Gjest Gjest Skrevet 9. juni 2006 #1 Skrevet 9. juni 2006 Jeg er litt nysgjerrig hvor mange klær det egentlig er vanlig å ha. Så hvor ofte kjøper dere klær og hvor mange plagg? Hvor mange klær har dere? Kanskje kan dere nevne alder eller aldersgruppe også, det er kanskje forskjell på 15, 25, 35, 45, 55.... Er 30 og har egentlig ikke så mye klær, tror jeg. En vinterjakke, to mellomjakker, en sommerjakke, og ellers et klesskap som er 1 m bredt, hvor det er plass til sengetøy og en del av mannens klær i tillegg. Vet ikke helt antall plagg. Kjøper ikke så ofte klær, ikke hver måned. Mest noe når jeg trenger noe nytt. Sist kjøpte jeg en kort treningsbukse fordi jeg bare hadde to lange og det begynte å bli for varmt.
Gjest Mireya Skrevet 9. juni 2006 #2 Skrevet 9. juni 2006 (endret) Jeg er 22. Har egentlig ganske mye klær nå, men i tre forskjellige størrelser. Venter til jeg har trivselsvekta mi igjen med å renske skikkelig ut av skapene.. Dessuten har jeg mer sommerklær enn vinterklær, og sliter litt med at det er så få varme soldager i året her i landet... Endret 9. juni 2006 av Mireya
Champagnepiken Skrevet 9. juni 2006 #3 Skrevet 9. juni 2006 Jeg har altfor mye klær, kan vi bare si det sånn? Ved forrige opptelling hadde jeg drøyt 20 skjørt, for eksempel... Og selvsagt trenger jeg alle sju selskapskjolene!!! Jeg har to doble og et enkelt klesskap. De er temmelig fulle. I tillegg har jeg vinterklærne pakket bort i en koffert, og yttertøyet hengende i et skap i gangen...
Gjest Betty Boop Skrevet 9. juni 2006 #4 Skrevet 9. juni 2006 Jeg har noe for en hver anledning. Kjøper i grunnen ikke så ofte klær. Hvor fullt klesskapet blir har vel også noe å gjøre med hvor ofte man klarer å ta en oppryddning og kvitte seg med ting. Jeg henger nok litt etter der. Det er alltids noen favorittplagg man tror man kommer inn i igjen bare man mister et par kilo. (Har fortsatt den olabuksa som satt som et skudd i 2000. Er det det man kaller å leve i fortiden?)
Miracl3 Skrevet 9. juni 2006 #5 Skrevet 9. juni 2006 Jeg er 28 år, kjøper klær en gang i uken. Liker å være litt oppdadert. Vet ikke hvor mange klær jeg har men jeg fyller tre doble klesskap og 1 skoskap. Jeg elsker klær og hater å kaste de. Jeg foretrekker merkeklær, men har litt fra Hennes også.
Gjest Narnia Skrevet 9. juni 2006 #7 Skrevet 9. juni 2006 Har aaalt for mye klær. Nærmere 30 jeans, vanvittig mange topper og gensere, flere sko enn jeg har plass til i skohylla, pluss et ukjent antall jakker og andre plagg (skjørt, treningstøy+++) Vet det er mye mer enn jeg strengt tatt har behov for, men har på en måte ikke samvittighet til å kaste eller gi bort noe... Er 20 forresten.
Gjest Tanita Skrevet 9. juni 2006 #8 Skrevet 9. juni 2006 Vel, det viktigste er ikke å ha Mange klær, kjøp heller færre og litt dyrere klær med kvalitet så varer de lengre. Klær du ikke liker, blir jo bare hengende og fylle opp skapet likevel, så unn deg noe med kvalitet som du kan kombinere med forskjellige plagg.
Arkana Skrevet 9. juni 2006 #9 Skrevet 9. juni 2006 Er 27 og har et dobbelt klesskap og en stor kommode som begge er stappfulle, samt flere jakker som henger i kottet. Har en del poser i kjelleren med klær som jeg omsider har innsett at jeg aldri kommer til å bruke mer og en del som har blitt for store (), men de teller vel egentlig ikke. Kjøper relativt sjelden klær, men når jeg først gjør det kjøper jeg en god del om gangen.
Arkana Skrevet 9. juni 2006 #10 Skrevet 9. juni 2006 Vel, det viktigste er ikke å ha Mange klær, kjøp heller færre og litt dyrere klær med kvalitet så varer de lengre. Klær du ikke liker, blir jo bare hengende og fylle opp skapet likevel, så unn deg noe med kvalitet som du kan kombinere med forskjellige plagg. ← Jeg er ikke helt enig med deg. Kvalitet teller selvsagt også, men jeg synes det er fint å variere litt. Jeg kjøper heller litt billigere klær som jeg så kan gi bort når jeg er lei og bytte til noe annet, enn å kjøpe dyrere klær som varer i evigheter. Gidder ikke gå med de samme klærne i år etter år.
Gjest Tanita Skrevet 9. juni 2006 #11 Skrevet 9. juni 2006 Nei, det er jeg enig i Arkana, men jeg tenker på hvor mange plagg jeg har kjøpt som har gått ut av form etter bare et par vasker og eller krympet eller noe sånt. Jeg foretrekker å heller ha bare 4 jeans som er dyre og varer lenge enn å ha 10 som er billige og ryker i både glidelåsen og sømmene... Et eksempel.
Gjest Gjest Skrevet 9. juni 2006 #12 Skrevet 9. juni 2006 22 år 3 skjørt 2 pentopper 3 bukser 1 genser 6-7 skjorter 2 jakker 1 kåpe 3 par sko Og undertøy/sokker. Det er det jeg bruker, og så har jeg kanskje like mye som er for stort og skal gis bort, men jeg får meg ikke helt til det i tilfelle jeg legger på meg, eller sliter hull i noe av det jeg bruker fast. Har ikke råd til å kjøpe nytt før om et år eller to, men tviler på at det blir noen særlig kleskjøp da heller.
momo Skrevet 9. juni 2006 #13 Skrevet 9. juni 2006 Synes jeg kjøper klær ofte. Men jeg har ikke voldsomt mye klær. Men jeg har gått ned 16 kg, så har jo gitt bort noen søppelsekker med klær. Har veldig mange singletter og t-shirts. Og en del gensre og topper. Har ikke voldsomt med bukser, det er fordi for store bukser er ikke fint, og jeg har 9 kg igjen og håper virkelig jeg er en str mindre da. Da skal jeg shoppe masse klær.
Krista83 Skrevet 9. juni 2006 #14 Skrevet 9. juni 2006 Jeg har en del klær, men vet ikke helt hvor mye. Studerer i stavanger og når jeg er hjemme så bytter jeg ofte ut litt klær med det jeg har hjemme hos mamma. Kjøper vell klær nesten hver uke, men det trenger ikke være mer enn en topp eller noe slikt. Så har jeg det som de aller fleste, at når jeg virkelig skal på storhandel så finner jeg ingenting.
Gjest Gjest Skrevet 10. juni 2006 #16 Skrevet 10. juni 2006 Er 24, har to dobble skal fulle.. ene med bukser og collegegensere, andre med topper, t-skjorter, skjorter, og treningstøy. + en kommode med undertøy og superundertøy.. Har alt for mye klær, bruker ikke halvparten, og er aldri fornøyd.. Skal virkelig gå til anskaffelse av noe nytt nå, har utrolig lite deilige sommerklær,.. har bare masse varmt., PUH.. Har også masse jakker.. og sko... huff.. det hoper seg opp.. Pleier og rydde i blandt og kaste litt til fretex.
Gjest Ava Skrevet 10. juni 2006 #17 Skrevet 10. juni 2006 (endret) Jeg er 43 og for meg teller kvalitet mer enn kvantitet - så de fleste klærne mine er dyre, klassiske klær som er fine i årevis: 4 jeans 3 svarte bukser 2 bukser i brune nyanser 2 hvite bukser 30-40 overdeler i forskjellige former og farger 1 blazer (turkis) 1 blazer (brun) 2 blazere (svarte) 6 kjoler 5 skjørt Masse tilbehør som skjerf, vesker og smykker 17 par sko/støvletter/sandaler 9 ytterjakker + masse treningstøy, turklær og inneklær (jeg skifter klær med en gang jeg kommer hjem fra jobb - noe som gjør at finklærne mine holder seg lenger) Jeg har 3 doble og et enkelt garderobeskap på soverommet, en stor skyvedørsgarderobe i entreen og 3 ekstra rom hvor det er doble garderobeskap for oppbevaring av klær og sko som ikke brukes den sesongen. Endret 10. juni 2006 av Ava
Gjest KATTAstrofe Skrevet 10. juni 2006 #18 Skrevet 10. juni 2006 Jeg har et dobbelt klesskap med klær, samt noe i en skyvedørsgarderobe, en kommode og en del jakker på knaggen i yttergangen. Kastet en søppelsekk med klær for en tid tilbake, samt en søppelsekk nå nylig. Så jeg har ikke så veldig mye lenger egentlig
Gjest Gjesta Skrevet 10. juni 2006 #19 Skrevet 10. juni 2006 Jeg har vel en del klær, men bare en liten del av det som er i bruk. Noe er for lite, noe for stort, men så noe er jeg ikke så gla i å bruke.. Så klær jeg bruker og er gla i har jeg faktisk ikke så mye av, alle klærne er i et dobbet skap.. Skulle gjerne kjøpt mere klær, men har litt dårlig råd. Til dette sommerhalvåret har jeg kjøpt 2 tshorter og 2 singleter og et skjørt. Og et par ballerinasko. Gleder meg til feriepengene, da skal jeg få fyllt opp litt mer..
Gjest gjest1 Skrevet 10. juni 2006 #20 Skrevet 10. juni 2006 Jeg har et dobbelt klesskap, det er nesten 3/4 dels fullt, og 10 par sko. Har nesten ikke kjøpt klær det siste året Men om det ikke blir bankstreik skal jeg ut å kjøpe sånn moderne jeansskjørt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå