Cuba Skrevet 9. juni 2006 #1 Skrevet 9. juni 2006 For en stund siden var jeg i Oslo. Er realtivt ukjent i byen! Var med en hjem som bodde på Tøyen, og tok t-banen fra Oslo S. Da jeg skulle dra var klokka rundt tolv, jeg hadde så og si ikke penger eller noe så visste ikke hvor jeg skulle gjøre av meg. Fant fram til t-banen, men kom meg jo ikke noe sted uten penger. Og er ukjent med hele t-bane opplegget! Fikk midlertidig ringt en venn som skulle komme å hente meg, men han var heller ikke kjent. Derfor måtte jeg prøve å finne fram til Oslo S. Hadde ikke peiling på hvilken retning jeg skulle gå eller hvor langt det var! Begynte å gå en vei, men så heldigvis et skilt som pekte mot sentrum motsatt vei av det jeg gikk. Så da var det bare å snu. Siden jeg ikke var/er kjent i Oslo vet jeg jo heller ikke om hvor man bør og ikke bør ferdes. Husker jeg gikk forbi en slags park, og at jeg til slutt heldigvis havna på sentralbanestasjon. Satt der inne en stund og når de stengte måtte jeg gå ut og sto å venta i enden av Karl Johan en stund. Bare litt nysgjerrig på hvor trygt det er å ferdes i Oslo`s gater på de stedene jeg var en torsdag kveld/natt? Var jeg ganske trygg, eller kunne jeg like gjerne blitt overfalt og drept/voldtatt! He he.. dette høres sikkert helt sykt ut, men bare lurer litt! Har tenkt på det i ettertid og syns det var skummelt! Følte meg som en bortkommen maur!
Gjest Gjest Skrevet 9. juni 2006 #2 Skrevet 9. juni 2006 Vi bodde på Tøyen i 4 år. Det var 4 år for mye....
Snasen Skrevet 9. juni 2006 #3 Skrevet 9. juni 2006 (endret) det er mye tryggere i sentrum enn litt utenfor byen. hadde du vært på ammerud, grorud eller på stovner...da hadde jeg vært bekymret, men siden du var relativt nærme byen så er det liten fare. du kunne i verste fall ha blitt offer for en skuddveksling, men det skal vel litt til. Endret 9. juni 2006 av Sexy C
Cuba Skrevet 9. juni 2006 Forfatter #4 Skrevet 9. juni 2006 Vi bodde på Tøyen i 4 år. Det var 4 år for mye.... ← Å? ikke noe bra der? Mye innvandrere eller? *Bare lurer*
Cuba Skrevet 9. juni 2006 Forfatter #5 Skrevet 9. juni 2006 det er mye tryggere i sentrum enn litt utenfor byen. hadde du vært på ammerud, grorud eller på stovner...da hadde jeg vørt bekymret, men siden du var relativt nærme byen så er det liten fare. du kunne i verste fall ha blitt offer for en skuddveksling, men det skal vel litt til. ← Oki! Hehe.. var greit nok når jeg gikk langs veien, men når jeg kom inn i bakgater og parker der det ikke var noen folk var det litt skummelt! Prøvde å allefall å se målretta og bestemt ut når jeg traff på noen! Hadde jo ikke peiling på hvor jeg var på vei! Uansett glad jeg ikke visste noe om hvordan det var der! Hadde jo aldri kjørt t-bane før heller ( ) så for meg kunne jeg like godt være 2 mil unna byen!
Snasen Skrevet 9. juni 2006 #6 Skrevet 9. juni 2006 Oki! Hehe.. var greit nok når jeg gikk langs veien, men når jeg kom inn i bakgater og parker der det ikke var noen folk var det litt skummelt! Prøvde å allefall å se målretta og bestemt ut når jeg traff på noen! Hadde jo ikke peiling på hvor jeg var på vei! Uansett glad jeg ikke visste noe om hvordan det var der! Hadde jo aldri kjørt t-bane før heller ( ) så for meg kunne jeg like godt være 2 mil unna byen! ← ja altså. det kunne jo ha sjedd. men for å være ærlig... hvis jeg er utenbys og besøker kjente som bor landlig, da er jeg mye reddere når jeg går ute om kvelden. der er det som sagt landlig og lite med folk. med andre ord...et perfekt sted for en voldtekstmann/drapsmann. går man i byen er det ofte folksomt, så skulle noen ha prøvd seg hadde sikkert en eller annen troppet inn.
Gjest StoreSky Skrevet 9. juni 2006 #7 Skrevet 9. juni 2006 Tror nok det går heelt bra å spasere på Tøyen Har gått der mange ganger og aldri opplevd noe ubehagelig. De fleste innvandrere liker å ha det fredlig og rolig de også -spesielt barnefamilier som det er endel av på Tøyen. Men ukjente steder er da lltis litt ekkle...? jeg liker ikke øde veistrekninger på landet heller..sett litt for mye grøssere og x-files! haha!
Gjest Dalwhinnie Skrevet 9. juni 2006 #8 Skrevet 9. juni 2006 Uansett hvor du ferdes i byen nattestid, bør du holde deg unna øde gater og parker(!), men holde deg i de opplyste og trafikerte gatene. Det gjelder både på Frogner og Tøyen. Bor selv på Tøyen og synes ikke det er noe skummelt her, men området har nok også forandret seg til det bedre i løpet av de siste årene.
Cuba Skrevet 9. juni 2006 Forfatter #9 Skrevet 9. juni 2006 Hehe.. godt å høre! Eller.. hadde kanskje være litt spennende å tenkt på at jeg hadde gått midt i værste morder-gata da! Neida.. men det er jo ofte sånn, StoreSky, at ukjente steder er litt skumle!
Prinsesse på erten Skrevet 9. juni 2006 #10 Skrevet 9. juni 2006 Jeg føler meg egentlig aldri noe særlig utrygg i Oslo, jeg... Samme hvor jeg ferdes - inkludert Tøyen. Men jeg unngår ALLTID øde strekninger, parker etc. Og jeg har alltid med meg penger og telefon.
aline Skrevet 9. juni 2006 #11 Skrevet 9. juni 2006 tøyen er da ikke skumlere en nederst på karl johan ihvertfall. kommer gjerne med bane og skal bytte til buss, da har jeg valget mellom å hoppe av på tøyen og stå å vente på bussen der eller inn til oslo s og stå å vente på bussen der. personlig synes jeg det er mye mer behagelig på tøyen, roligere rett og slett. har mer eller mindre bodd der i perioder og har aldri opplevd noe krøll der. men det er klart, synes man utlendinger er skumle og helst vil vanke der det ikke er så mange med andre farger, så bør man vel styre unna både tøyen og grønnland. nå bor jeg i oslo da, så er litt mer trygg her kanskje, men jeg føler meg like så trygg på tøyen på kvelden/natta som på frogner, om ikke mer rett og slett fordi jeg er mindre kjent på frognerkanten.
Cuba Skrevet 9. juni 2006 Forfatter #12 Skrevet 9. juni 2006 Oki! Neida, er ikke noe mer redd for utlendinger enn norske egentlig. Det kommer egentlig helt an på hvordan de ser ut! Man kan jo fort se hvilket miljø de kommer fra og hva de er ute etter, uavhengig av om de er svarte, gule eller hvite! Men er nok generelt mer skeptisk overfor pakistanere og kosovoalbanere enn nordmenn da. Kan jeg nok innrømme!
Gjest BagLady Skrevet 9. juni 2006 #13 Skrevet 9. juni 2006 Bor på Grønland jeg, det er kjempefint - alltid folk i gatene her. Har aldri opplevd noe skummelt. Bare bruk vanlig sunt vett og pass på deg selv så går det bra, men det gjelder jo uansett hvor man ferdes
salsera Skrevet 9. juni 2006 #14 Skrevet 9. juni 2006 Har aldri følt meg utrygg på Tøyen eller i andre steder i Oslo heller. Har ikke for vane å gå alene i parker på nattestid uansett hvor jeg er, da.
Solstua Skrevet 9. juni 2006 #15 Skrevet 9. juni 2006 Bor på Grønland jeg, det er kjempefint - alltid folk i gatene her. Har aldri opplevd noe skummelt. Bare bruk vanlig sunt vett og pass på deg selv så går det bra, men det gjelder jo uansett hvor man ferdes ← Helt enig - et flott sted å bo :rosasmil: Føler det mye tryggere her (Grønland/Tøyen) enn i sentrum (Karl Johan osv)
Caramba Skrevet 9. juni 2006 #16 Skrevet 9. juni 2006 Tøyen er helt OK, ikke farlig. Parker bør man ikke gå gjennom på nattestid, men ellers er det bra. Jeg synes det er mye tryggere i sentrum enn ute i visse bydeler som er ganske øde...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå