Gjest gjest1 Skrevet 9. juni 2006 #1 Skrevet 9. juni 2006 Ja, da var sommeren her for fullt igjen og jeg trenger ny solkrem! Har vichy spf 30 for ansiktet, men dessverre ser det ut for at jeg får kviser/urenheter av denne. Noen som har tips til en god solkrem til ansikt med spf 25-30? Har blandingshud som lett blir brent, og veldig sjelden brun, og som kan reagere på produkter. Og er det vanlig å bruke fuktighetskrem under solkrem?
Gjest Gjesta Skrevet 9. juni 2006 #2 Skrevet 9. juni 2006 Har du testet kremer med fysisk filter, som for eksempel Lavera, Dr. Hauschka, Ultrasensitive fra Dermalogica, eller MD Formulations? De kan gi et litt hvitt skjær til huden, men er ikke så irritasjonsframkallende. Ellers har Eucerin også en bra solkrem for ansiktet.
Gjest gjest1 Skrevet 9. juni 2006 #3 Skrevet 9. juni 2006 Takk for påminnelsen, har faktisk brukt md formulation før og kan ikke huske jeg reagerte spesielt på den. Ulempen er jo at fysisk filter gir lit hvitt skjær i huden, som om jeg trenger å se enda blekere ut! Eucerin liker jeg jo godt andre produkter fra, så skal sjekke det ut. Bare sleng på flere forslag! Og forresten, jeg er utenlands så om det er noen supergode merker som ikke finnes i Norge, så bare kom med forslag!
Gjest Gjesta Skrevet 9. juni 2006 #4 Skrevet 9. juni 2006 Bare sleng på flere forslag! Og forresten, jeg er utenlands så om det er noen supergode merker som ikke finnes i Norge, så bare kom med forslag! ← Da ville jeg prøvd La Roche Posay (apotek), eventuelt Skinceuticals fra hudpleier. Jeg liker heller ikke fysiske filtre noe særlig, pga. hvitskjær og så synes jeg de legger et lag på huden som blir til støv når man tar på huden. Men kjemiske filtre gjør at jeg klør. Jeg kjøpte denne sesongen Vichy spf 30, og denne tåler jeg moderat, men jeg er ikke helt fornøyd. Solkrem er umulig, men sånn som været er her jeg bor, ser det ikke ut til at jeg noensinne vil trenge solkrem.
Gjest gjest1 Skrevet 9. juni 2006 #5 Skrevet 9. juni 2006 Da ville jeg prøvd La Roche Posay (apotek), eventuelt Skinceuticals fra hudpleier. Jeg liker heller ikke fysiske filtre noe særlig, pga. hvitskjær og så synes jeg de legger et lag på huden som blir til støv når man tar på huden. Men kjemiske filtre gjør at jeg klør. Jeg kjøpte denne sesongen Vichy spf 30, og denne tåler jeg moderat, men jeg er ikke helt fornøyd. Solkrem er umulig, men sånn som været er her jeg bor, ser det ikke ut til at jeg noensinne vil trenge solkrem. ← Takk for gode tips Da skal jeg ta en runde idag og sjekke ut overnevnte. Kom forresten på nå at MD Formulation faktisk gir dette laget på huden som flasser av, sannsynligvis derfor jeg ikke har kjøpt den igjen... Tror jeg må sjekke shisheido også, synes å huske at de skal ha en solkrem som er bra. Synd at solkre ikke kommer i prøvetuber... Uansett, her er det sol i massevis, ihvertfall akkurat nå! Relativt høyt over havet er det også, og i helgen skal jeg på alpefjell. Vurderer en spf 50 e.l. for høyfjellet, men vet ærlig talt ikke om det er noe vits i?
Gjest Gjest Skrevet 9. juni 2006 #6 Skrevet 9. juni 2006 Hva med Cliniderm? Den hvite tyben med gul kork. Veldig bra solkrem for ansiktet.
Gjest gjesta Skrevet 9. juni 2006 #7 Skrevet 9. juni 2006 Jeg bruker solkrem for ansiktet fra Avène. Jeg bruker faktor 20, og den er ikke fet i konsistensen.
Gjest Malina Skrevet 9. juni 2006 #8 Skrevet 9. juni 2006 Jeg elsker Piz Buin som er oljefri og har forskjellige faktorer. Jeg bruker faktor 30 i ansiktet hele sommeren. Den lukter nydelig og trekker fort inn i huden(selv om man blir litt hvit med en gang).
Gjest Gjest Skrevet 9. juni 2006 #9 Skrevet 9. juni 2006 Er der piz buin til ansiktet og ? eller bruker du den tilkroppen Har piz buin krem til annsiktet og? Eller bruker du den til kroppen? Fikk foresstem mail fra md formulations at de har tatt vekk det som gjør deg hvit i solkremen. men det er nok de nyeste
Gjest Malina Skrevet 9. juni 2006 #10 Skrevet 9. juni 2006 Den er vel både til ansikt og kropp,men den funker fint til ansiktet siden den: ¤ har høy faktor ¤ er oljefri ¤ skal gi litt fukt, inneholder vit E
Gjest gjest1 Skrevet 9. juni 2006 #11 Skrevet 9. juni 2006 A-Derma har kommet med en solkrem med fysisk filter som ikke gir hvit hud. Den ser beige ut i tuben. Jeg har ikke prøvd den ennå, men A-Derma-produktene er generelt gode til sensitiv hud. Jeg har Dr.H med faktor 15, den gir ikke så veldig hvit hud, men jeg ønsker høyere faktor i ansiktet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå