Gjest Aha jo Skrevet 13. desember 2002 #1 Skrevet 13. desember 2002 Ikke sant jeg selv er vældig usikker på dette med å donere orgaqner men savner dette med info enten jeg lever eller er død.
Elefantina Skrevet 13. desember 2002 #2 Skrevet 13. desember 2002 På apoteket kan du få noe som heter "donorkort". Dette er en liten brosjyre som forteller litt om organdonasjon, samt et kort som du kan oppbevare f.eks. i lommeboka eller veska, der du skriver under på at du vil donere bort dine organer dersom du skulle falle fra. Du må også oppgi navn og telefonnummer på to av dine pårørende, som du på forhånd informerer om ditt ønske. Til syvende og sist er det jo de pårørende og ikke du selv som bestemmer om dine organer skal doneres bort, og da er det jo greit at de vet hva du ville ønsket! Jeg selv har donorkort, og er heller ikke i tvil om at jeg ville sagt ja til å donere bort organene dersom noen i familien min skulle falle fra. Dette selvfølgelig forutsatt at de ikke har uttrykt ønske om det motsatte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå