeholdningen min studeres nøye. Han er sikkert lei av jeg spør etter en pose til. Jeg syntes i grunnen det er ganske morsomt Men prinsippet med å betale for posene syntes jeg er helt sykt.
Veslejenta Skrevet 13. desember 2002 #19 Skrevet 13. desember 2002 Her jeg bor, i England, er bæreposer gratis. Jeg har ennå ikke opplevd å måtte betale for bæreposen. (Sikkert innbakt i prisen). Men matbutikkene har vanligvis to forskjellige type poser. Lav-kvalitets, som er gratis, og gjenbruks, som koster litt. Jeg pleier uansett å ha med sekk jeg da!
Gjest *Perser* Skrevet 13. desember 2002 #20 Skrevet 13. desember 2002 Hjemme i Sverige må vi betale 1,50 eller var det 2,50 for posen men det er billigere med Pappposer der enn plastposer som de kaller for kasse
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå